Конспект уроку. Тема "Іменник"

Опис документу:
Методична розробка уроку української мови за програмою 3-го класу

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Українська мова 3 клас

Іменник

Тема : Закріплення і узагальнення знань про іменник.

Мета: узагальнити і систематизувати знання дітей про іменник як частину мови; розвивати пізнавальну активність і самостійність, мислення, творчість; виховувати любов до рідної, мови, повагу до людини.

Обладнання: карта подорожі, кораблик, музика, програвач, предметні

малюнки, картки для індивідуальної роботи, ребуси, конверт з

загадками, сигнальні картки.

Хід уроку

І. Організація класу

Продзвенів уже дзвінок –

Починається урок.

Тож і ми часу не гаймо,

На уроці в подорож вирушаймо!

ІІ. Повідомлення теми і мети уроку

Сьогодні ми вирушимо у подорож до країни… А якої, ви дізнаєтесь, коли прочитаєте слово із розсипаних по карті літер.

( на карті розсипане слово «Іменник»)

А на чому ми будемо подорожувати?

Так, це море. І ми вирушимо на кораблі по країні Іменник.

Перший порт, до якого ми наближаємось, називається «ХТО?»

  1. Порт «ХТО?»

Щоб зайти в цей порт, нам потрібно впоратися із завданнями, які нам приготували жителі цього міста.

Завдання 1 «Малюнковий диктант»

Метелик, лисичка, білочка, дівчинка, їжак, миша, зайчик.

Завдання 2

Написати своє прізвище, ім’я, по батькові.

(Помінятися зошитами для перевірки)

Завдання 3. «Завдання на картках» (по варіантах)

Списати речення. Підкреслити власні іменники.

Варіант 1.

В Україні вважаються найвищими гори Карпати. Вершина Карпат – Говерла. ЇЇ знають всі українці.

Варіант 2.

Знаменита і Тарасова гора у Каневі. На ній поховано Тараса Григоровича Шевченка.

Варіант 3.

Найбільше місто у нашій країні – Київ. Це столиця України. Названо його на честь засновника – князя Кия.

(Перевірка здійснюється за варіантами: зачитують власні іменники)

Давайте підсумуємо, які ж іменники живуть у місті «Хто?»

  1. Порт «ЩО?»

Успішно впоралися із завданнями і вирушаємо до міста «ЩО?». Тут у нас невеличка зупинка.

Завдання 1.

Я запросила до нас на урок слова – іменники. Давайте їх запишемо.

Уважність, акуратність, старанність, упевненість, пам’ять.

Назвіть (усно) слова, які вам заважають вчитися.

(Неуважність, лінь, невпевненість, бруд)

На які запитання відповідають ці іменники ? (Що?)

Завдання 2. Робота у парах.

Скласти з букв найбільше іменників.

С, І, К, Е, Л, О, О

(село, ліс, сік, сокіл, ікс, око, колесо, лосі, скелі)

Підсумок:

Які іменники живуть у цьому місті? (Загальні назви)

3. Порт «Рід»

Поки ми подорожували, на нашу адресу надійшов лист. Давайте подивимось, що там. Та тут загадки! Вам потрібно відгадати загадки і визначити, якого роду іменник-відгадка, бо ми з вами знаходимось і місті «Рід».

А хто згадає, як визначити, якого роду іменник?

Які слова допомагають нам у цьому?

Завдання 1. Загадки (усно)

Червоний колір, кисло – солодкий смак ,

Кам’яне серце. Чому це так? ( Вишня – ж. р. )

Що то за голова, що лиш зуби й борода? ( Часник – ч. р.)

Маленьке, кругленьке, а весь світ бачить? (Око – с. р.)

Завдання 2 Мовні загадки-жарти.

Записати слова парами.

З «т» - скрізь тихо,

З «м» - їжі лихо: погризе, ще й у нору занесе.

(Тиша – миша)

З «м» - у полі росте,

З «р» - у воді живе.

(Мак – рак)

Без «т» - коли вода кипить,

А з «т» - учень за нею сидить.

(Пара – парта)

Завдання 3. Самостійна робота ( по варіантах)

Утворити іменники від дієслів і прикметників.

І варіант ІІ варіант

Смачний – смак; Читає – читач;

Зелений – … Співає – …

Високий – … Сміється – …

Молодий – … Малює – …

  1. Порт «Число»

Ми прибули до міста «Число».

Завдання 1.

Доповніть словами вірш:

Іменник має два числа- … і ….

Один предмет - це …

Два і більше - …

Завдання 2. «Добери» (за варіантами)

І варіант

Два іменники, які вживаються тільки в однині.

ІІ варіант

Два іменники, які вживаються тільки у множині.

  1. Порт « Речення»

Завдання 1

Скласти речення, змінюючи слова і додати прийменники

(речення записані на дошці)

Тихесенький вечір земля спадає.

Хлюпочуться качаточка осока.

Визначити основу речень.

Назвіть використані у реченнях іменники.

Якими членами речення може бути іменник?

ІІІ . Підсумок уроку – подорожі.

Хочу вам сказать в кінці –

Ви сьогодні молодці!

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!
До ЗНО з УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ ТА ЛІТЕРАТУРИ залишилося:
0
4
міс.
0
6
дн.
0
7
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!