Конспект уроку з образотворчого мистецтва. 3 клас

Опис документу:
Пропоную вашій увазі конспект уроку на тему: "Малювання ілюстрації до української народної казки «Коза - Дереза». " Мета уроку- вчити учнів виконувати ілюстрації до українських народних казок; розвивати навички малювання тварин і людей, розуміння та свідомого використання засобів виділення головного у композиції; прищеплювати любов до усної народної творчості; виховувати естетичні почуття, акуратність під час роботи з фарбами; любові до книги, охайність.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Тема. Малювання ілюстрації до української народної казки «Коза - Дереза».

Мета:вчити учнів виконувати ілюстрації до українських народних казок; розвивати навички малювання тварин і людей, розуміння та свідомого використання засобів виділення головного у композиції; прищеплювати любов до усної народної творчості; виховувати естетичні почуття, акуратність під час роботи з фарбами; любові до книги, охайність.

Обладнання: альбом для малювання, простий олівець, гумка, акварель, пензлик, серветки, ємкість з водою, палітра, ілюстрації до українських народних казок, відео – казка про Козу – Дерезу.

Хід уроку

І. Організація учнів до уроку

— Доброго дня учні. Сьогоднішній урок образотворчого мистецтва проведу з вами я. Звати мене Олеся Миколаївна.

ІІ. Актуалізація опорних знань і вмінь

  1. Бесіда

— Чи любите ви читати?

— А чи знаєте ви, як створюються книги?

— Над створенням книги працює багато людей.

— Книги вірою і правдою служать людям довгі роки і навіть цілі століття. Але ж ще 6000 років тому не було ні паперу, ні чорнила, ні книг. І всі свої думки люди просто висловлювали вголос або малювали на скелях, пергаменті або глиняних плитах.

—Перша друкована книга в Україні з'явилася у Львові в далекому 1574 році. Вона була видана Іваном Федоровим. На сьогоднішній день книги друкують машини з якісним друком не тільки тексту, а й малюнків.

— Як називаються малюнки в книжках?

— Ілюстрації.

— Ілюстрації створюють до різних художніх творів, віршів, оповідань.

Гра «Відгадай казку»

Існує книг багато на землі,

Вони цікаві, мудрі та повчальні,

Та кожен з нас, дорослий чи малий,

Казки читає–дуже вони гарні.

— Зараз ми згадаємо які українські народні казки ви знаєте. Для цього програємо гру, яка називається «Відгадай казку». Я буду показувати вам ілюстрації до українських народних казок, ваше завдання — назвати казку, за якою було створено ту чи іншу ілюстрації.

—Молодці! Добре знаєте наші українські казки!

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми та завдань уроку

Украї́нські наро́дні ка́зки — поширений фольклорний жанр (фольклор — «народна мудрість»). В народних казках передається з покоління в покоління мудрість народу, усе, що є вартим уваги нащадків, життєвий досвід, мрії народу, його почуття. У казках також, знайшли відбиток важливі історичні події. Казки мають повчальний характер, і в них завжди є певна мораль.

— Щоб читачі краще уявили твір, художники малюють до них ілюстрації.

— Щоб створити ілюстрацію до казки художнику потрібно знати зміст казки, уявляти головних героїв та події в яких вони перебувають.

—Отже, ми звами сьогодні будемо художниками і створимо ілюстрацію до казки.А якої саме ви дізнаєтеся відвідавши загадку.

Вигнав дід козу із хати —

Та й пішла вона блукати:

Всі козу ту виганяли,

Рак козуню ущипнув,

Зайцю хатку повернув. («Коза-дереза»)

— Правильно, це Коза - Дереза. І саме до цієїказки ми зобразимо ілюстрацію.

ІV. Засвоєння нових знань, умінь та навичок

  1. Повторення змісту казки

— А зараз давайте разом пригадаємо зміст цієї казки.(перегляд казки)

  1. Аналіз зразка.

— Давайте розглянемо малюнок в альбомі. Який епізод з казки зображений?

— Де зображена Коза — Дереза?

— Хто ще зображений на малюнку?

— З чого видно що це українська народна казка?(Герої одягнуті в українські національні костюми)

— Які кольори підібрано?

— Зверніть увагу на те, що казкові герої наділені людськими якостями: вони ходять на двох кінцівках, розмовляють, думають як люди, роблять добрі та погані вчинки.

  1. Пояснення послідовності виконання роботи олівцем.

— Кожен з вас може зобразити той епізод казки який вам до вподоби. Проте спалюючи казку зверніть увагу на те, що головних героїв ми створюємо на передньому плані і великого розміру, щоб відразу звертали на них увагу глядачі. Можна намалювати епізод який зображений в альбомі, або на передньому плані виявити козу.

1.Роботу розпочнемо із зображенняпагорбу.

2.Потім схематично намалюємо головного героя по середині аркуша. Наприклад,малюємо козу.

3.Розпочинаємо малювати із голови овальної форми до якої домальовуємо тулуб у вигляді трикутника.

4.Від голови домальовуємо прямокутником руки.

5.На голові домальовуємо за допомогою ковалів вушка та маленькі ріжки.

6.В межах трикутника промальовуємо український костюм. Трикутник поділимо трошки ви ще навпіл - намалюємо сорочку.

7. Нижня частина - спідниця, попереду якої прямокутником намалюємо фартушок.

8. Знизу домалюємо ніжки у черевичках чи чобітках. Домалювати можемо ще віночок, намисто, вишивку на сорочці, які характеризують український жіночий костюм. За бажанням можемо намалювати хатку, тин і т.д. Коли малюнок завершено олівцем, роботу виконуємо фарбами.

4. Пояснення послідовності роботи фарбами.

— Почнемо зображення із головних героїв. Якими кольорами можемо зобразити Козу-Дерезу?

— Які кольори підберемо до зображення зайчика?

— А вже коли зобразимо головних героїв домальовуємо інші деталі композиції. Кольори підбираємо світлі, яскраві, контрасні, щоб не зливалися. Кожний хай проявить фантазію, уяву, творчий підхід.

V. Закріплення вивченого матеріалу

— І так, давайте подивимось у альбом на таблицю. З чого починаємо роботу олівцем?

— Якого розміру виконуємо малюнок Кози — Дерези?

—Кожен з вас може по своєму підійти до виконання цього малюнку. Тобто домалювати ті елементи які вам подобаються.

VІ. Самостійна робота учнів

—Учні розпочинайте роботу. Якщо в когось щось не буде виходити підійміть руку і я вам допоможу.

Слідкую за роботою учнів.

VІІ. Підбиття підсумків

  1. Аналіз учнівських робіт

Відбираю найбільш вдалі роботи, разом з учнями аналізую їх.

—Звертаю увагу на розкриття сюжету, на композиційне рішення малюнку, правильність відображення постаті Кози — Дерези, підбір кольорів, техніку роботи олівцем та фарбами, творчий підхід до роботи.

  1. Узагальнення роботи

Інтерактивна вправа «Закінчи мою думку»

— Перша друкована книга в Україні з’явилася …

— На сьогоднішньому уроці ми малювали ілюстрацію до казки…

— Щоб створити ілюстрацію художник повинен знати…

—Малюючи зображення Кози - Дерези мені було важко…

VIII. Прибирання робочих місць

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!
До ЗНО з НІМЕЦЬКОЇ МОВИ залишилося:
0
4
міс.
0
6
дн.
0
1
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!