Сьогодні о 18:00
Вебінар:
«
Особливості адаптації та модифікації освітнього процесу в контексті інклюзивного навчання
»

Конспект заняття ("Казки про тварин")

Дошкілля

25.03.2020

1048

21

0

Опис документу:
Заняття з театралізованої діяльності дітей середнього дошкільного віку. Поглиблити знання дітей про українські народні казки,про тварин та їх особливості.Розвивати артистизм,любов до творчості свого народу.
Перегляд
матеріалу
Отримати код

Конспект заняття "Казки про тварин. Переказ, інсценізація"

Тема. Казки про тварин. Переказ, інсценізація.

Мета. Поглибити знання дітей про укр. нар. казки про тварин, їх особливості. Вчити робити висновки про поведінку героїв казки, взаємостосунки, егоїзм, паразитичний спосіб життя, вказуючи на алегоризм і дидактичну спрямованість «звіриного епосу». Розвивати артистизм. Виховувати чесність, правдивість, товариськість, потребу у взаємодопомозі., любов до творчості свого народу та батьківщини.

Тип заняття: вивчення нового матеріалу.

                      Хід заняття

І. Організація до заняття.

Вчитель. Сьогодні ми казку в гості запросили,

Щоб побачити і слухати гуртом,

А казка між казок десь там заблудилась –

Давайте її погукаєм разом.

Діти. Казко, казко, ти з’явись, нумо, казко, розкажись.

ІІ. Вивчення нового матеріалу.

1.     Мотивація навчальної діяльності.

-         Як ви вже здогадалися, ми сьогодні будемо говорити про казки: вчитися інсценізувати, переказувати.

-         Що таке казка? Як вона з’явилася?

-         Які за жанрами казки  ви знаєте? (чарівні або фантастичні, соціально-побутові, кумулятивні)

2.     Вікторина « Відгадай казку?»

А) «я від бабусі втік і від дідуся втік.. («Колобок»)

Б) «А кума почула та другій кумі, а та – третій, а третя – десятій, і ото вже всі про те знають, чого не треба нікому знати». («Язиката Хвеська»)

В) «Он де наша Іва, он де наша діва, на метеному дворку, на тесаному кілку. Візьмімо її, нехай летить з нами.» («Кривенька качечка»).

3. Вступна розповідь .

Казки про тварин (так званий «звіриний епос») з історичного погляду найдавніші. Виникнення їх тісно пов’язане з тотемістичними віруваннями, культом тварини як покровителя і захисника роду. Головними дійовими особами в них є тварини, що й слугує основним критерієм їх виділення в окрему групу. Іноді тут фігурують і люди, однаку їх роль другорядна.

         Найбільш поширеними в українському, як і в російському тваринному епосі, є образи хитрої лисички, обмеженого і мстивого вовка, ласуна-ведмедя, і боягуза-зайця; а також деяких домашніх тварин.

-         Як ви вважаєте, про яких із названих мною тварин, побутує найбільше різноманітних варіантів казок?

Не слід спутувати байку і казку про тварин. Тобто якщо байка інакомовно зображає людей у звіриній подобі, то казка змальовує звірів лишень подібними до людей: товаришують між собою, ходять один до одного в гості, сваряться, ворогують, зрештою спілкуються «по-людськи». Лисичка може бути не тільки хитрою, а й співчутливою і щиро прагнути допомогти вигнати Козу-дерезу з його хати, а Коза, у свою чергу – не тільки сварливою та бездушною, а й сумлінною працівницею і люблячою матір’ю («Вовк і семеро козенят»).

Казки про тварин ще називають кумулятивними, бо їх сюжет добре відомий у фольклорі, побудований за традиційним для казок про тварин прийомом зустрічей, в результаті чого маємо ланцюг образів, який весь час повторюється з додаванням ще одного кільця – нового персонажа («Рукавичка», «Колобок» і ін..)

В казках про тварин багато веселих і смішних картин та епізодів. Це особливо приваблює дітей, викликає гарний настрій. Казки про тварин відрізняються здебільшого нескладною побудовою, динамічністю у розгортанні сюжету (численні зустрічі, чітка зміна ситуацій), діалогічністю, повторенням одних і тих же дій, характеристик і висловів, що є одним із засобів типізації образів у фольклорі. Їх легко інсценізувати.

3.     Вибір твору для інсценізації:  діти пропонують, яку казку інсценізувати.

4.     Переказ змісту казки, розподіл ролей.

5.     Фізкультхвилинка. Народна гра «Кіт і миші». Хід гри.

Миші стають в ряд і тримають одне одного за пояс. «Кіт»  попереду.

-         А багацько у стозі мишей?

-         Копа.

-         А не бояться кота?

-         Ні.

-         Кіт обернеться – мишу зловить!

-         А дідька з’їсть!

При цьому «кіт» намагається розвернутись і спіймати одну з «мишей», що стоять у кінці ряду, але ряд вивертається у протилежний бік, відтягуючи й  «кота». Якщо «котові» вдасться схитрувати і піймати «мишу», він ставить її за собою. Гра продовжується.

6.     Інсценізація казки про тварин (звертається увага на розвиток міміки, жестів, артистичності)

7.     Ознайомлення з казками про  тварин Івана Франка. («Лисичка кума», «Королик і Ведмідь», збірка «Коли ще звірі говорили»).

8.      Гра  «Із якої казки?» Загадую загадку – діти відгадують і відгадку-назву пов’язують з тією казкою із якою може бути пов'язаний даний предмет. Наприклад, відгадка – «мороз» (Казка «Дванадцять місяців»).

А) День і ніч іти я мушу,

Але з місця все ж не зрушу (годинник, «Попелюшка»).

Б) То тихенький, то пустує,

Часом сильний, часом кволий:

Завжди всі його ми чуєм,

Та не бачимо ніколи. (Вітер «Сонце, Вітер і Мороз»)

 В) Він потрібний всім у кожній хаті,

       І їси його щоденно ти.

  Щоб він був – потрібно працювати,

А як є – потрібно берегти. (Хліб, «Колобок», «Гуси-лебеді»).

Г) У краї далекі відлітаєм,

А коли весна запромениться,

Знов наш голос чути над полями.

Рідний край у вирії нам сниться,

 А зовуть нас люди… журавлями («Лисичка та Журавель»).

Д) Іноді лагідний. Часом лютує.

Часто на вікнах його впізнаєм.

Сильним він – квіти малює,

Слабшає – ріки течуть ручаєм. (Мороз, «Дванадцять місяців»)

Е) Х то завжди правду каже? (Дзеркало, «спляча красуня»).

Є) Що то за птах, що в чужі гнізда яйця кладе? (Зозуля, «Біда навчить»).

Ж) ніс довгий, голос тонкий, хто його вб'є, той свою кров проллє.

(Комар, «Казка про царя Султана»).

З) Сама холодна, а інших припікає. (Кропива, «Дикі лебеді»).

К) Жовтобокий карапуз

Йшов городом тай загруз, бо насіння стільки має,

Що аж боки розпирає. (Гарбуз, «Попелюшка»).

9.     Переказ казки. Обговорення.

А) переказ прочитаної (Іван Франко «Фарбований лис»).

Б) перегляд та переказ казки по ТЗН.

ІІІ. Підсумок заняття.

-         Чого навчають нас казки? Які бувають казки за жанрами?

-         У яких казках розповідається про дружбу, товаришування?

-         Розкажіть про своїх друзів. У чому проявляється ваша дружба?

Які фільми про дружбу ви бачили?

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.