Сьогодні о 16:00
Вебінар:
«
Освіта в умовах воєнного часу: виклики, рішення, реалізація
»
Взяти участь Всі події

КОНСПЕКТ ЗАНЯТТЯ НА ТЕМУ «Я знаю,що робити зі сміттям»

Екологія

18.01.2022

145

7

0

Опис документу:

Програмові завдання :

Після заняття діти зможуть:

слухати та чути вихователя; тренувати моторику рук, окомір; мати уявлення про джерела виникнення сміття; ознайомитися з правилами поводження з побутовим сміттям на вулиці та вдома; підтримувати чистоту та порядок, підвищувати культуру побуту розвивати потребу дотримання чистоти на вулицях міста, будинків, в дитячому садку;формувати вміння сортувати сміття при його зборі; розвивати уміння логічно мислити, робити висновки, розвивати комунікативні вміння;активізувати словниковий запас за рахунок нових слів (забруднення, отруйні речовини, відходи, брухт, макулатура, побутові відходи, склотара, пластмаса тощо) бути акуратними, дбайливо ставитися до навколишнього світу;орієнтуватися в ігровій кімнаті;розвивати дрібну моторику, пам’ять, увагу та мову; розуміти поняття «великий-малий», «багато-мало».

Перегляд
матеріалу
Отримати код



УКРАЇНА

Дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) №1 «КАЛИНКА»

Славутицької міської ради Київської області

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

07101 Київська обл., м. Славутич, Невський квартал ,6

web-сайт: http://slavdnz1.at.ua, e-mail kalinkaslav@ukr.net, ЄДРПОУ 26001729









КОНСПЕКТ ЗАНЯТТЯ

НА ТЕМУ

«Я знаю,що робити зі сміттям»

для дітей молодшого шкільного віку



















Підготувала вихователь

дошкільного навчального

закладу № 1 «Калинка»

Проценко Антоніна Андріївна





Славутич 2020


Програмові завдання :

Після заняття діти зможуть:

слухати та чути вихователя; тренувати моторику рук, окомір; мати уявлення про джерела виникнення сміття; ознайомитися з правилами поводження з побутовим сміттям на вулиці та вдома; підтримувати чистоту та порядок, підвищувати культуру побуту розвивати потребу дотримання чистоти на вулицях міста, будинків, в дитячому садку;формувати вміння сортувати сміття при його зборі; розвивати уміння логічно мислити, робити висновки, розвивати комунікативні вміння;активізувати словниковий запас за рахунок нових слів (забруднення, отруйні речовини, відходи, брухт, макулатура, побутові відходи, склотара, пластмаса тощо) бути акуратними, дбайливо ставитися до навколишнього світу;орієнтуватися в ігровій кімнаті;розвивати дрібну моторику, пам’ять, увагу та мову; розуміти поняття «великий-малий», «багато-мало».

Обладнання: ілюстрації з позначками для контейнерів для сміття, пластикові пляшки для годівничок; пластикові, паперові скляні вироби для обігравання; аудіо запис співу пташок, вірш А.Камінчук «Годівничка», картон, дощечка, коробка з – під взуття, шпалери, серветки брудні, порвана книжка. Заготовки «Найкраща екосумка»(фото).

Попередня робота: підклеювання книжок, використання коробок для ігор, пластикові пляшки з водою для поливання квітів, використання різних пляшок, пластикових коробочок для сюжетно рольових ігор: «Сім’я»,«Перукарня»,«Магазин», «Ми на пікніку.


Хід заняття:

І. Комунікативна діяльність.
Вихователь:

Бесіда «Що робити зі сміттям»

  • Ви любите своє рідне місто?

  • Чи подобається вам гуляти своїм рідним містом?

  • Звідки на вулиці береться сміття?

  • Що треба зробити, щоб його стало менше? Що може зробити кожен із вас особисто, щоб у нашому місті було чисто? (Відповіді дітей).

ІІ. Пізнавальна діяльність.

Розповідь вихователя: протягом життя люди створюють багато відходів, котрі не знаємо куди подіти. Вулиці, ліси, парки, де бувають люди, стають засміченими, що дуже псує їхній зовнішній вигляд. Щороку дедалі більше територій перетворюються на смітники. Під купами сміття вмирає земля, яку можна було б використати під сади, городи, щоб росли дерева і овочі, розквітали квіти і співали птахи. Але буває по-різному.

Сюжетно-рольова гра «Ми на пікніку».

Вихователь допомагає розподілити ролі, обговорює з дітьми хід гри, контролює як проходить гра та як повинна закінчитися (діти повинні прибрати все за собою, залишити чисту галявину).

Давайте поміркуємо, звідки береться сміття. Ми купуємо дуже багато фасованих продуктів, що й призводить до накопичування різних упаковок: консервних бляшанок, пакетів, пляшок,паперу,іграшки, папери. Можете уявити, скільки відходів накопичується у великому місті, де живе багато людей. Що ж робити з цим сміттям?

По – перше: його треба переробляти, а для цього побутове сміття потрібно збирати окремо й сортувати для його подальшої переробки. Папір, пластмасу, металеві предмети слід складати у різні контейнери для сміття. На фабриці з цих предметів зроблять нові речі. От, наприклад, використаний папір (газети, журнали) переробляють й знову отримують зошити, серветки, газети. Скло,пластмасові відходи розплавлять і зроблять нові речі: стільці, столи, пакети для сміття.

По – друге: не можна викидати сміття будь – куди. Для цього є спеціально відведені місця.

(Діти розглядають ілюстрації та розповідають, куди треба викидати різні відходи. Як у них вдома збирається та прибирається сміття).

ІІІ. ПЕРЕТВОРЮВАЛЬНА ДІЯЛЬНІСТЬ.

Гра Як би ти зробив ?

Мета: Закріпити знання дітей про необхідність повторного використання паперу; розвивати навички розумного господарювання.

На столі лежать: коробка з – під взуття, книжка з обірваними сторінками, серветки, якими витиралися, чисті шпалери, які залишились після ремонту. Вихователь по черзі показує кожну річ і пропонує дітям вирішити чи залишити її. Якщо варто залишити, то слід пояснити, для чого і як її можна використати або довести можливість її відремонтувати. Відповіді колективно обговорюються.

Дидактична гра «Що зайве?»

Мета: закріпити знання дітей про інвентар, з яким працює двірник.

Правила гри: перед дітьми розкладено іграшкове відро, віник, м’яч, ганчірка. Діти забирають предмети, які двірник не використовує у роботі та називають предмети, які двірнику потрібно для роботи.

Фізкультхвилинка

(Діти виконують разом з вихователем рухи відповідно до змісту тексту)

Руки піднімаємо

Ними ми махаємо.

Руки в боки розвели,

Туп – туп – туп – вперед пішли

А тепер ми в коло стали,

Ручками всі помахали.

Розв’яжи ситуацію: у перукарні зібралося багато сміття (флакони, пляшки). Що треба робити? Скласти в один пакет і віднести на сміття? Чи скласти в окремі пакети пластикові і скляні банки викинути в різні контейнери?

Вихователь запрошує дітей на прогулянку

(В куточку кімнати зробити «галявину», на якій накидано пластикові пляшки, папір, склянки). Запитати у дітей, чи хотіли б вони гуляти на такій галявині?

  • Чому вам тут не подобається?

  • Що маємо зробити, щоб було гарно і чисто?

Діти прибирають разом з вихователем та складають в різні контейнери, зроблені з коробок, на яких написані позначки: папір, скло, пластик.

Звучить музика. Чути спів пташок

  • Дітки, в цьому парку жили пташки і любили співати на чудовій галявині. Але нещодавно прийшли туди хлопці – шибеники, розкидали всюди склянки, пляшки, та ще й поскидали з дерев усі годівниці. Дуже важко птахам тепер буде зимувати. Де знайти їм їжу, коли скрізь буде сніг, а годівниці поломані? Давайте допоможемо пташкам.

Вихователь пропонує одному з дітей прочитати заздалегідь вивчений вірш А.Камінчука «Годівнички»:

Я ладнаю годівнички

Для горобчика й синички;

Для малого снігурця

Крихт насиплю і пшонця.

Прилітайте, друзі милі,

Не лякайтесь заметілі.

  • Чи можемо ми допомогти пташкам?

  • Що для цього маємо зробити?

(Діти пропонують).

  • Давайте з вами виготовимо годівничку з пластикової пляшки? Як ви думаєте?, як це можна зробити?

(Припущення дітей).

  • Така годівничка буде зручна, міцна і доступна. Розпочнемо роботу.

По закінченню роботи діти розглядають зроблену годівничку. Вирішують, що розвісять її на дереві дитячого садочку і будуть насипати корм пташкам, які прилітатимуть сюди взимку.

Висновок: ми зробили добру справу.

1 – з непотрібної пластикової пляшки зробили годівницю;

2 – тепер буде можливість підгодувати пташок, за що вони будуть вдячні;

3 – пташки, перезимувавши зиму, навесні теж робитимуть корисну справу – знищуватимуть шкідливих комах.

Дидактична гра «Юні екологи»

  • А зараз ми з вами побудемо юними екологами. У нас є зображення трьох сміттєвих баків і розкидане різне сміття. Нам потрібно його зібрати згідно позначок. Бак, в якому паперові вироби – розфарбувати синім кольором, в якому скло – зеленим, а в якому упаковка – жовтим.

Потрібно зібрати як найбільше паперового сміття, а для цього потрібно розфарбувати стрілки з папером синім кольором; розфарбувати стрілки з виробів зі скла – зеленим; а стрілки з упаковками – жовтим кольором.

Самостійна робота дітей(з допомогою вихователя)

  • Діти, то в якому місті ми хочемо жити? (в чистому)

Що станеться якщо сміття не прибирати?
Діти: кругом буде валятися сміття, воно буде засмічувати землю, повітря і воду.

Вихователь: Правильно.

(У цьому напрямку батькам разом з дітьми даю роботу«Найкраща екосумка!». Важливо рекомендувати батькам створювати сумку лише зі старого одягу, непотрібних залишків тканини та інших матеріалів, залучати малят до посильної допомоги, прикладом прикрашання сумки малюнками, аплікаціями тощо. Підкріплюю фото )

Зараз ми з вами вирушимо в ліс і дізнаємося, що ж там сталося.
-
Дидактична гра «Пригода в лісі»
( Полянка вся в різному смітті. Нірка мишки завалена сміттям.)
Мишка: (намагається вилізти з нори) Допоможіть мені, діти. Завалили мою нірку сміттям. Не можу я вилізти (плаче)
Зайчик: (розгрібає лапками обережно сміття) Що мені робити? Як мені бути? Дуже їсти хочеться, а травички під сміттям годі й шукати. (Плаче)
Лисичка: (показує поранену лапку) Я бігла по галявині і поранилася битим склом. Допоможіть, полікуєте?
Ведмідь: Що ж це таке (сердитий, ногами тупає) Ліс - наш дім. Як же жити в ньому. Допоможіть, діти. Врятуйте, юні волонтери!
Вихователь: Звичайно, ми з дітьми вам допоможемо. І лисичку вилікуємо, і сміття приберемо.
Ведмідь: А я знаю, що сміття буває різного виду.
Вихователь: так,харчові відходи - це все що потрапляє у відро для сміття з кухні;
-тверді побутові відходи - це скло, пластик, метал, папір, ....
- після будівництва або ремонту утворюється будівельне сміття - це плитка, бетон, штукатурка, цегла, ґрунт.

Я вам ще раз роздам відра з різними написами. У них ми будемо збирати все сміття.(Разом з дітьми читаємо написи: «Пластик», «Скло», «Папір»)
Вихователь: За справу. (Збір сміття)
Вихователь: Яка чиста стала галявина і на ній виросли гриби і ягоди. Подивіться. (Діти сідають на стільчики)
Вихователь: (показ картинок «Сміттєві баки нового зразка»).

Ось такі баки повинні стояти на кожному сміттєвому майданчику. І легко буде розкласти сміття по контейнерах. Це сміття везуть на сміттєпереробні заводи, де після спеціальної переробки, отримують новий матеріал, з якого вже виготовляють нові корисні вироби, тим самим зберігаючи природні багатства нашої країни. А які?
Діти: Ліс, вода, земля.

ІV. ОЦІННО-КОНТРОЛЬНА ДІЯЛЬНІСТЬ.

Вихователь: Підсумок заняття

Запам’ятайте прислів’я: «Чисто не там, де прибирають, а там, де не смітять». Отже, що ми повинні робити, щоб було чисто?

Діти: не смітити, не робити багато смітників, дотримуватися правил, сортувати сміття.

Вихователь: Сподобалося? Коли захочеться викинути сміття повз урни, згадайте про що ми сьогодні з вами дізналися, може наше місто стане чистішим.







Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.