Конспект уроку з читання на тему: «Хліб на столі»

Опис документу:
Мета. Працювати над формуванням навичок правильного, свідомого читання; вчити працювати з текстом, правильно будувати речення і висловлювати власну думку; виробляти навички техніки читання; розвивати мову, зорову пам’ять, мислення; виховувати дбайливе ставлення до хліба, пошану до хліборобів.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Конспект уроку

з читання на тему:

«Хліб на столі»

Тема. Хліб на столі.

Мета. Працювати над формуванням навичок правильного, свідомого

читання; вчити працювати з текстом, правильно будувати речення і висловлювати власну думку; виробляти навички техніки читання;

розвивати мову, зорову память, мислення;

виховувати дбайливе ставлення до хліба, пошану до хліборобів.

Обладнання. Демонстраційний матеріал, картки, малюнки, плакати,

прислівя про хліб.

Хід уроку

І Організаційний момент.

Привітання з гостями і вчителями.

Дорогі наші вчителі! Ми щиро вітаємо вас у нашому класі.

Зустрічаємо вас з хлібом і сіллю.

ІІ Оголошення завдань уроку.

Слово вчителя

Діти, після країни БУКВАРІЇ на нас чекає велике читацьке князівство, де головною є прекрасна, мудра княгиня – ЧИТАНКА. Вона вже передала нам ключ від свого князівства. Та несподівано трапилась велика неприємність. Зла чаклунка Двійка непомітно зайшла до нашого класу, вкрала цей ключ і втекла за високі гори і глибоке море.

Сьогодні на уроці ми з вами повинні знайти злодійку і відібрати у неї ключ від Читацького князівства. Але зробити це буде не просто. Дуже далеко втекла зла чаклунка.

Мудра княгиня Читанка дала нам на допомогу схему маршруту, за якою ми зможемо обрати вірний шлях. А ще вона сказала, що на нас чекає багато випробувань у дорозі. І подолати ці випробування зможуть лише сміливі, впевнені, старанні і активні учні.

То ж будемо шукати злодійку?

Рухатись ми будемо морем на паруснику.

Приготувались. Сіли всі зручно, вирушаємо!

Перший порт, до якого причалив наш парусник – це порт

« РОЗМИНКА »

Прочитати буквосполучення, записані на дошці

( розминка мовного апарату ).

д – дь з – зь да – дя за – зя

т – ть с – сь та – тя са – ся

( учні читають повільно – швидше – швидко ).

Робота над скоромовкою.

Сів шпак на шпаківню

Заспівав шпак півню:

« Ти не вмієш так, як я,

Так, як ти не вмію я ».

( повільно – швидше – швидко ).

Читання таблиці складів. ( на дошці )

( повільно – швидше – швидко ).

ІІІ Перевірка домашнього завдання

  • Молодці! Наш парусник рушає далі, і ми причалили до порту

« ПОВТОРИ »

Повторимо вірш, який читали на попередньому уроці ( Рідна стріха ).

( Учні читають ланцюжком ; ті, що слухали – аналізують спосіб читання друзів, вказують на помилки ).

Відповіді на запитання за змістом, демонстрація ілюстрацій до окремих рядків вірша ( з коментуванням ).

Оцінювання дітей.

  • Добре! Будемо рухатись далі. Але що це ?! На нашому шляху несподівано зявився … Хто? Кит.

Він щось тримає в зубах. Давайте подивимось, що саме?

( дивимось ).

Він просить нашої допомоги. Що ж ми будемо робити? Чи

допоможемо китові? ( так )

Проводиться гра « Придумай слово » ( вчитель показує 4 – 5 складове слово і з його літер пропонує учням придумати нові слова. Переможе той, хто придумає найбільшу кількість слів )

ІY Оголошення теми уроку

  • Ми наблизились до « ЧИТАЦЬКОГО » порту. Відкрили новий текст, прочитали його назву.

  • Що говорить назва даного твору? Про що в ньому йтиметься?

Проблемне запитання: Що нового ви взнали про хліб?

  1. Зразок читання тексту вчителем.

  2. Словникова робота.

  3. Відповідь на проблемне запитання.

  4. Читання учнями:

  • напівголосне;

  • « ланцюжком »;

  • хором;

  • абзацами;

  • « буксиром ».

5. Відповіді на запитання:

    • Як треба ставитись до хліба?

    • Чому до нього треба ставитись шанобливо?

    • Звідки береться хліб?

    • Люди яких професій займаються вирощуванням хліба?

    • Чиї батьки працюють хліборобами?

    • Що цікавого вони розповідали вам про свою професію?

Робота за ілюстрацією в Букварі ( розповіді учнів щодо змісту зображеного ).

  • Наступний порт « ЗВУКОВИЙ ».

Моделювання у зошитах і на дошці слова КОЛОС ( - о \ - о - ).

( Визначення кількості букв, звуків, складів, наголосу у цьому слові ).

  • Ми наближаємось до острова, який має назву « ВІДПОЧИНОК ».

( Проводиться фізкультхвилинка ).

  • Треба знову поспішати в дорогу. На нашому шляху

порт « УВАЖНИЙ ».

На дошці записані слова

САШКО ПОЛЕ ПШЕНИЦЯ

РОСТЕСІЄ ЗЕРНО

Завдання: уважно прочитати слова хором, самостійно і запамятати.

    1. Повторити слова з памяті.

    2. Скласти словосполучення з поданими словами.

    3. Скласти речення з поданими словами.

  • Добре, впорались і з цією роботою. А тепер нас з вами вітає

порт « МУДРИЙ ».

Слово вчителя.

Діти, немає кращої квітки на землі, ніж пшеничний колос.

Немає кращого саду, ніж пшеничне поле.

Немає кращого аромату, ніж запах свіжевипеченого хліба. Так говорить народна мудрість.

І тому найголовнішим заняттям людей на землі стало вирощування хліба.

Багато років тому люди взнали смак пшеничного зерна. Спочатку вони просто жували сирі зерна, потім стали їх підсмажувати. І, можливо, минуло багато тисяч років, перш, ніж хтось здогадався змолоти зерно на борошно і спекти паляницю.

До нашого уроку учні підготували прислівя, вірші про хліб і ставлення до нього.

  • До хліба повинна бути особлива шана.

  • Хліб – це радість, це сила і краса.

  • Хто посіє впору, візьме зерна гору.

  • На чорній землі білий хліб родить.

  • Земля – трудівниця аж парує та людям хліб дарує.

  • Топтати хліб не можна, він дає людям життя.

Декілька учнів розповідають вірш « Не кидайсь хлібом… ».

Певне, чули ви, малята,

Вже не раз такі слова:

« Хліб потрібно шанувати!

Хліб – усьому голова! »

Слово вчителя

Правильно, діти. Запамятайте на все своє життя, що хліб не можна топтати ногами, не можна кидатись хлібом, тому що дуже важко приходиться працювати людям, поки із маленького зернятка, кинутого в землю, зявиться запашний, румяний і такий смачний хліб.

Шануйте працю хліборобів, бережіть хліб, бо це – історія нашої країни, це запорука щасливого майбутнього.

І, нарешті, наближається до кінця наша морська прогулянка.

Остання зупинка « ТАЄМНИЧИЙ ОСТРІВ ».

  • Що ж це за острів? Чому він має таку назву?

Його мешканці передали нам цей конверт. Давайте зазирнемо в середину.

( В конверті лежать картки для гри ).

Гра « Впізнай слово ». ( б і л х - хліб; к а р п е - пекар ).

  • Молодці! Всі учні класу старанно виконували завдання. Були сміливі і активні.

Нарешті ми знайшли злодійку – двійку. Але ключ вона чомусь не віддає.

Певно, ще щось для нас приготувала. Давайте подивимось.

Y Підсумок уроку

( Двійка у листі до учнів ):

  • А як же ви змогли мене так швидко знайти, адже я дуже далеко втікла?

  • Що допомогло вам мене розшукати?

  • Чим ви займались на уроці?

  • Що найбільше сподобалось, запамяталось?

  • Про що ви зможете розповісти своїм друзям, рідним?

  • Які завдання були для вас легкими, а які складнішими?

Молодці! Мені також дуже сподобалась ваша робота на уроці. Віддаю вам ключ.

Щасливої всім дороги по просторах Читацького князівства!

Слово вчителя Урок закінчено. Дякую всім за співпрацю. До побачення.


Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Основи фінансової грамотності»
Часнікова Олена Володимирівна
72 години
790 грн