Конспект уроку з музичного мистецтва «Музика «малює» пейзаж»

Опис документу:
Проблеми духовного відродження та розвиту людського суспільства вимагають посиленої уваги вчених різних галузей знань, у тому числі й педагогічної науки, до проблеми людини, вивчення потреб і факторів її формування в контексті культури. Найперші уявлення дитини про довколишній світ пов’язані з музикою, з тією колисковою піснею, що її наспівувала мати. Діти слухають музику від своїх батьків, в дитячих садочках, дивляться дитячі передачі

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код

Тема уроку: Музика «малює» пейзаж.
Художнє назва уроку: Зупинись, мить, ти прекрасна!
Дидактичні завдання: поглиблення знань з основної теми семестру «Музика і візуальні образи», аналіз інтерпретація твору Клода Дебюссі «Місячне сяйво». Аналіз твору «Зима» з циклу «Пори року» А. Вівальді, дати поняття »пейзаж», «музичний пейзаж», працювати над вокально-хоровими навичками в пісні О. Янушкевич «Біла казка» , створення емоційно-художнього образу пісні, робота над виконавською планом.
Виховні завдання: виховувати любов до мистецтва, почуття прекрасного, формувати моральні і духовні якості особистості.
Розвиваючі завдання: працювати над розвитком мови, творчого мислення, формування якостей креативної особистості, формування навичок проектної діяльності.
Тип уроку: комбінований
Жанр уроку: урок-подорож.
Обладнання: мультимедійний комплекс, репродукції картин И.Грабаря «Лютнева блакить», Клода Моне «Враження. Схід сонця », роздатковий матеріал - картки з ребусом, аудіозапис творів Клода Дебюссі« Місячне сяйво », А. Вівальді« Зима »з циклу« Пори року », словник емоційних характеристик музики, тексти пісень «Біла казка» О. Янушкевич, комп'ютерна презентація до уроку.
Світ існує як
прекрасне поєднання
фарб, як звучання
дивного акорду!
Міколаюс Константінас Чюрльоніс (литовський композитор)
Сьогодні у нас відбудеться ще одна зустріч з мистецтвом. Ми продовжуємо вивчати тему «Музика і візуальні образи» і продовжимо розмову про ті образи, які створюють творці мистецтва-композитори, художники, поети.А також почнемо роботу над проектом «Чарівні звуки, чарівні фарби ...»
Учитель: Уявіть, що ви-художники. Яку картину можна було б створити до цього поетичного твору?
Відповіді дітей.
- Уявіть що ви- композитори. Опишіть, яку музику можна скласти до змісту вірша.
Відповіді дітей.
-
Учитель пропонує розгадати ребус і дізнатися, як називають художнє зображення природи в живописних творах.
- Чи доводилося вам чути «музичні пейзажі»?
Відповіді дітей.
Звучить «Зима» з циклу «Пори року» Антоніо Вівальді.
Порівняльний аналіз твору Ігоря Грабаря «Лютнева блакить» і твору А. Вівальді «Зима» з циклу «Пори року» за комплексом виражальних засобів.
Дуже багато миттєєвостей в житті-прекрасні!
І не дарма я вирішила назвати сьогоднішній урок «Зупинися, мить, ти-чудова!». А епіграфом до уроку послужать слова литовського композитора Чюрльоніса: Світ існує як прекрасне поєднання фарб, як звучання дивного акорду!
Сьогодні ми поговоримо про ті прекрасні миттєвості, які подарували світу художники-імпресіоністи. Для цього перенесемося до Франції 19 століття.
Париж. 1874 рік. У цьому році відбулася подія, яка надовго змусила говорити про себе. На незалежній виставці молодих художників були виставлені незвичайні, що відрізнялися від звичних, картини. Одна з них-робота Клода Моне «Враження. Схід сонця."
Impression, перводиться як «враження». Звідси і пішла ця назва. Більше 50 років художників імпресіоністів Е. Мане, Е. Дега, П. Гогена, В.Ван Гога переслідували, не давали їм виставляти роботи на виставках, ніхто не купував їх роботи.
Демонстрація презентації художників-імпресіоністів.
- Які особливості цих картин?
Відповіді дітей.
Учитель за допомогою дітей називає особливості:
- Художники відходять від звичних уявлень про світло і техніку живопису, використовують техніку легких мазків;
- розпливчастість обрисів;
- майже завжди відсутній чорний колір і темні сторони життя;
- картина створюється дуже швидко;
- звернення до життя паризьких вулиць, вокзалів, кафе;
- спроба вловити миттєвий стан природи, гру світла і тіні.
Учитель звертає увагу на ці особливості при розгляданні картин виставки (презентація «Художники-імпресіоністи»).
Це яскраве явище в живописі плавно переходить в музику ...
Композитор- імпресіоніст Клод Дебюссі (1862-1918).
Людина рідкісної обдарованості і рідкісної чарівності. Закінчивши паризьку консерваторію багато подорожував, побував в Росії, де познайомився з музикою П.І. Чайковського, М. Римського-Корсакова, М.П. Мусоргського. Дуже любив природу, море. Про це говорять назви його творів - «Ігри хвиль», «Діалог вітру і моря». Він вважав, що звуками можна створювати картини. Джерело натхнення для Клода Дебюссі- природа і її явища. Адже вона дарує нам миті, які настільки прекрасні, як і швидкоплинні.

Звучить «Місячне сяйво» К. Дебюссі.
Аналіз, інтерпретація твору учнями.
Учитель: Чи можна назвати «Місячне сяйво» музичним пейзажем?
А зараз ми продовжуємо роботу над піснею на музику Ольги Янушкевич «Біла казка».
- Про що йде мова в пісні?
- Чи можна назвати її «музичним пейзажем»?
- Як ви уявляєте собі «Білу казку»?
Робота над художньо виконавчим планом пісні.
Учитель: Зараз мені б хотілося, щоб ви згадали прекрасні образи мистецтва-літератури, музики та образотворчого мистецтва і склали своє неповторне хокку (тривірш).
Пропонуються словосполучення:
• Чарівні фарби
• Чарівні звуки
• Чарівні враження
• Картини зі звуків
• Миттєве враження
• Симфонія місяця
• Творці мистецтва
• Гра світла і тіні.
Завершуючи наш урок, хочу підкреслити, що всі прекрасні миті творці мистецтва беруть з життя. І хочу привести слова лауреата Нобелівської премії миру, католицької монахині і місіонера, яка все життя віддала служінню людям, Матері Терези:

Життя-це шанс, скористайся ним.
Життя-це мрія, здійсни її.
Життя-це зобов'язання, виконай його.
Життя-це цінність, цінуй її.
Життя-це любов, насолоджуйся нею.
Життя-це безодня невідомого, не бійся ступити в неї.
Життя-така прекрасна, що не витрачай її даремно,
це твоя життя-бережи її!

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»