Конспект уроку трудового навчання на тему "Робота з природним матеріалом. Аплікація із рослинних форм"

Опис документу:
МЕТА: навчити виготовляти сюжетну аплікацію із рослинних форм (засушеного листя);  розвивати творчу уяву, фантазію;  розвивати вміння підбирати матеріал відповідної форми і кольору для поєднання у виробі;  виховувати почуття відповідальності, любов до природи.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

ТЕМА. Робота з природним матеріалом. Аплікація із рослинних форм.

МЕТА: навчити виготовляти сюжетну аплікацію із рослинних форм (засушеного листя);

  • розвивати творчу уяву, фантазію;

  • розвивати вміння підбирати матеріал відповідної форми і кольору для поєднання у виробі;

  • виховувати почуття відповідальності, любов до природи.

ОБЛАДНАННЯ: засушені листки різних форм, клей ПВА, пензлі, білий або кольоровий картон світлих тонів, зразки виробів.

ТИП УРОКУ: комбінований.

МЕТОДИ І ПРИЙОМИ РОБОТИ: словесні (бесіда, розповідь, використання загадок, питання-відповідь), наглядні (демонстраційний та індивідуальний матеріали), практичні (практична робота).

Хід уроку

І. ОРГАНІЗАЦІЯ УЧНІВ ДО УРОКУ.

1. Привітання. Перевірка готовності до уроку

- Добрий день! Сідайте!

Перевіримо, чи все готово у вас до уроку. (Олівці, серветка, природний матеріал, клей, пензлик, папір)

  1. Повідомлення теми і мети уроку.

  • Сьогодні на уроці ми будемо виготовляти аплікацію з природного матеріалу: листя, трав, квітів.

II. ОСНОВНА ЧАСТИНА

1. Словникова робота: аплікація.

Хто з вас памятає, що таке аплікація? (Відповіді дітей.)

Ви з цим словом зустрічались, коли працювали з кольоровим папером.

Аплікація — це художня техніка, яку застосовують для створення зображень із наклеєних на основі шматочків паперу, тканини, рослинного матеріалу. Слово «аплікація» в перекладі з латини означає «накладання». Аплікація — це один із видів образотворчого мистецтва.

2. Дидактична гра «Упізнайте слова»

Діти, уважно подивіться на картки і прочитайте на них «зачаровані» слова.

А Б В ЛІС Г Д Е К Л ЗВІРІ М Н Я Н Ж КОМАХИ Л Д Е Ю З ПТАХИ Щ И

Діти називають слова: ліс, звірі, комахи, птахи.

А тепер дайте діти давайте розгадаємо наш кросворд.

3. Робота над кросвордом «Тварини»

1. Коло бабусі сидить у кожусі, Проти печі гріється, без водички миється. (Кіт)

2. Герой мультфільму «Ну, постривай!». (Вовк)

3. Голодна — мукає, сита — жує, Всім дітям молоко дає. (Корова)

4. Дуже довга в неї шия, Ще й смугаста, як змія. Через це через паркан Заглядає, наче кран.

(Жирафа)

5. Я руда, низького росту, Хитра я і довгохвоста. На курей я вельми ласа – В них таке смачненьке м'ясо… Вовку-брату я сестриця, А зовуть мене…(Лисиця)

6. Хто у Африці живе, Цілий день банан жує? Дражнить всіх мале звірятко. Хто це, діти?.. (Мавпенятко).

7. Величезний цей хижак На людей наводить жах. Проживає в річці Ніл Небезпечний (Крокодил) або Зубатий приятель Чебурашки.

  • А які тварини живуть у нашій місцевості?

ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА

ЛИСТОЧКИ

Ми —листочки, ми —листочки,

На гілках ми сидимо.

Тихий вітер повіває,

Нас легесенько гойдає.

Сильний вітер налітає

І з гілок нас всіх зриває.

У повітрі ми кружляємо,

Кружляємо, кружляємо,

На землю ми сідаємо,

Сідаємо, сідаємо.

ІІІ. ПРАКТИЧНА РОБОТА.

  1. Вступне слово вчителя.

Сьогодні на уроці ми спробуємо зробити аплікацію із зображенням різних тварин за допомогою листочків. Тварину для аплікації ви виберете самостійно.

  1. Демонстрування зразків різних видів аплікацій.

Подивіться, які різні зразки у нас з вами є. Це і лисичка, і зайчик, і слоник, і лось, білочка, їжачок Чи подобаються вони вам?

  • Давайте уважно подивимось і проаналізуємо, з яких листочків вони створені. (При аналізі форми зображень зосереджую увагу учнів на видах листків які використовувавувались при створенні аплікацій.)

  1. Інструктаж техніки безпеки.

Роботу розпочинай лише з дозволу вчителя.

Користуйся прийомами роботи з інструментами, як показав учитель.

У процесі роботи не розмовляй, не відволікайся побічними справами.

Правила користування ножицями

1. Користуйся ножицями лише із заокругленими кінцями.

2. Клади ножиці так, щоб вони не виступали за край робочого місця.

3. Не працюй тупими ножицями, а також ножицями зі слабким кріпленням.

4. У процесі різання уважно слідкуй за розміткою.

5. У процесі роботи з ножицями тримай матеріал лівою рукою, щоб пальці були осторонь від леза.

6. Не розмахуй ножицями, не підходь до товариша під час різання.

7. Не залишай ножиці після роботи в розкритому вигляді

  1. Послідовність виконання аплікації.

  1. Визначте, який предмет ви будете виготовляти.

  2. Доберіть відповідне листя (частини листя). Можна обрізати їх ножицями для отримання необхідної форми.

  3. Зробіть ескіз аплікації.

  4. Викладіть листя на папір.

  5. Обережно користуючись клеєм, наклейте частини листя.

  6. Промокніть серветкою.

  7. Дайте аплікації висохнути.

ІV. ПРАКТИЧНА РОБОТА УЧНІВ.

Учні працюють під музику (фоном)

V. ВИСТАВКА РОБІТ. ОЦІНЮВАННЯ

Яка робота вам сподобалася? Чому?

Яка аплікація виконана охайно та гарно?

Чи помітили ви помилки товаришів?

VI. ПІДСУМОК УРОКУ

Які природні матеріали ви знаєте?

Над чим ми працювали сьогодні на уроці?

Що означає слово аплікація?

Зараз допоможіть черговим прибрати залишки паперу та листя.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Стрес і стрес-менеджмент учасників освітнього процесу»
Левченко Вікторія Володимирівна
30 годин
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.