Сьогодні о 18:00
Вебінар:
«
Побудова дисципліни у ЗДО: профілактика проблемної поведінки
»
Взяти участь Всі події

Конспект заняття на тему: "Розумні палички Кюїзенера" в середній групі

Інноваційні технології навчання

Для кого: Дошкільнята (4-5 років)

30.09.2021

49

3

0

Опис документу:

Заняття з використанням інноваційної технології- кольорових палички Кюїзенера,як дидактично-ігрового матеріалу, що дає можливість дітям накопичувати чуттєвий досвід, вирішувати численні математичні ситуації, оволодівати різними способами дій, необхідних для засвоєння елементарних математичних понять: число, лічба, вимірювання; формувати у дошкільнят навички алгоритму, уміння порівнювати, аналізувати, класифікувати.

Перегляд
матеріалу
Отримати код

Тема: Розумні палички.

Інноваційна ідея заняття: ефективне використання універсальної технології- кольорових паличок Кюїзенера, як дидактично-ігрового матеріалу, що дає можливість дітям накопичувати чуттєвий досвід, вирішувати численні математичні ситуації, оволодівати різними способами дій, необхідних для засвоєння елементарних математичних понять: число, лічба, вимірювання; формувати у дошкільнят навички алгоритму, уміння порівнювати, аналізувати, класифікувати.

Завдання:

      • навчальні: формувати у дітей математичну та сенсорно-пізнавальну компетентність; вправляти в порядковій та кількісній лічбі; закріпити знання дітей про цифри та числове значення кольорових паличок Кюїзенера.

      • розвивальні: розвивати вміння порівнювати смужки за довжиною, висотою, закріпити поняття «довгий», «короткий», «високий», «низький»; самостійно формулювати запитання і відповідати на них.

      • виховні: виховувати активність, дружні стосунки між дітьми, прагнення радіти своїм досягненням та інтерес до логіко-математичних знань.

Матеріал до заняття: набір кольорових паличок за кількістю дітей, набір кольорових паличок великого розміру, конверти з плоскими кольоровими смужками, математичні набори з цифрами, геометричні фігури.

Хід заняття:

(Вибігають палички під музику, танцюють)

Вихователь: Добрий день! А хто ви такі?

Палички: Ми палички Кюїзенера.

Вихователь: А хто це?

Палички: Ми палички білі, як сніжок.

А я із рожевих пелюсток.

Я паличка блакитний океан.

Я ніби червоний тюльпан.

А я жовтого соняха цвіт.

А я фіалки весняний привіт.

Я паличка чорний, пухнастий котик.

А я смачний вишневий компотик.

Я паличка, як синій мячик.

А я оранжевий соняшник зайчик.

Вихователь: О, як цікаво. Ви всі такі різні. А ще, що ви можете про себе розказати?

Паличка1: Нас розробив бельгійський математик Джордж Кюїзенер.

Паличка2: Є два види паличок- деревяний набір і плоскі смужки.

Паличка3: Нас ще називають: кольорові палички, кольорові числа, кольорові лінієчки.

Паличка4: Усі хочуть з нами дружити, тому що ми знаємо багато ігор.

Паличка5: Вміємо перетворюватись в різні предмети і добре рахуємо.

Вихователь: Дуже приємно з вами познайомитися.

(Звучить музика, виїжджає учень школи з коробкою)













































































































































































Учень: Привіт, усім! Тримайте посилку від директора школи.

(Вихователь відкриває коробку і читає лист)

Запрошення

Дорогі кольорові палички, чарівна школа Математики запрошує вас на навчання у школу, щоб успішно закінчити її, вам треба діяти, навчатися, мислити, гратися.

В нашій школі все можна: сумніватися, жартувати, помилятися, думати, шукати, дружити, фантазувати, мріяти, пізнавати і вигадувати.

А ще, я хочу вам запропонувати, одягти ці чарівні головні убори. Вони магічні і несуть в собі знання, що і допоможе вам у виконанні всіх завдань.

По закінченню школи, найрозумніший з вас отримає звання

«РОЗУМНЕ СОВЕНЯТКО».

Заходьте до нас: з блиском в очах, усмішкою, мрією в серці, зі щирістю і добрими намірами, і з найкращими побажаннями.

З повагою директор чарівної школи Математики.

Вихователь: Палички, а чи згодні ви вчитися в цій школі?

Палички: Так!!!

Вихователь: А чи цікаво вам знати, що вас чекає там?

Палички: Так!!!

Вихователь: Тоді давайте одягнемо ось ці чарівні головні убори, які нам передала школа. (Звучить музика)

Вихователь: Ось, тепер ви схожі на справжніх учнів і настав час дізнатися про перше завдання.

( Відкривають коробку, вихователь дістає лист із завданням)

Вихователь: Ну ось і перше завдання.

«ОДНА ЗА ОДНОЮ СТАВАЙ»

Вам потрібно взяти ось ці великі палички. Кожний бере свою за кольором і поставити їх за зростом: від найвищої, до найнижчої.

(Під музику діти ставлять палички)

Молодці!

-Яка паличка стоїть першою;

-Яка останньою?

-Яка паличка стоїть перед блакитною, за червоною і т.д.

-Яка паличка між червоною і фіолетовою і т.д.

-Яка паличка ліворуч від чорної?

-Яка паличка праворуч від жовтої і т.д.(відповіді дітей)

А тепер візьміть кожний свою паличку і побудуйте башточку

-Яка паличка зверху, знизу? і т.д.

Вихователь: Які ви молодці!

Палички: Ми розумні!













Вихователь: Ну що підемо за наступним завданням? (відповіді дітей)

(Під музику ідуть, відкривають коробку, вихователь дістає лист із завданням)

Ну ось і завдання.

ГРА «КОНСТРУЮВАННЯ»

Займайте місця за столами. Що у вас лежить на столах? Відповіді дітей.

Давайте візьмемо цифри і викладемо натуральний ряд чисел, але у стовпчик від 1-4. А тепер пограємо в гру з паличками і побудуємо потяг. Почнемо з меншої палички, яка вона? Яка слідуюча? і т.д (Відповіді дітей)

Давайте порахуємо наші вагончики. (Кількісна та порядкова лічба)

Кожна паличка має своє ім’я. Ім’я найкоротшої білої палички- один і позначається цифрою 1. А як же довідатися про імена інших паличок?

Потрібно кожну наступну паличку, тобто вагончик, виміряти за допомогою білої. Кількість білих паличок підкаже ім’я наступної кольорової палички. Давайте перевіримо скільки місць у кожному вагончику і позначимо їх цифрами. (Діти виконують завдання)

Вихователь: Все, ви справились з завданням.

Палички: Ми розумні!








Вихователь: Ну, що підемо за наступним завданням? (відповіді дітей)

(Під музику ідуть, відкривають коробку, вихователь дістає лист із завданням)








«ВЕСЕЛІ ФІГУРИ»

Давайте знову поглянемо на цю дошку. (Презентація з геометричними фігурами, діти-палички виконують завдання.)

Вихователь: Візьміть будь ласка, ось ці конверти з плоскими смужками і побудуйте геометричні фігури, а кількість їх зображена на фігурі.

(Звучить музика, діти-палички викладають фігури)

Вихователь: Задає питання дітям-паличкам:

-Яка в тебе фігура, а скільки потрібно зробити фігур? і т.д.

(відповіді дітей-паличок)













Вихователь: І тут ви молодці!

Палички: Ми розумні!

ПЕРЕРВА (дзвенить дзвоник)

Руханка «А ти готовий?» (Діти-палички повторюють рухи.)

( дзвенить дзвоник на урок)

Вихователь: Ну ось і дзвоник продзвенів і покликав нас за наступним завданням.

(Під музику ідуть, відкривають коробку, вихователь дістає лист із завданням)


« КУБИК»

Погляньте, який цікавий кубик. Що про нього можна сказати?

(відповіді дітей-паличок)

Займайте місця за столами. І будемо виконувати завдання.

(Вихователь кидає кубик, а діти виставляють стільки паличок, скільки випало на кубику і такого ж кольору, а потім порівнюють між собою «більше», «менше» «порівну»
















Палички: Ми розумні!

Вихователь: Ну, що підемо побачимо, чи залишилися ще якісь завдання? (відповіді дітей-паличок) (Під музику ідуть, відкривають коробку, вихователь дістає лист із завданням)

Вихователь: Ну ось і останнє завдання.

«ЧАСТИНИ ДОБИ»

Вам потрібно взяти ось оці стаканчики з паличками. Давайте поглянемо на цю дошку.

( Дітям-паличкам показується презентація з різними варіантами частин доби і потрібно визначити, де яка і показати відповідну паличку )













Вихователь: Які ви молодці і тут все зробили вірно.

Палички: Ми розумні!

(Грає музика, виїжджає учень з листом і коробкою)










Учень: Я знову до вас. І зараз , я вже з сюрпризом.

Вихователь: Знову нам лист. Давайте прочитаємо його.


«Шановні палички! Ви змогли мене переконати, що дійсно дуже розумні. За вашу сміливість і знання, дарую вам, як найкращим знавцям математики, ось ці медалі РОЗУМНЕ СОВЕНЯТКО»

З повагою директор чарівної школи Математики.

Всі: УРА….

(Всі заглядують в коробку, вихователь вручає нагороди під музику)














Вихователь: Я вас вітаю із закінченням школи. Ви найкращі!

Палички: Ми розумні!

(Діти-палички танцюють.)
















Палички: Те, що ми дізналися в дитинстві, залишиться з нами назавжди.



Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.