Конспект з образотворчого мистецтва «Зустрічаємося з літом»

Опис документу:
Даний матеріал допоможе вчителям провести підсумковий цікавий урок мистецтва подорожі в літо. На уроці діти відгадуватимуть загадки, відкриють книгу народної мудрості, познайомляться з поезією літа, помилуються картинами рідного краю відомих художників та попрацюють самостійно в різних техніках.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Образотворче мистецтво 2 клас

Л.Т.Дідук,

вчитель-методист вищої кваліфікаційної

категорії початкових класів

Мокрокалигірської загальноосвітньої

школи І-ІІІ ступенів

Катеринопільського району Черкаської області

Тема: «Зустрічаємося з літом»

Мета:

Формування ключових компетентностей: уміння учнів організовуватися до праці на уроці і сприймання нового матеріалу;

Загальнокультурна компетентність: формувати культуру поведінки на уроці, в довкіллі та мовленні;

формування предметних компетентностей:

навчальна: вчити дітей бачити, відкривати красу довкілля та отримувати найкращі та позитивні враження від споглядання природи, витворів мистецтва та поезії.

розвивальна: розвивати в учнів уміння працювати самостійно в різних техніках; активізувати спо­стережливість, фантазію, сенсорні уміння і навички; розвивати естетичні смаки, допитливість та уяву;

виховна: виховувати любов до прекрасного, природи, дружбу, ко­лективізм;

виховувати зацікавленість народною мудрістю, творчістю художників; емоційне сприймання навколишнього світу;

виховувати добрими, спостережливими;  здатність учнів сприймати матеріал.

Оснащення: візуальний ряд: презентація «Зустрічаємося з літом» (15слайдів), підручник О.Калініченко, В.Сергієнко «Образотворче мистецтво»

музичний ряд: trek «Дитинства світ», «Голубими небесами»

обладнання: ТЗН;

матеріали та інструменти: альбом для малювання; простий олівець; гумка; акварелі; пензлі; ємність для води; серветки; па­літра, кольорові олівці, фломастери.

Тип: інтегрований урок

Міжпредметні зв’язки: образотворче мистецтво, українська мова (читання), природознавство.

Хід уроку

І. Організаційний момент

ІІ. Актуалізація опорних знань

  • Якими мистецькими стежинами ми подорожували в цьому навчальному році? Назвіть головні теми над якими ми працювали.

  • Що нового ви навчилися на уроках образотворчого навчання?

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності

Слайд 2.

Сьогодні на уроці : здійснимо подорож в літо.

Відгадаємо загадки;

Відкриємо книгу народної мудрості ;

Познайомимося з поезією літа ;

Помилуємося картинами рідного краю відомих художників;

Пофантазуємо;

Підсумуємо.

Слайд 3.

Сонечко яскраве

Цілий день палає,

На травиці в гаї

Цілий день ми граєм.

Раді всі малята

Цілий день купатись,

Веселиться й грати,

На сонці засмагати.

Як пора ця зветься,

Коли все сміється

І відпочиває?

Коли ж це буває?

(Влітку)

ІУ. Робота над новим матеріалом

Наш останній урок в цьому навчальному році буде приурочений літу та літнім канікулам. Ми вирушаємо з вами у літню подорож і перша наша зупинка буде на станції «Загадковій»

Слайд 4

Станція «Загадкова»

Відгадаємо загадки, що приготувала вам до ваших канікул. Уважно слухайте і дружно відгадуйте.

Зрілі вишні у садку,

І сунички у ліску,

Теплі дні, барвисті квіти

Нам дарує щедре … (літо).

Полунички у сметанці,

Соловей щебече вранці,

Дощик через ситечко,-

Наступило… (літечко).

В небі ластівка літить,

З вітром листя шелестить,

Воду п’є лелека.

Сонце палить. Спека.

Дозріває жито.

Яка пора? (Літо)

Сонце дуже припікало,

Встигли ягоди дозріти.

Ми купались, загоряли,

Бо було чудове … (літо)

Полунички й вишні

Зрілі у садку.

Бджоли раді цвіту.

На луку барвисті квіти

Нам дарує щедре… (літо)

У садках смачна малина,

Аґрус, яблука, ожина,

Фрукти, зелень соковита –

Це смачні дарунки …(літа)

Молодці! Добре справилися із завданням. А відгадуючи загадки ви називали літо, двері якого відкриваються вам за кілька днів. Дійсно, канікули найкраща для вас пора. Та щоб собі не зіпсувати настрій від негоди давайте продовжимо нашу подорож в літо і зупинимося на наступній нашій станції.

Слайд 5.

Станція «Мудрості»

Народні прикмети, прислів'я, приказки

Діти, ви підготували до уроку скарбничку народної мудрості. То ж давайте з Вами послухаємо, що наш народ запримітив і нас навчає.

Літо зиму годує.
Прийде літо - все розмаїто, прийде зима - нічого нема.
Бджоли раді цвіту - люди літу.
Горобці в пилюці купаються - на дощ.
Літом і баба сердита на піч.
Хто влітку спеки боїться,той зимою не має чим грітися.
Буде той голодний, хто жнивами холодочку шукає.
Прийшов липень до хати - нема коли спочивати.
Готуй влітку сани, а взимку воза.
Не той урожай, що на полі, а той, що в коморі. 
Влітку один тиждень рік годує.
У червні на полі густо, а надворі пусто.
Літо сухе жарке - зима малосніжна, морозна.
А тепер пофантазуємо. Яку картину ви б намалювали до таких мудростей:

Літо зиму годує.
Буде той голодний, хто жнивами холодочку шукає.
Прийшов липень до хати - нема коли спочивати.
(Словесне малювання картин)

А чи знаєте ви народні прикмети які можуть вам знадобиться влітку?

Якщо веселка після дощу скоро пропадає - до ясної погоди, а якщо довго стоїть - до негоди.

Веселка вранці - на дощ. 
Сильні роси - до родючості, а часті тумани - на врожай грибів. 
Перед посухою бджоли стають зліше, жалять. 
Чим менші краплі дощу, тим довше він буде йти.

Якщо при заході сонця хмари згущаються і стають темно-свинцевого кольору - чекай вночі грозу.

Велика кількість ягід віщує холодну зиму. 
Якщо влітку багато осоту, то зима буде холодною. 
Вранці туман стелиться по воді - буде гарна погода. 

Якщо липень спекотний, то грудень буде морозний.

Якщо далеко видно по горизонту - до вітру
До дощу - собаки валяться по землі, мало їдять і багато сплять

Слайд 6.

Станція «Поетична»

Влітку надзвичайно красива наша природа. Краєвиди України різноманітні та різнобарвні влітку, що завжди приваблювали митців до творчості. Поети прославляли красу України словом, художники чудовими живописними полотнами.

То ж і наступні дві зупинки присвячені поезії та живопису.

Справи літа
Знаєш, скільки справ у літа?
Їх усіх не полічити! 
Треба нам підсмажить спини, 
Ніс убрати в ластовиння, 
Накупати нас у річці 
Наперед на три сторіччя, 
Та іще подарувати 
Лісу й лугу буйні шати. 
Словом, справ — не полічити! 
Та найбільше треба літу, 
Щоб зуміли я і ти 
Набагато підрости!
А. Костецький

За що ми любим літо?

За полуниці соковиті,
що так і просяться у рот.
За райдуги, дощем умиті,
над плесом тихоплинних вод.

За вдячний труд на хлібній ниві,
коли струмком стікає піт.
За дні, веселі і щасливі,
що нам дарує щедро світ.

За ігри й забавки без ліку
та як же літо не любить!
Цей неповторний час канікул,
де незабутня кожна мить.

Володимир Верховень

Канікули

Червневе сонечко зійшло, 
всміхнулося тихесенько,   
повеселішало село, 
і річці нашій весело!
Вода лоскоче береги,
а ті сміються квітами.
Мчимо, веселі, у луги –
діждалися канікул ми.

Валентин Струтинський

Слайд 7.

Станція « Живописна»

Завдання, що нас чекають, сховалися в нашому підручнику О.Калініченко, В.Сергієнко «Образотворче мистецтво»на ст.140.

Розглянемо мистецькі твори. Який краєвид найбільше підходить до нашої місцевості? Спробуємо з вами уявно переміститися в ці чудові твори та розповісти про бачене. Кожна пара, починаючи з першої пари, швиденько підготує опис картин. Хвилинку на обмін думками і запрошую першу пару представити першу картину.

(По черзі учні описують картини)

Слайд 8.

Ну, що ж, вирушаємо у літо!

Подорож у літо

«Канікули! Канікули!» —
співає все навколо.
Канікули, канікули, 
канікули у школі!

Слайд 9.

А що таке — канікули?
Це літні дні барвисті,
це час, коли нам ніколи
хоча б на мить присісти,
бо треба мчати босими
наввипередки з вітром,
з густих лісів приносити
горіхів повні відра.

Слайд 10.

Це час у річці хлюпатись,
підсмажувати спини
і зранку в лузі слухати
тонку струну бджолину...

Слайд 11.

Сонце, море і пісок –
Все для ігор, для діток. 
Зайчик сонячний стрибає, 
Він з малятами пограє: 
Можна в жмурки в доганялки. 
Раді Саші і Наталки 

А Сергій в пісочку грав, 
Він фортецю збудував. 
На мурашник схожа дуже. 
Влітку весело нам, друже! 

Слайд 12

Закінчилося в школі навчання,

Мандрівкам настала пора.

Здійсняються мрії й бажання:

Канікули! Літо! Ура!

УІІ. Практична робота.

А тепер прийшов час для практичної діяльності.

Слайд 13

Творча робота

Все теплим промінням зігріто.
Ура! Починається літо,
і сонце всміхається з неба —
нам більшого щастя не треба.

Ми дуже сьогодні багато слів сказали хороших про літо і канікули. У кожного з вас є свої плани та мрії на канікули які попробуйте передати на папері. В поезії, що звучала впродовж уроку надзвичайно багато опису літніх картин. Приступайте до роботи. Ви вже вмієте працювати в різних техніках, а тому за власним вибором визначайтеся і створюйте літні картини. А щоб краще працювалося – слухаємо музику: «Дитинства світ» та «Голубими небесами».

Індивідуальна робота

Діти виконують роботи за власною фантазією, попередньо визначивши характер і настрій своїх робіт.

УІІІ. Підсумок уроку

Виставка дитячих робіт.

  1. Слайд 14.

Любий друже!

Свої враження від канікул, від краси довкілля замальовуй в альбом. Це буде збірка цікавих творчих робіт незабутніх вражень та спогадів про літо які ми переглянемо в новому навчальному році. І не забувайте: бережіть природу, бережіть тваринний світ! Дбайте про чисте довкілля і не забувайте про те, що літо не лише для відпочинку та ігор, а й для повсякденної праці в господарстві. Адже: «Літо зиму годує».

Веселих вам канікул!

Використана література:

Підручник О.Калініченко, В.Сергієнко «Образотворче мистецтво»

Джерела :

        • http://go.mail.ru

        • http://posnayko.com.ua

        • http://doshkolenok.kiev.ua

        • http://deti.e-papa.com.ua

        • http://doshkolenok.kiev.ua

        • http://www.aphorism.org.ua

        • http://megasite.in.ua

        •  http://dovidka.biz.ua

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

До ЗНО з БІОЛОГІЇ залишилося:
0
3
міс.
1
2
дн.
2
0
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!