Конспект заняття для дітей старшого дошкільного віку (6-й рік життя) на тему: «Світ навколо любові просить»

Екологія

13.09.2021

70

2

1

Опис документу:

Конспект заняття міститьв собі матеріали на узагальнення знання дітей щодо поняття «сміття» та його різновидів і способів сортування, переробки; закріпити знання дітей щодо спеціально відведених місць для сміття. Вчити дітей економічно та екологічно виважено відноситись до речей, використовувати їх «вторинно» (виокремити папір).

Перегляд
матеріалу
Отримати код

Управління освіти Шосткинської міської ради

Сумської області






Конспект заняття

для дітей старшого дошкільного віку

(6-й рік життя) на тему:

«Світ навколо любові просить»



Підготувала: вихователь

ЗДО №10 «Незабудка»

О.Морозова









м. Шостка, 2021 р.


Тема заняття: «Світ навколо любові просить»

Завдання: узагальнювати та систематизувати знання дітей щодо поняття «сміття» та його різновидів і способів сортування, переробки; закріпити знання дітей щодо спеціально відведених місць для сміття. Вчити дітей економічно та екологічно виважено відноситись до речей, використовувати їх «вторинно» (виокремити папір). Розвивати зв’язне мовлення, логічне мислення, пам’ять, дрібну моторику руки. Виховувати екологічну культуру, допитливість, жагу до експериментування.

Матеріал: демонстраційні картини, використаний папір, блендер, картон, звичайний папір, вода, схеми переробки паперу.

Використана література:

  1. Базовий компонент дошкільної освіти (нова редакція) / під науковим керівництвом доктора психол.наук, проф., члена-кореспондента НАПН України Т.Піроженко. - МОН України, 2021.

  2. Дитина: Освітня програма для дітей від двох до семи років / наук.кер.проекту В.О.Огнев’юк; наук.ред.: Г.В. Бєлєнька: Мін.осв.і науки України, Київ, ун-т ім. Б.Грінченка, 2016.- 304с.

  3. Методичні рекомендації до Освітньої програми для дітей від 2 до 7 років «Дитина» / наук.кер.проекту В.О.Огнев’юк; наук.ред.: Г.В. Бєлєнька. – К.: Київ. ун-т ім. Б.Грінченка, 2016.- 352с.


Хід заняття

Привітання.

Світ прекрасний навколо тебе –

Сонце ясне і синє небо,

Птахи і звірі, гори і ріки –

Нехай він буде таким навіки!

Нехай людина добро приносить –

Бо світ навколо любові просить!

Вихователь: Діти, до нас на заняття сьогодні завітала незвичайна, незвична гостя. Давайте її пошукаємо.

Десь під столом захована коробка.

Вихователь: Подивіться, будь ласка, де вона може бути схована. Так, діти, це коробка (здивовано каже вихователь). Що, на вашу думку, може бути в цій коробці? (Варіанти відповіді дітей)..

Вихователь: Так, варіантів безліч, але давайте відкриємо і не будемо гадати, що там.

Вихователь відкриває коробку та демонструє дітям різного роду сміття: газети, пожмаканий, помальований папір, журнали, паперові стаканчики, поліетиленові пакети, скляні пляшки, ялинкові іграшки.

Вихователь: Діти, що це? (Відповіді дітей). Так, діти, це сміття. А яке це сміття? Вірно, сміття в коробці різне. Тут і папір, і скло… Скажіть, чи знаєте ви, куди треба викидати сміття? (Відповіді дітей).

Вихователь: Діти, чи можна закопувати сміття? Так, вірно, дітки, краще викинути сміття у спеціально відведене для цього місце, бо в землі деяке сміття може лежати дуже довго і не розчинятися.

Вихователь: Давайте посортуємо сміття. Відгадайте загадки та визначте, в який контейнер це сміття ми відправимо.

Загадки:

  • Білий-білий, наче сніг,

Рук нема, немає ніг,

Не людина і не звір,

А зовуть його… (папір).

  • Воно прозоре, може розбитися,,

Ним не можна гратися,

Бо можна порізатися. (Скло)

  • Він важкий, коли старий – іржавий,

Його можна переплавити,

Цим займається коваль. (Метал)

  • Вони легкі, їх можна підпалити,

Коли вони горять, вони плавляться

Та з’являється чорний дим. (Пластмаса)

Дидактична гра «Сортування сміття»

Фізкультхвилинка «Прибираємо сміття»

Ми по вулиці крокуємо,

За порядком ми слідкуємо,

Скрізь сміття збираємо –

Низько нахиляємось.

Стали чисті в нас доріжки,

І стомились наші ніжки.

На лавку ми присіли –

Наші ніжки відпочили,

Добре ми попрацювали –

Все сміття в смітник прибрали..

Вихователь: Сміття посортували. Тепер воно може відправлятися за допомогою сміттєвозу на сміттєзвалище. Але деякі речі ми б ще могли використовувати. Як ви думаєте, які?

Робота з асоціативною карткою «Друге життя речам»

Вихователь: Отже, діти, папір не треба викидати.

Дидактична гра – дослід «Який буває папір?»

Діти порівнюють на дотик картон, альбомний аркуш, газету, наждачний папір.

Вихователь: Малята, то як роблять папір? З чого саме і в чому полягає процес виготовлення паперу?

Діти розглядають схему «Виготовлення паперу».

Вихователь: Це дуже важка праця, тому ми повинні обережно ставитися до виробів з паперу. І ми тепер добре знаємо, в які контейнери треба сортувати паперові відходи. Давайте з вами спробуємо побути вченими – дослідниками і спробуємо створити папір власними руками.

Дослід «Вторинна переробка паперу»

Вихователь: Діти, подивіться скільки в групі використаного паперу – обмальованого, зім’ятого, розірваного. Чи можна його ще використовувати? (Вихователь підводить дітей до висновку, що з макулатури можна зробити новий папір. Діти розривають папір на дрібні шматочки і висипають в блендер вихователю).

Вихователь: Тепер нам потрібно залити гарячою водою і розім’яти все це блендером. (Вихователь демонструє дітям). Можна обпектися гарячою водою, а блендер – це електроприлад, при використанні якого необхідно дотримуватися техніки безпеки. (Діти спостерігають. Потім вихователь пояснює, що треба робити далі). Розчин, що вийшов, виливаємо на губки і рушники і залишаємо до повного висихання.

Діти роблять папір. Вихователь допомагає, якщо це необхідно.

Дидактична гра «Буває – не буває»

Вихователь називає предмет з прикметником «паперовий», а діти відповідають «буває» або «не буває» залежно від того, чи виготовляють цей предмет з паперу:

  • паперова книга;

  • паперовий стілець;

  • паперовий кораблик;

  • паперове взуття;

  • паперове пальто;

  • паперова газета.

Вихователь: Скільки сьогодні багато цікавого ми дізналися про відходи, про сміття та друге життя речей. Якби в світі не викидалося та не перероблялося б взагалі сміття, як ви гадаєте, що б відбулося? (Відповіді дітей). Вірно, діти, сталася б екологічна катастрофа.

Дидактична гра «Коли планета Земля радіє, а коли сумує»

Вихователь: Діти, треба економно відноситися до паперу, збирати макулатуру для того, щоб не знищувати природу, не вирубувати ліси.

Підсумок.

  • Що сьогодні на занятті було новим для вас? Що було складним?

  • Що ви ще б хотіли дізнатися про сміття?

  • На згадку про наше заняття давайте використаємо наш папір під час малювання.

Малювання жмаканим папером.

Діти малюють і слухають вірш.

Наш дивний світ такий, як казка,

Он в небі хмаронька пливе.

Тож бережи його, будь ласка,

Все в ньому гарне і живе.

Он квітка полум’ям палає,

Яскраве сонечко блищить.

Чарівна пташечка співає,

Все в дивосвіт прийшло, щоб жить.


6


Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.

Нещодавно завантажили