Конспект уроку "Живопис. Виражальні можливості живопису. Кольорознавство".

Опис документу:
Сонячне світло складається з багатьох кольорів, які прийнято називати спектром. Це ряд кольорів, що плавно переходять один в одний у певній послідовності: червоний, жовтогарячий (помаранчевий), жовтий, зелений, блакитний, синій, фіолетовий. Ці кольори складають хроматичний ряд. Якщо змішати білу та чорну фарби в різних пропорціях, вийде ряд сірих тонів: від чисто білого до чорного, який називають ахроматичним («безбарвним»).

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Навчальна: формувати поняття про колір як засіб виразності живопису та про його характерні ознаки: колір, насиченість, світлоту;

Розвивальна: розвивати композиційні уміння та навички учнів;

Виховна: виховувати дбайливе ставлення до матеріалів, акуратність у роботі.

ТИП УРОКУ: вивчення нового матеріалу.

ОБЛАДНАННЯ ТА МАТЕРІАЛИ: Олівець, гумка, кольорові олівці, фарби..

ХІД УРОКУ

І. Організаційний момент.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів.

Фронтальна бесіда:

  • Які види мистецтва ми можемо віднести до живопису?

  • Що таке мозаїка, фреска, вітраж, картина?

  • Що поєднує ці твори?

(уточнити, що вони зображені на площині і в кольорі).

  • Де ми можемо побачити ці твори мистецтва у повсякденному житті?

ІІІ. Вивчення нового матеріалу.

Колір і площина – найважливіші «слова» у мові живопису, колір має вирішальне значення. Колір використовують і в архітектурі та скульптурі, але там він відіграє другорядну роль.

Монументальний живопис дуже різноманітний: фреска(розпис по вологій штукатурці), мозаїка (зображення на підлогах і стінах з гальки, кольорових камінців, смальти), вітраж (заповнення віконного прорізу кольоровими скельцями на свинцевому каркасі).

Він пов'язаний із площиною будинку, прикрашає споруди, становлячи з ним єдине ціле.

Станковий живопис призначений для прикрашання інтер’єрів приміщень. Такі картини порівняно невеликі за розміром.

Існує наука, що вивчає питання кольору, - кольорознавство.

Сонячне світло складається з багатьох кольорів, які прийнято називати спектром. Це ряд кольорів, що плавно переходять один в одний у певній послідовності: червоний, жовтогарячий (помаранчевий), жовтий, зелений, блакитний, синій, фіолетовий.

Ці кольори складають хроматичний ряд. Якщо змішати білу та чорну фарби в різних пропорціях, вийде ряд сірих тонів: від чисто білого до чорного, який називають ахроматичним («безбарвним»).

Спектральну смугу можна зімкнути в кільце, яке замкнеться тільки в тому випадку, якщо отримати перехідні червоно-фіолетові (пурпурні) кольори шляхом змішання червоного з фіолетовим.

В образотворчому мистецтві три кольори: жовтий, червоний і синій прийнято називати основними. Змішання будь0яких із цих кольорів дає зелений, фіолетовий і жовтогарячий кольори, які називають похідними.

Ахроматичні кольори відрізняються один від одного світлотою (світло-сірий, темно-сірий).

Хроматичні кольори характеризуються трьома ознаками: колірним тоном, насиченістю і світлотою.

Колірний тон – це те, що ми називаємо словами «червоний», «синій» тощо. Червоний може бути чистим, із домішками ахроматичного (сірого). При цьому він всеодно залишається червоним, але зміниться його насиченість (від домішки ахроматичного хроматичний став менш насичений). Світлота – це ступінь наближення до білого. (наприклад, світло – і темно – червоний помідор.)

Необхідно запам’ятати, що жовтий і всі його відтінки завжди світліші, ніж сині, коричневі та фіолетові.

ІV. Творче завдання: Створення композиції «Веселка».

Ми з вами з’ясували основні моменти про колір та види живопису. Давайте згадаємо про спектр кольорів які знаходяться у веселці. Є такий віршик про кольори веселки, хоча він російською мовою:

Каждый охотник желает знать, где сидит фазан.

Сьогодні на уроці ми з вами будемо створювати композицію яка називається «Веселка».

Як приклад, веселки можуть бути ось такі (показую малюнки учнів, картинки з веселкою).

(Додаток № 1)

V. Закріплення нових знань та вмінь учнів.

Давайте пригадаємо, що таке колір і які вони бувають?

Про які види живопису ми сьогодні з вами говорили?

V. Організаційний момент.

Перевіряю малюнки учнів, за їх бажанням ставлю оцінки.

VІ. Домашнє завдання.

На наступний урок принести: кольоровий папір, ножиці, клей, картон.

ДОДАТОК № 1.

ДОДАТОК № 1

ДОДАТОК № 1

ДОДАТОК № 1.

8

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!
До ЗНО з ФІЗИКИ залишилося:
0
4
міс.
0
1
дн.
1
9
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!