Конспект уроку у 4 класі " Людина живе у суспільстві"

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Урок 17. ЛЮДИНА ЖИВЕ В СУСПІЛЬСТВІ

Мета: розширити уявлення учнів про роль людини в суспільстві; розвивати впевненість у собі; виховувати повагу до себе, до всіх людей.

Хід уроку

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

Усміхнися всім навколо:
Небу, сонцю, квітам, людям,
І тоді обов'язково
День для вас веселим буде!

ІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

  1. Робота в парах

Учні ставлять одне одному підготовлені запитання за темою.

  1. Гра «Добрі і погані вчинки»

Я читатиму твердження. Якщо так учиняє добра людина, плескайте в долоні, а якщо невихована, то сидіть спокійно.

  • Допомагати мамі мити посуд.

  • Робити комусь зле, якщо він цього не бачить.

  • Не вмиватися.

  • Берегти рідну природу та охороняти її.

  • Шанувати працю інших людей.

  • Галасувати, коли хтось відпочиває.

  • Бути вихованою, стриманою дитиною.

  • Обманювати, хвалитися.

  • Насміхатися з чужого горя.

  • Добре вчитися, багато читати.

  • Не слухати батьків.

  • Допомагати друзям у біді.

  • Ділитися тим, що є в тебе.

  • Ображати інших.

  • Захищати слабкого.

  • Спати на уроках.

  • Красти.

  • Любити своїх батьків.

  • Ображати тварин.

  • Сваритися.

  • Чи погоджуєтесь ви з думкою, що кожна людина має свої почуття, здібності, характер? Як же зробити, щоб такі різні, несхожі між собою люди жили в мирі та злагоді?

Для цього існують правила, що визначають стосунки між людьми. Життя змусило людей установити багато різних правил, і ми повсякчас з ними маємо справу.

  • З якими правилами людського співжиття ви вже ознайомилися?

  1. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

  • Сьогодні На уроці ви дізнаєтеся більше про правила життя в суспільстві.

  1. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

  1. Повідомлення вчителя

  • Жодна людина не існує сама по собі. Кожен із нас може жити лише серед людей і пов'язаний із ними безліччю найрізноманітніших стосунків. Тому, здійснюючи певний учинок, вона зачіпає інших людей прямо або опосередковано. При здійсненні вчинку і дій потрібно правильно оцінити міру «впливу» і «дії» на інших людей.

Моральні норми і правила в суспільстві людей існували з давніх-давен. Первісні люди розповсюджували дії моральних норм тільки на представників свого роду чи племені. Чужих вважали небезпечними. По відношенню до них жодні моральні норми не діяли.

Минав час, і звичаї, а з ними й моральні правила змінювалися. Стверджувалася думка про спільність усіх людей, про їх єдність.

Певні норми моралі у всі часи визнавали загальнолюдськими, тобто притаманними будь-якому суспільству, будь-якій культурі, незалежно від рівня її розвитку. Основу загальнолюдської моральності складає «золоте правило»: «Думай про іншого».

У нашій країні людина, її життя та здоров'я, честь і гідність, недоторканність і безпека визнають найвищою соціальною цінністю. Так записано у Конституції України Основному Законі держави.

  1. Робота за підручником (с.88-90)

Робота в парах

Учні читають статтю «Людина живе в суспільстві» та виконують завдання нас.89.

Потім читають статтю «Найголовніший закон».

  • Що із прочитаного було вам знайоме?

  • Що нового ви дізналися?

  • Які права громадян України ви знаєте?

Які обов'язки є у вас як у громадян України? Учні відповідають на запитання на с.90.

  1. Фізкультхвилинка

  1. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ

1. Інсценування казки Марка Вовчка «Зла Колючка і Добра Троянда»

В одній оселі жила вдова з дочкою. А разом з ними її небога. З дня на день тітка і двоюрідна сестра шукали способу, як згубити Добру Троянду. Вони її били, мучили голодом.

Одного холодного ранку Зла Колючка забажала дістати фіалок.

ЗлаКолючка. Добра Трояндо, принеси лісових фіалок. Я хочу ними прикрасити своє волосся.

Добра Троянда. Але, люба сестро, я ніколи не чула, щоб фіалки розпускалися під снігом.

ЗлаКолючка. Ти смієш мені перечити, коли я наказую! Якщо ти зараз не підеш у ліс, якщо не принесеш мені фіалок, я заб'ю тебе до смерті. Тітка. Ми тебе годуємо, одягаємо, а ти ще базікаєш! Тітка схопила дівчину за плечі, виштовхала з хати й зачинила двері.

  • Як тітка поводилася з небогою?

  • Які права людини порушила тітка?

2. Роботав групах

  1. ша група. Якими є обов'язки дітей щодо навчання в школі?

  2. га група. Якими є обов'язки дітей щодо правил поведінки в школі?

  3. тя група. Якими є обов'язки дітей щодо поводження на вулиці?

4 та група. Якими є обов'язки дітей щодо старших, здоров'я, природи? Презентація виконаної групами роботи.

3. Тестування

  1. Який документ про права дітей прийнятий у 1989 році?

а) Декларація прав дитини;

б) Закон України про охорону дитинства.

  1. Як називається Основний Закон України, де записані всі права та обов'язки?

а) Декларація прав дитини;

б) Конвенція прав дитини;

в) Конституція України.

  1. Те, що ти повинен робити, щоб бути корисним собі та іншим,— це:

а) право;

б) обов'язок.

  1. Те, що ти можеш робити,— це: а)обов'язок; б)право.

  1. Гра «Права та обов'язки»

  • Сигналізуйте відповідними картками: «права», «обов'язки». Берегти книги; дотримувати правил руху; старанно вчитися; навчатися;

ігри, відпочинок, розваги; піклуватися про життя, здоров'я; користуватися бібліотекою, спортивною залою; охороняти природу; дотримувати правил поведінки.

  1. Гра «П'ять речень»

Учні в п'яти реченнях формулюють засвоєні на уроці знання.

  1. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ

  • Де записані закони для дітей?

  • Якими правами ви користуєтесь?

  • Чи порушували ваші права в школі, у родині?

Куди можна звернутися за допомогою? (Про факти жорстокого поводження з дітьми повідомляйте у службу у справах неповнолітніх чи соціальну службу, або зателефонуйте на Всеукраїнську дитячу лінію «Телефон довіри: 8-800-500-21-80»).

  1. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Підручник (с. 88-90).

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!
До ЗНО з БІОЛОГІЇ залишилося:
0
2
міс.
0
5
дн.
0
3
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!