Сьогодні о 18:00
Вебінар:
«
Методичні ігри для урізноманітнення уроків природничого циклу
»
Взяти участь Всі події

Конспект уроку в 5 класі на тему: "Способи вираження другорядних членів речення"

Українська мова

Для кого: 5 Клас

07.04.2020

490

4

0

Опис документу:
Даний конспект допоможе вчителеві закріпити знання учнів про другорядні члени речення; уміти визначати другорядні члени речення; виділяти умовними позначками; розвивати вміння школярів працювати з текстом, уміння будувати висловлювання типу роздуму, розповідати короткі історії; виховувати любов до рідного краю, шанобливе ставлення до його історії. В уроці запропоновані різні методи і прийоми роботи, цікаві завдання. Конспект буде корисним як зразок для написання конспекту молодому спеціалісту.
Перегляд
матеріалу
Отримати код

Урок 5 клас

Тема. Способи вираження другорядних членів речення

Мета: закріпити знання учнів про другорядні члени речення; уміти визначати другорядні члени речення; виділяти умовними позначками; розвивати вміння школярів працювати з текстом, уміння будувати висловлювання типу роздуму, розповідати короткі історії; виховувати любов до рідного краю, шанобливе ставлення до його історії.

Тип уроку: урок закріплення вивченого матеріалу.

Обладнання: підручник, дидактичний матеріал, роздрукований матеріал до уроку

Хід уроку

І. ОРГАНІЗАЦІЯ КЛАСУ

II. МОТИВАЦІЯ ПІЗНАВАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ, МЕТИ І ЗАВДАНЬ УРОКУ

III. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ, УМІНЬ І НАВИЧОК

Орфографічна розминка

►  Запишіть, уставляючи пропущені букви. Поясніть орфограми.

Історія ж..ве в наш..й мові, в наш..й пісні. Слово доносить нам з гл..бини ст..літь пристрасті, рад.хті, сподіванки й горе наш..х предків.

Творчий диктант

►  Поширте запропоновані речення:

а) додатком:

Два століття козаки захищали ...

Запорозькі козаки були сміливими ...

б) означенням:

... воїни славилися на багато країн.

Як ... лицарі, захищали Україну козаки.

в) обставиною:

Запорожці одягалися ... Козаки завжди поводили себе ...

IV. ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ

Робота в групах

►  Підготуйте розповідь про один із членів речення (1-ша група — підмет, 2-га група — присудок, 3-тя група — додаток, 4-та група — означення, 5-та група — обставина) за планом:

1. На які питання відповідає?

2.  Що означає?

3. Якими частинами мови частіше виражається?

4. Умовні позначки.

►  У наведених реченнях знайдіть той член речення, про який ви розповідали. Проілюструйте свою розповідь прикладами.

Іде запорожець на ярмарок. Одяг на ньому аж сяє. Шапка на запорожцеві оксамитна. За козаком їде декілька вершників. Попереду на довгогривому коні сидить сивий козак з вусами. На боці висить черкеська шабля. Козак тримається по-молодецькому.

Самостійна робота

►  Виділіть головні та другорядні члени в кожному реченні.

1. Реве та стогне Дніпр широкий, сердитий вітер завива (Т. Шевченко). 2. Усе буйніше розквітала весна. 3. Пропливають зорі України над моїм розчиненим вікном (В. Сосюра). 4. Пролісок пробив листок торішній (М. Рильський). 5. Веселе сонечко ховалось у веселих хмарах весняних (Т. Шевченко).

Робота в парах

►  Визначте відмінок кожного іменника. Підкресліть усі іменники як члени речення. Зробіть висновок про зв'язок відмінка та синтаксичної функції іменників.

1. Небо заступило хмари (А. Шиян). 2. Народ мій завжди буде! Ніхто не перекреслить мій народ! (В. Симоненко) 3. Дівчата підібрали викопані буряки (О. Донченко). 4. Дороги веселі пливуть повз оселі (М. Стельмах). 5. Біль породжує гнів. 6. Пиріг пече мати. 7. Учень виконує завдання.

V. СИСТЕМАТИЗАЦІЯ Й УЗАГАЛЬНЕННЯ ЗНАНЬ, УМІНЬ І НАВИЧОК

Творча робота

►  Складіть висловлювання з теми «Чому необхідно знати свою історію».

► Зробіть синтаксичний розбір першого та останнього речень свого висловлювання.

Усна робота

►  Складіть коротку розповідь про своє село.

VI. ПІДСУМОК УРОКУ

Графічна робота

►  Складіть схеми вказаних речень.

1. Явори посадила сестра при дорозі (За Т. Шевченком). 2. У полі холод став відчутнішим (Вільде). 3. Незабаром сюди мав прийти учитель (Ю. Мушкетпик). 4. На підлозі бавились дітки. 5. Дніпро — найбільша ріка України. За лісом широкі поля поволі й лагідно спускалися вниз (М. Коцюбинський).

VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ (ЗА ВИБОРОМ)

►  Виконайте тест с.52-53.

► Підготуйте усне повідомлення «Головні та другорядні члени речення».

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.