Конспект уроку з української мови у 3 класі "Закріплення вивченого про іменник"

Опис документу:
Тема. Закріплення вивченого про іменник. Мета. Повторити та узагальнити знання учнів про іменник як частину мови; продовжувати формувати вміння визначати рід, число,відмінок іменників, виховувати культуру мовлення, інтерес до вивчення рідної мови. Відеоматеріал до уроку: музична фізкультхвилинка, мультфільм «Казка про іменник» Тип уроку: закріплення та узагальнення знань.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Конспект уроку з української мови у 3 класі

Доманчук Тетяна Іванівна, учитель початкових класів

Тема. Закріплення вивченого про іменник.

Мета. Повторити та узагальнити знання учнів про іменник як частину мови; продовжувати формувати вміння визначати рід, число,відмінок іменників, виховувати культуру мовлення, інтерес до вивчення рідної мови.

Відеоматеріал до уроку: музична фізкультхвилинка, мультфільм «Казка про іменник»

Тип уроку: закріплення та узагальнення знань.

Хід уроку

І. Організація класу

Вчитель: Дзвенить дзвінок,

Починається урок.

Будем гарно працювати,

Щоб мову рідну добре знати.

ІІ. Актуалізація опорних знань

1. «Передбачення»

Яким буде сьогодні наш урок?

Цікавим;

творчим;
науковим
;

пізнавальним;

результативним.

2. Каліграфічна хвилинка

Вчитель: Щоб гарно нам у зошиті писати,

Хвилинку каліграфії будемо розпочинати.

Ім ме ен нн ни ик іменник

Вчитель: Скажіть, будь ласка, хто здогадався, якою буде тема нашого уроку, про що буде йти мова?

(Відповіді учнів)

3.Сила художнього слова

Вчитель. Чи ти задумувавсь, відкіль оті
у нашій мові злитки золоті?
Як намистини, диво калинове - частини мови!
Який співець, поет, який письменник
уперше слово вигадав — іменник?
Іменник! Він узяв собі на плечі
велике діло — визначати речі, -ім'я,

найменування і наймення:робота.

Біль. І радість. І натхнення.»

(За Д. Білоусом)

4. Довідкове бюро

Назву іменник почали вживати з 1873 року. Її першим використав Омелян Партицький. Правопис 1926 року іменник називав речівником.

Випередити іменник у кількості слів неспроможна жодна частина мови. В 11-томному „Словнику української мови” нараховується близько 135 тис. слів. Серед них іменників майже половина. Порівняно з іменниками дієслів удвічі менше.

Терміни „чоловічий”, „жіночий”, „середній” рід дісталися нам у спадок ще з часів V ст.. до н. е. Філософ Протагор запропонував поділити всі імена на 3 роди: чоловічий, жіночий та речовий. Пізніше Аристотель запропонував замінити останній термін – „середній рід”.

Іменник - велетенська, могутня, незрівнянна за можливістю поповнення новими словами частина мови.

5. Робота з таблицею

«Мозковий штурм»

частина мови (іменник)

що означає (назву предметів),

що називає предмет (істоти, неістоти, власні і загальні назви)

питання (хто? що?)

граматичні ознаки (рід, число)

• член речення (головний, другорядний)

пряме і переносне значення

однозначні і багатозначні іменники

• змінюється (за відмінками, числами синоніми, антоніми, омоніми.

6. Робота в групах

Завдання для І групи

Постав в кружечку з правильною відповіддю «плюсик»

Іменник

назва істоти

назва неістоти

власна

загаль-на

одн.

мн.

ч.р.

ж.р.

с.р.

Україна

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Серце

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Учні

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Завдання для II групи

Визначити відмінок іменника «хліб».

Хліб – усьому голова.

Багато снігу – багато хліба.

Завжди люди дякують хлібові.

Гостей зустрічають хлібом.

Кетяги калини лежать на хлібині.

Завдання для IІІ групи.

Осінь одягла калині червоне намисто.

визначити граматичну основу речення;

визначити відмінок іменників

ІІІ. Фізкультхвилинка

7. Перегляд мультфільму «Казка про Іменник»

Вчитель: Давайте пригадаємо, які слова ми називаємо ІМЕННИКАМИ? (відповіді учнів)

8.Дидактична гра »Рюкзак»

Вчитель: А зараз ми з вами розмістимо слова у рюкзачки. Треба записати назви істот і неістот (по 5 слів)

(2 учні біля дошки, всі інші: І варіант – ХТО?, ІІ варіант – ЩО? Потім усі перевіряють написане на дошці , вибірково зачитують свої слова)

хто? що?

Вчитель: Який висновок можемо зробити?

Висновок: назви істот відповідають на питання хто?, назви неістот – що?

9. Робота в парах

Вчитель: Подивіться, що ми можемо сказати про ці слова? ( це власні назви, вони пишуться з великої букви) Треба добрати до кожного рядка власних назв загальну. Працюємо парами (учні працюють парами, записують у зошитах)

Київ, , Львів, Одеса - …….. (МІСТА)

Іван, Ольга, Володимир,- ………..(ІМЕНА)

Україна, Китай, Америка- ………..(КРАЇНИ)

Вчитель: Перевіряємо. (Учні зачитують відповіді) Який висновок можемо зробити?

( Власні назви пишемо з великої букви, а загальні – з маленької)

IV. Узагальнення навчального матеріалу

Вчитель: Давайте підведемо підсумок того, що ми знаємо про іменник?

10. Гра «Мікрофон»

(Отримавши мікрофон,учні узагальнюють свої знання про іменник)

V. Оцінювання.

VI. Домашнє завдання

Учні отримують картки. Виписати іменники, визначити рід, число.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Розроблення і використання цифрового освітнього контенту в освітньому процесі Нової української школи »
Ілляхова Марина Володимирівна
30 годин
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.