і отримати безкоштовне
свідоцтво про публікацію
До визначення переможців залишилось:
3
Дня
3
Години
16
Хвилин
30
Секунд
Поспішайте взяти участь в акції «Методичний тиждень».
Щотижня отримуйте приємні подарунки.
Взяти участь

Конспект уроку з основ здоров'я "Сигнали регулювання дорожнього руху"

Передплата на журнал
Бібліотека
матеріалів

Сигнали регулювання дорожнього руху

Мета: поглибити знання учнів про сигнали регулювання дорожнього руху, про світлофори та їхнє призначення; учити розпізнавати сигнали регулювальника.

Обладнання: Правила дорожнього руху, малюнки до теми, «жезл», предмети для малювання (папір, олівці, фломастери ).

Хід уроку

I. Перевірка домашнього завдання.

Завдання 5 на с. 117 підручника.

- Розкажіть, де у вашому мікрорайоні є місця, що потребують підвищеної уваги при переході вулиці (наприклад, перехрестя).

II. Актуалізація опорних знань дітей та їх життєвого досвіду.
1.Фронтальна робота.
Учитель проводить бесіду про сигнали регулювання дорожнього руху, з’ясовує, що учні знають про них.
2. Вправа «Інтерв’ю».
Обирають декількох учнів, які по черзі ставлять запитання про Правила дорожнього руху (про перехід дороги, дорожні знаки, правила для пішоходів тощо). Решта школярів мають дати відповіді на них.

III. Повідомлення теми та завдання уроку, мотивація навчальної діяльності учнів.
– Сьогодні на уроці ви дізнаєтеся більше про сигнали регулювання дорожнього руху.

IV. Ознайомлення з новим матеріалом.
1. Розповідь учителя

- Які бувають світлофори? (Відповіді учнів).

Учитель демонструє малюнки або фотографії різних світлофорів.

- Що означають сигнали світлофора?
Зелений сигнал світлофора дозволяє рух. Зелений миготливий дозволяє рух, але інформує про те, що незабаром буде ввімкнено сигнал, який забороняє рух. Жовтий колір світлофора означає, що рух заборонено і попереджає про наступну зміну сигналів. Червоний сигнал, у тому числі миготливий, забороняє рух.

Є світлофори, призначені лише для пішоходів. Такі світлофори регулюють рух пішоходів через пішохідний перехід. Як правило, він має два види сигналів: що дозволяє і забороняє рух. Зазвичай для цієї мети використовують відповідно зелене і червоне світло. Самі сигнали мають різну форму. Найчастіше використовують сигнали у вигляді силуету людини: червоний - що стоїть, зелений - що йде. У США червоний сигнал часто застосовують у вигляді силуету піднятої долоні (жест «стоп»). Іноді використовують написи «стійте» і «йдіть» (в англійській мові «stop» і «walk»).

На жвавих магістралях встановлюють, як правило, світлофори, що перемикаються автоматично. Проте часто застосовується і варіант, коли світлофор перемикається після натиснення спеціальної кнопки і дозволяє перехід упродовж певного проміжку часу після цього.

2. Розповідь учителя про сигнали регулювальника з елементами бесіди і демонстрацією малюнків .

- А якщо світлофор, наприклад, не працює, хто може регулювати рух на дорогах? (Регулювальник).

- Так, дорожнім рухом може керувати і регулювальник.

Учитель показує малюнки регулювальника.

- Хто такий регулювальник? (Регулювальник - працівник міліції, який виконує регулювання дорожнього руху у форменому одязі за допомогою жезла, свистка).

- Що слугує сигналами регулювальника? (Сигналами регулювальника є положення його корпуса, а також жести руками, у тому числі з жезлом).

- Що означають сигнали регулювальника?

Учитель демонструє малюнки з різними сигналами регулювальника.

1) Руки витягнуті в сторони, опущені або права рука зігнута перед грудьми. (Пішоходам дозволено переходити проїзну частину за спиною та перед грудьми регулювальника. З боку грудей і спини - рух пішоходів заборонено).

2) Права рука витягнута вперед. (Пішоходам дозволено переходити проїзну частину за спиною регулювальника).

3) Рука піднята вгору. (Рух пішоходів заборонено в усіх напрямках).

Щоб привернути увагу учасників дорожнього руху, використовується сигнал, поданий свистком. Регулювальник може подавати й інші сигнали, зрозумілі водіям і пішоходам.

3. Фізкультхвилинка.
V. Закріплення нових знань (осмислення, узагальнення, систематизація знань).
1.
Опрацювання загадок.

1) Він по черзі справно блима
Нам ліхтарними очима.
Їх у нього цілих три,
Вони служать не для гри.
Як червоне блисне око,
Нас попереджає строго:
Знає це, напевно, кожний –
Стій на місці, йти не можна.
Світло жовте загорілось,
Ще постій, зроби-но милість,
Приготуйся вирушати,
Та не варто поспішати.
А зелене - добре світло –
Каже: «Йди!» - усім привітно
Що ж таке це, малюки?
Відгадайте залюбки!
І сказав хтось із діток:
«Може, це такий грибок?».
Ні! Не гриб це мухомор, -

Це, малята, ... (світлофор).

2) Ми побачили з тобою,
Як одною лиш рукою,
Тільки жезла він підняв –
Вантажівку вмить спиняв.
Що ж це за силач такий?
Це, малята, ... (постовий).

3) Хто стоїть на мостовій
І лиш руку піднесе –
Всі навколо знають: «Стій!» -
Підкоряє він усе.
Що тримає вартовий?
Що без слів говорить: «Стій!»?
(Регулювальник, жезл ).

2. Гра «Підберіть слівце».

Назвати одним словом.

- Про кого йдеться? Державний автоінспектор, постовий, вартовий, працівник поліції, працівник Державтоінспекції... (Про регулювальника).

- Про що йдеться? Широка, вузька, довга, ґрунтова, асфальтована, рівна, нерівна... (Про дорогу).

3.  Задача-жарт.

Вовк-регулювальник стояв на перехресті й забирав усіх порушників правил дорожнього руху. Скількох порушників забрав вовк, якщо відомо, що Андрійко два рази перейшов вулицю на червоне світло, Петрик це зробив на 3 рази більше, а Костик у цей час удома дивився мультфільм? (Двох - Андрійка і Петрика.)

VI. Підсумки уроку
- Для чого потрібні світлофори і регулювальники на дорогах?

- Що означає червоний (жовтий, зелений) сигнал світло фора?

- На який сигнал світлофора ви переходите дорогу?

- Як слід переходити дорогу, якщо світлофор не працює?

VII. Повідомлення домашнього завдання

Намалювати будь-який сигнал регулювання дорожнього руху.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу

Опис документу:
Конспект уроку з основ здоров'я "Сигнали регулювання дорожнього руху"
  • Додано
    01.03.2018
  • Розділ
    Основи Безпеки Життєдіяльності (ОБЖ)
  • Клас
    4 Клас
  • Тип
    Конспект
  • Переглядів
    123
  • Коментарів
    0
  • Завантажень
    0
  • Номер материала
    UM791947
Збірник методичних матеріалів проекту «Всеосвіта» I видання

Бажаєте дізнаватись більше цікавого?


Долучайтесь до спільноти

Збірник методичних матеріалів проекту «Всеосвіта» I видання