Конспект уроку з образотворчого мистецтва "Колірний та тоновий стан. Мій настрій у пейзажі"

Опис документу:
Відкритий урок з образотворчого мистецтва з використання інноваційних технологій . Тема "Колірний та тоновий стан. Мій настрій у пейзажі" Мета: вчити спостерігати вплив світла на зміну кольорів; формувати вміння передавати колір природних форм відповідно змін часу доби та пори року; закріпити знання з лінійно-конструктивної перспективи; дати поняття про кольоро-повітряну перспективу; розвивати творче мислення; виховувати любов до рідного краю.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код

Тема. Колірний та тоновий стан. Мій настрій у пейзажі

Мета:учити спостерігати вплив світла на зміну кольорів;формувати вміння передавати колір природних форм відповідно змін часу доби та пори року; закріпити знання з лінійно-конструктивної перспективи; дати поняття про кольоро-повітряну перспективу; розвивати творче мислення; виховувати любов до рідного краю.

Тип уроку: комбінований.

Обладнання: для вчителя — відеоряд робіт художників у жанрі пейзажу, презентація, аудіозапис музичного твору П. І. Чайковського «Пори року », для учнів — комп’ютер, альбом, фарби, пензлі, палітра, графітовий олівець, склянка з водою, серветка.

Хід уроку

  1. Організація класу

  2. Актуалізація опорних знань і вмінь

Учитель:

  • Подивіться на репродукцію картин. Що на них зображено?

  • А що таке пейзаж?

  • У яких видах мистецтва ми зустрічаємо опис природи? (кіно, музика, література)

  • Давайте зупинемось на літературі . Пригадайте у творчості яких письменників ми зустрічаємо зображення природи?

Хто з вас знає вірши де розповідається, чи описується природа?

Діти читають уривки

Колективна робота за завданням.

Давайте пригадаємо все, що ми знаємо з теми «Пейзаж», застосувавши метод побудови асоціативного куща.

Подивіться на ці репродукції .

  • До якого жанру належать ці композиції ? ( ПЕЙЗАЖ)

  • Що спільного у зображенні цих пейзажів? Які ви знаєте пейзажі ? Предмет зображення: будинки (Міський), Гори (гірський), Море (Морський), дерева, будівлі ( Сільський).

  • Як за допомогою яких предметів передається настрій природи?

  • Які матеріали використовують художники? Олівці, туш, фарба(графіка), фарби(живопис), ландшафтна архітектура(будинки), скульптура рельєф(на площині).

  • Які засоби зображення вони використовують? ( Лінії, штрихи, плями, мазки, різьблення)

  • Де ще ви можете зустріти пейзаж? ( Декоративно прикладне мистецтво)

ІІІ. Очікування

Не дивлячись, що зараз пора року осінь у нашому класі так тепло і затишно, що навіюються спогади про літо. Ось і до нас завітало в клас часточка літа. Перед вами гілочка надії і сподівань. Подивіться на записи на дошці , сформулюйте і запишіть, що ви очікуєте від сьогоднішнього уроку, на що сподіваєтесь, і прикріпіть їх до « Гілочки надій».

IV. Вивчення нового матеріалу

Тема сьогоднішнього уроку « Колірний та тоновий стан. Мій настрій у пейзажі» ( слайд 2).

Мета :познайомити учнів з різними видами і характерами пейзажу, картинами відомих художників та сучасників.( слайд 3).

Завдання уроку:

1.Навчити розпізнавати види пейзажу і характер пейзажу;

2. Формувати вміння передати колір природних форм відповідно до зміни часу доби та пори року;

3. Розвивати творче мислення;

4. Виховувати любов до рідно краю. ( слайд 4).

Запитання Хто в наш час не знает, що таке пейзаж?

Пейзаж – це картина, на якій зображений ліс, поле, річка, море, місто, село, гори ітд. ( Слайд 5).

Визначення терміна пейзаж

В інциклопедії Даля дається визначення терміну пейзаж – це непосредственный отзвук души человека, дзеркало його внутріншнього миру.

Пейза́ж (фр. Paysage, от pays — країна, місцевість)- жанр образотворчого мистецтва, присвячений зображеню природи, міст, архітектурних комплексів

( слайд 6).

Невичерпне різнобарвя природи спричинило виникнення в образотворчому мистецтві різноманітних видів пейзажного жанру ( слайд 7).

Сільский пейзаж

У сільському пейзажі художника приваблює поезія сільського середовища, його близький звязок з навколишньою природою.

Багато відомих художників працювали у цьому жанрі– Васильєв Ф, А., Саврасов О. К., Левітан І. І., Шишкін І.І. ( слайд 8).

Міський пейзаж

У міському пейзажі показується оточуюче середовище, яке раціонально організовано руками людини (споруди, вулиці, площі, набережні).

Міський пейзаж малювали М. Добужинський і А.П. Остроумова - Лебедєва (слайд 9).

Парковий пейзаж

У парковому пейзажі відтворюють різні куточки природи, створені для відпочинку та задоволення естетичних потреб людини .

Такі пейзажі створювали С. Щедрін у 18 столітті та А. Бенуа в кінці 19 ст. (слайд 10).

Морський пейзаж

Марина (іт. marina, от лат. marinus – морський) – один із видів пейзажу, на якому зображене море.

Марина розповідає про красу спокійного чи схвильованого моря.

В Україні прихильників цього пейзажу було небагато, найяскравішим з них є

І. Айвазовський. (слайд 11).

Архітектурний пейзаж

Архітектурний пейзаж – різновид пейзажу, один із видів перспективного живопису, зображення реальної чи уявної архітектури в природному середовищі.

Архітектурний пейзаж схожий на міський, але тут художник акцентує увагу на зображенні памяток архітектури в синтезі з оточуючим середовищем.

Художники, у доробку яких є твори в жанрі архітектурного пейзажу: Н.К. Реріх, А.Н. Бенуа, П.П. Кончаловський та ін. (слайд 12).

Індустріальний пейзаж

Тут художник намагається показати роль і значення людини–творця, будівельника заводів і фабрик, електростанцій. Такий пейзаж з’явився у часи існування Радянського Союзу . Він викликаний ідеєю відновлення народного господарства після руйнацій під час громадянської війни. ( слайд 13).

Характер пейзажу

Героїчний пейзаж Пейзаж настрою Історичний пейзаж Епічний пейзаж Романтичний пейзаж ( слайд 14).

Героїчний пейзаж

Так можна назвати пейзаж, у якому природа зображується величною і недосяжною для людини.

В ньому зображуються високі скалисті гори, могутні дерева, спокойна поверхня води і на цьому фоні - міфічні герої та боги. Так виглядає пейзаж у триптисі П. Коріна «Олександр Невський». ( слайд 15).

Пейзаж настрою

З ім’ям О. Саврасова пов’язують появу ліричного пейзажу. («Граки прилетіли».)

Учень О. Саврасова, І.Левітан поєднав у своїй творчості епічну та ліричну лінію. «Він був одним із перших художників, який почав писати блакитні та фіолетові тіні на снігу, який передав красу найтонших відтінків кольорової гами літніх сутінків і блакитну прозорість місячного світла».

Він започаткував у образотворчому мистецтві пейзаж, який називають «пейзажем настрою». (слайд 16).

Історичний пейзаж

Пейзаж, у якому знаходять своє відображення історичні події, який оживляє в памяті минуле й дає йому певну емоційну оцінку , називається історичним.

Яскравим представником історичного пейзажу є А.Васнєцов, який у міських пейзажах відновлював картини побуту наших предків. Він писав Москву XVII ст. ( слайд 17).

Епічний пейзаж

Неперевершені картини природи, повні внутрішньої сили та величавого спокою характерні для епічного пейзажу. Певною мірою ідеальний образ рідної землі, яка славиться своїми лісовими багатствами, широкими полями и могучими ріками, створив І. Шишкін. (слайд 18).

Романтичний пейзаж

У пейзажі інколи змальовується непогодження з існуючим порядком речей, намагання змінити усталене, звичне. Грозові хмари, похмурі заходи сонця, буйні вітри - мотиви романтичного пейзажу.

Реріх «Небесний бій» ( слайд 19).

Практична робота в групах

  • Відгадайте загадку.

  • Складіть сенкан зі словом-відгадкою.

  • Створіть пейзажний малюнок на тему відгадки своєї загадки. ( слайд 20).

Білокоса, білолиця.

Рукавом махає –

Сріблом все вкриває . ( Зима)

1група – створює зимовий пейзаж

Теплий дощичок пройшов ,

В полі дозріває жито,

Море квітів в лісі я знайшов –

це прийшло до всіх нас …. (Літо)

2група – створює літній пейзаж

Де вона проходить, -

Там травиця сходить,

Квіти розцвітають

Солов’ї співають. ( Весна)

3 група – створює весняний пейзаж

У садах, гаях блукає.

Жовті шати одягає,

Золотисту стелить постіль –

Жде сестрицю білу в гості. (Осінь)

4 група – створює осінній пейзаж

5 група – творча группа виконує пейзаж за власним роздумом

Учні зачитують свої сенканти.

Пешр ніж розпочати практичну роботу я пропоную вам переглянути презентацію де ви зможете побачити мальовничі куточки нашої Батьківщини.

- Я хочу перевірити чи уважно ви дивились презентацію ?

V.Виконання роботи.

Повторення етапів та засобів виконання роботи;

1. Для того щоб малювати я використовую панель інструментів, яка знаходиться зліва у вікні і палітру кольорів, яку можна змінити і підібрати подібний колір.

2. Можна скористатися командою меню для деяких деталей малюнка. Це такі команди як:

а) меню малюнок повернути зліва направо, зверху вниз або під кутом;

б) малюнок або фрагмент малюнка можна розтягнути по ширині і довжині;

в) фрагменти можна копіювати.

3. Для більш точнішого відображення на екрані можна вибрати масштаб більший ніж 200 відсотків. Меню вид масштаб 400% або 600% і тут вид масштаб показати сітку.

4.Для виконання малюнка використовуємо : олівець або пензлик. Пензлик можна вибрати круглий, квадратний і в формі пера різних розмірів. Заливка заливає замкнутий простір одним кольором.

5. Лишній елемент ми можемо виділити і стерти кнопкою delete. Виділяти можна як прямокутною так і довільною формою.

6. Для розфарбування ми використовуємо додаткову палітру кольорів, відтінок можна зробити світліший чи темніший, або створити цікаві пастельні кольори.

7. В програмі Paint можна створювати візитки і відкритки.

8. Якщо якась команда не активна, то ми міняємо інструмент на інший. Меню інструмент.

9. Якщо щось не вдалося то ми маємо можливість відкорегувати наш малюнок, або взагалі очистити поле: малюнок очистити. Ще для корекції користуємось резинкою.

Створення графічної композиції

Звучить аудіо запис

  1. Повернення до очікування

Наш урок добігає кінця. давайте згадаємо про « Гілочку надії»

  • Чи справдилися ваші очікування, про які ви писали на початку уроку?

Якщо так, то прикріпіть ваших метеликів до нашого дерева. Якщо ні – то хай залишаться гусениця.

  1. Підбиття підсумків уроку. Розв’язування кросворду

Домашнє завдання

Принести: кольоровий папір, ножиці, клей.

Підготувати: зимові обрядові пісні, вірші, колядки, щедрівки.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Сертифікат від «Всеосвіти» відповідає п. 13 постанови КМУ від 21 серпня 2019 року № 800 (із змінами і доповненнями, внесеними постановою КМУ від 27 грудня 2019 року № 1133)

Обрати Курс або Вебінар.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.


Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!