Конспект уроку з образотворчого мистецтва для 5 класу. Тема "Творчість І.І.Грабаря. "Лютнева блакить"

Опис документу:
Картина "Лютнева блакить" - це напрочуд радісне, світле полотно. Воно дарує весняний, святковий настрій, хоча на картині зображений зимовий час. Грабар - художник дуже любив природу. Він був зачарований красою зими, був у захваті від «грації» і «магнетизму» чарівного дерева берези.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Тема: Творчість І.І. Грабаря. «Лютнева блакить»

Мета:

навчальна: познайомити учнів з творчістю відомого художника І.І.Грабаря, удосконалювати прийоми роботи аквареллю в техніці «по-вологому»;

розвиваюча: розвивати вміння створювати відтінки синього кольору, здатність бачити кольорове розмаїття оточуючого світу та вміння відображувати його за допомогою фарб; розвивати здібності емоційно сприймати красу мистецтва та природи, розвивати творчу уяву, фантазію, почуття композиційної рівноваги;

корекційна: коригувати уявлення про кольори та їх сполучення; розвивати окомір, зорову пам'ять та просторові уявлення;

виховна: виховувати уважність, охайність при виконанні роботи, потребу у творчому самовираженні;

Тип уроку: комбінований.
Оснащення:

Матеріали та інструменти: альбом, простий олівець, фарби акварельні, склянка з водою, гумка, пензлі.

Зоровий ряд: репродукція І.Є.Грабаря «Лютнева блакить», «Березневий сніг», роботи учнів з методичного фонду;

Музичний ряд: аудіо запис музичних творів

Обладнання: ТЗН.

Хід уроку

1.Організаційний етап

Привітання. Перевірка готовності учнів до уроку

2. Актуалізація та корекція опорних знань

Які ви знаєте теплі та холодні кольори?

Який жанр образотворчого мистецтва називають пейзажем?

3.Мотивація навчальної діяльності

Чи любите ви зимову природу ?

Які дерева найбільше захоплюють вас своєю красою ?

4. Повідомлення теми та мети уроку

Сьогодні ми з вами познайомимося з творчістю відомого художника-пейзажиста І.І.Грабаря та створимо зимовий пейзаж за сюжетом його картини «Лютнева блакить».

5. Подання нового матеріалу

Ігор Імануілович Грабар народився13 березня 1871року в Будапешті. Дитинство його було нелегким. Хлопчик часто розлучався з батьками, залишався з чужими людьми, він з дитинства мріяв про живопис, відвідував всі художні виставки, вивчав колекцію Третяковської галереї. Грабар подорожував по світу, вивчаючи прекрасні твори світового мистецтва.  

Грабар - художник дуже любив природу. Він був зачарований красою зими, був у захваті від «грації» і «магнетизму» чарівного дерева берези. Його захоплення природою вилилося в картинах «Лютнева блакить», «Березневий сніг».

Полотно "Лютнева блакить" художник писав з особливою любов'ю і вклав в нього частину своєї душі. Незважаючи на лютий мороз, художник писав картину у виритій ним траншеї з снігу. Йому вдалося створити новий образ природи.

 Звертається увага учнів ілюстрацію «Лютнева блакить»

Картина "Лютнева блакить" - це напрочуд радісне, світле полотно. Воно дарує весняний, святковий настрій, хоча на картині зображений зимовий час. З одного боку, картина дуже проста. На ній - візерунок гілок білих берізок. Їх стволи частково білі, засніжені, а частково сіро-коричневі. І усе це на тлі блакитного неба і покритої снігом землі в сонячний день. Яскрава синява неба говорить про те, що весна вже не за горами. Тому полотно художника і називається "Лютнева блакить". На передньому плані ми бачимо одну велику березу. Її стовбур плавно зігнутий. Позаду неї ще безліч берізок. Гілки цих дерев, що тягнуться до сонця, розходяться, як промені. Вони утворюють дивовижний, ритмічний візерунок. Тому картину можна назвати і складною. Щоб зображувати таке, художникові знадобилася велика майстерність.

На верхівках берізок видно безліч торішнього коричневого листя. Вони дуже вписуються в колорит картини. Здається, що по стволах дерев вже біжать весняні життєві соки. Можна відчути, що берізки вже оживають і пробуджуються. Скоро вони покриються свіжими зеленими листочками.

Які основні кольори ви будете використовувати в своїй

роботі ?

Як ви думаєте, чому картина називається «Лютнева блакить»?

Гімнастика для очей

Вправи для зняття зорової втоми

1.Відкиньтесь на бильце стiльця. Вдихніть. Видихніть. Прикрийте повiки, мiцно заплющіть очi, вiдкрийте повiки. Повторіть 5-6 разiв.
2. Швидко моргайте протягом 10 секунд.

3. Відкритими очима повільно, в такт диханню, плавно малюйте очима вісімку в просторі: по горизонталі, вертикалі, діагоналі. Повторити 5–7 разів у кожному напрямку.

6. Самостійна практична робота учнів

Учні працюють в альбомах над композицією «Лютневе чудо-дерево».

Отже, починаємо працювати, а необхідний настрій вам допоможе створити прослуховування мелодій.

Фізкультхвилинка

Для зняття втоми тулуба, мʼязів шиї, дихальні вправи.

Надання індивідуальної допомоги учням (за потребою).

7. Підсумок уроку

Аналіз та оцінювання робіт учнів, демонстрація кращих.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!
До ЗНО з ХІМІЇ залишилося:
0
2
міс.
1
3
дн.
1
9
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!