конспект уроку в 5 класі "Декор інтерєра зорельота "

Опис документу:
конспект уроку для 5 класу на тему "Декор інтерєру зорельота". В конспект додано мистецький словник, в якому є визначення потрібні для уроку. є розповідь про орнамент, його види, додано ілюстрації картин

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Тема. Декор інтер’єрів зорельота.

Мета. Навчити дітей створювати декор зі стилізованих рослинних і геометричних елементів; закріпити поняття ритму у декоративних композиціях; навчити малювати орнаменти у смужці; формувати навички розпису пензлем; розвивати відчуття гармонії, ритму, рівноваги, декору на площині, колірні відношення, творче ставлення до роботи; розвивати образне мислення, фантазію; виховувати художні почуття, охайність, любов до народної творчості.

Тип уроку: застосування знань, вмінь і навичок.

Обладнання: для вчителя – зразки орнаментів у смужці та у квадраті, таблиці, малюнки із зображенням рослинного орнаменту, репродукції картин, зразки дитячих робіт стрічкового зооморфного орнаменту, музичний супровід; для учнів – альбом, кольоровий папір, картон.

Вузлики напам’ять

Зооморфний орнамент – орнамент, що складається із стилізованих зображень тварин і казкових істот.

Рапорт – частина орнаменту, що повторюється.

Ритм – повторюваність, чергування впорядкованих композиційних елементів.

Стрічковий орнамент – візерунок, декоративні елементи якого створюють ритмічний ряд з відкритим двостороннім рухом, що вписується в стрічку.

Хід уроку

І. Організаційна частина

Щоб урок минув не марно,

Працювати треба гарно.

Друзі, гуртом посміхнемось,

До роботи всі візьмемось.

ІІ. Актуалізація опорних знань і вмінь

Запитання учителя.

- Що таке декоративно прикладне мистецтво?

(Художньо виконані предмети побуту – одяг, посуд, меблі, килими, вишивки, ювелірні вироби тощо) – називаються предметами декоративно-прикладного мистецтва.)

- Що притаманне цим виробам?

(Краса, зручність, практичність, привабливість.)

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності

Зореліт узяв курс на планету, де відбуватиметься Міжгалактичний мистецький фестиваль. Усі учасники подорожі чекають з нетерпінням на прибуття. Треба підготуватися до свята та прикрасити зореліт. Інтер’єри космічного корабля прості й суворі. Орнаментальний декор допоможе зробити їх веселими і красивими.

ІV. Вивчення нового матеріалу

Орнамент з’явився ще за прадавніх часів і донині є найуживанішим засобом оздоблення в декоративному та декоративно-прикладному мистецтві.

Орнамент – візерунок, побудований на ритмічному повторенні однакових елементів.

Орнамент, складений з ліній, рисок, крапок, геометричних фігур (квадратів, трикутників, прямокутників, кіл) називається геометричним.

Орнамент можна також складати, поєднуючи рослинні та геометричні елементи. Такі орнаменти називаються змішаними.

Рослинний орнамент складається із стилізованих зображень тварин.

Поширені плоскі або рельєфні орнаменти. В архітектурі – це оздоблення стін, вікон, дверей ззовні та всередині будинків; у декоративно-прикладному мистецтві – декор у керамічних, дерев’яних, тканих виробах. Орнамент буває стрічковий, коли розміщується у смузі, як наприклад фриз в архітектурі, та сітчастий, коли ряди смуг поєднуються в орнаментальній площинній композиції. Він може продовжуватися безперервно або замикатися в певній формі: крузі, квадраті, прямокутнику тощо.

Визначте геометричний, рослинний, зооморфний орнаменти. ст. 134.

Традиція прикрашати орнаментами предмети побуту й одяг поширена в усіх народах світу. Погляньте на прадавні й сучасні орнаменти. Спільним у них завжди залишається принцип побудови: повторення рапорту – незмінюваної частини орнаменту. Визначте рапорт орнаменту, який вам сподобався.

Роздивіться інтер’єри, прикрашені орнаментальними композиціями. Знайдіть серед них розписи, мозаїки, вітражі. Ст.. 136.

Інтер’єр громадської споруди в Детройті (США)

Визначте стрічкові та сітчасті орнаменти. Погляньте, як колір підкреслює ритм в орнаменті. Ст.. 137.

Інтер’єр громадського В.Панко. розпис печі палац Шекінських ханів

Будинку в Празі(Чехія) в укр.. хаті (Азербайджан)

В орнаментах зазвичай використовуються стилізовані( спрощені, декоративні), а не реальні форми. Для створення декоративного образу художник виділяє найсуттєвіші особливості природної форми та узагальнює її. Роздивіться витинанки і вишиванки, зверніть увагу, як у них спрощено форми звірів і птахів. Ст.. 138.

Фізкультхвилинка

Сонечко прокинулося, потягнулось. (Діти повільно піднімаються, потягуються.)

В різні боки повернулося. (Руки в боки, повторити.)

Потім весело всміхнулось. (Посміхаються один одному)

Кругом себе обернулось. (Крутяться кругом себе.)

Стали квіти оживати,

Пташки пісеньки співати. (Розводять руки в сторони).

Діти стали танцювати,

Миле сонечко вітати. (Діти виконують танцювальні рухи).

V. Практична робота учнів

Створіть ескіз стрічкового зооморфного орнаменту для оформлення інтер’єру зорельота. Застосуй витинанку та аплікацію.

  • Спочатку виконайте стилізацію однієї або двох тварин та сформуйте рапорт.

  • Доберіть кольори елементів орнаменту(теплі, холодні чи контрастні) та порядок їх чергування.

  • Перенесіть малюнок на складений кольоровий папір(у четверо або «гармошкою») та виріжте зображення тварин.

  • Наклейте смугу орнаменту на аркуш, попередньо намітивши олівцем її верхню і нижню межу.

Сприймання творів мистецтва.

Погляньте, які стилізовані форми тварин створювали народні майстри в кераміці та декоративному розписі. Ст.. 139.

VІ. Підсумок уроку

Бесіда

  • Що означає слово орнамент?

  • Де застосовуються орнаменти?

  • Що таке рослинний орнамент? Геометричний?

  • Із яких матеріалів можна виконати орнамент?

  • Чи сподобався урок? Що найбільше?

Учитель підводить підсумки: дає загальну оцінку виконаним роботам; аналізує характерні помилки в них; оцінює діяльність учнів на уроці.

VІІ. Домашнє завдання

Розробити піктограми шкільних кабінетів.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!
До ЗНО з ФІЗИКИ залишилося:
0
3
міс.
2
9
дн.
0
3
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!