Конспект уроку з музичного мистецтва «Симфонічна музика»

Опис документу:
Проблеми духовного відродження та розвиту людського суспільства вимагають посиленої уваги вчених різних галузей знань, у тому числі й педагогічної науки, до проблеми людини, вивчення потреб і факторів її формування в контексті культури. Найперші уявлення дитини про довколишній світ пов’язані з музикою, з тією колисковою піснею, що її наспівувала мати. Діти слухають музику від своїх батьків, в дитячих садочках, дивляться дитячі передачі

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код

Тема уроку: Симфонічна музика

Мета:

Навчальна: ознайомити учнів з поняттям оркестр, різновидами оркестру. Сформувати уявлення про симфонічну музику. Познайомити з творчістю Б. Бріттена;

Розвивальна:розвивати вміннянадавати характеристику музичному твору у виконанні оркестру, розрізняти на слух звучання різних груп музичних інструментів симфонічного оркестру;

Виховна: виховувати інтерес до інструментальної оркестрової музики зарубіжних композиторів , пісень українських сучасних композиторів.

Тип уроку: комбінований, урок заглиблення в тему.

Обладнання: баян, медіа засоби, музична фонотека, електронна презентація за темою уроку, підручники.

Основні поняття для засвоєння:оркестр, симфонічний оркестр, камерний оркестр.

Твори, що вивчаються на уроці:

-вокальні вправи – виконання;

- сл. і муз. Н. Май. «Червона калина» - розучування.

Перебіг уроку

  1. Організаційний момент

Вхід до класу під симфонічну музику

Музичне вітання.

Розспівування.

  1. Актуалізація опорних знань

Бесіда

На минулих уроках ми говорили з вами про професійну інструментальну музику і про колективи, які її виконували. Давайте пригадаємо:

  • Який виступ називається сольним?

  • Скільки виконавців у дуеті?

  • Скільки виконавців нараховує тріо?

  • Скільки інструменталістів нараховує квартет?

  • Які бувають типи квартетів?

  1. Мотивація навчальної діяльності.

А на сьогоднішньому уроці ми поговоримо про музику, яку виконує наймасовіший інструментальний колектив. Пригадайте, як називається найбільший за кількістю колектив музикантів інструменталістів? (оркестр). Що ж таке оркестр?

Слово «оркестр» походить від назви майданчика перед сценою античного театру. Античний театр існував у часи Стародавньої Греції. Це період з VI ст. до н. е. – VI ст. н. е.

Оркестр – це колектив музикантів інструменталістів, об’єднаних для спільного виконання різних за характером музичних творів.

Подивіться на фото і спробуйте самостійно визначити, які ж види оркестрів розрізняють.(Діти намагаються самостійно визначити які види оркестрів існують, чому вони прийшли до такої думки, дають їм характеристики).

А тепер давайте звіримо, чи вірно ви назвали категорії оркестрів.

IV.Повідомлення теми уроку. Викладення навчального матеріалу.

На сьогоднішньому уроці ми поговоримо про музику, яку виконує симфонічний оркестр. Спробуйте самі сформулювати тему уроку. Яка музика буде лунати на уроці сьогодні? (симфонічна). Запам’ятайте, в перекладі симфонія означає « співзвуччя», « злагоджене звучання».

Розгляньте схему симфонічного оркестру. Які з названих музичних інструментів вам відомі? Поміркуйте, чому назви інструментів на схемі виділено різними кольорами? Чому, на вашу думку, саме так розташовані групи музичних інструментів в оркестрі?

Діти, самий великий оркестр – цесимфонічний. Ви вже побачили як в ньому розташовані інструменти. А керує оркестром диригент. У перекладі з французької , диригент означає – «управляти», «спрямовувати», «керувати». Коли диригент працює з оркестром, йому допомагають вираз обличчя, система умовних рухів, погляд і його чарівна диригентська паличка ,яка називається баттута.

На сьогоднішньому уроці ми познайомимось із творчістю відомого британського композитора, диригента, піаніста Бенджаміна Бріттена. Твір, який ми послухаємо називається «Путівник по оркестру для юнацтва». Цей твір був написаний в 1946 році. Його композитор написав на замовлення для навчального фільму «Інструменти оркестру». В цьому творі важко уявити якийсь музичний образ, відчути якісь емоційне переживання. Цей твір став ніби навчальним посібником для людей, які бажають ознайомитися з інструментами симфонічного оркестру, з їх різними тембрами. Спочатку грається тема всім оркестром, а потім почергово окремими групами: дерев’яними, мідними, струнними, ударними.

Давайте переглянемо відео. Зверніть увагу на велич звучання всього оркестру і на забарвлення звуку окремих груп інструментів. Звучання яких інструментів вам сподобається найбільше.

Слухання музичного твору.

  1. Звучання яких груп інструментів симфонічного оркестру ви почули?

  2. Забарвлення звуку якої групи або якого інструменту вам сподобалось найбільше?

  3. Чи допоміг вам цей твір краще уявити структуру симфонічного оркестру, інструменти кожної групи в реальному вигляді?

  4. Фрагмент твору, коли звучали всі групи інструментів водночас, мав злагоджене звучання, чи інструменти заважали один одному?

А зараз ми з вами спробуємо створити свій власний оркестр і назвемо його «Весняні голоси» (розучування по групам,як у справжньому оркестрі, потім в дуеті, тріо і потім всі разом).

Чудово, звучання весняного оркестру підняло нам настрій і ми налаштувалися на знайомство з дуже позитивною піснею, яку написала Наталія Михайлівна Май. Ця чарівна жінка є автором, композитором і виконавцем. Вона написала багато пісень для дорослих і для дітей. Наталія Май заслужена артистка України, живе і працює у місті Полтава. До вашої уваги пісня «Червона калина».

Слухання пісні «Червона калина» Н. Май. Обговорення.

  1. Який характер має ця пісня?

  2. Які засоби музичної виразності використала композиторка, щоб створити такий настрій? (темп, динаміка, регістр, лад, мелодія, ритм).

  3. Про що розповідається в пісні?

Розучування пісні.

  1. Підбиття підсумків уроку.

Рефлексія.

1. Що таке оркестр? Які види оркестрів ти знаєш?

2. Чим відрізняється симфонічний оркестр від камерного?

3. Як називається музичний твір, який ми слухали на сьогоднішньому уроці? З якою метою він був написаний Бенджаміном Бріттеном?

4. Які інструменти входять до складу симфонічного оркестру?

5. Хто такий диригент? У чому полягає його роль?

Оцінювання.

Домашнє завдання.

Користуючись інтернет – джерелами прослухати дома симфонічний твір за власним вибором і підготувати розповідь про інструмент симфонічного оркестру, звучання якого вразило вас найбільше.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»