Конспект уроку "Скульптура та її види"

Опис документу:
Ознайомити учнів з видами та жанрами скульптури. Дати поняття про об’ємну та площинну скульптуру. Ознайомити з творчістю видатних майстрів української та світової скульптури. Розвивати вміння аналізувати твори візуального мистецтва, інтерпретувати їх зміст та визначати художньо-естетичне значення. Розвивати мислення, художню уяву, естетичне мислення, творчу активність, продумане естетичне ставлення до явищ природи, мистецтва. Розвивати емоційну чутливість.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Тема: Розширення уявлень про скульптуру, її види. Незвичайні матеріали художника-скульптора. Особливості створення художнього образу в об’ємі. “Декоративний вазон

Мета уроку. Ознайомити учнів з видами та жанрами скульптури. Дати поняття про об’ємну та площинну скульптуру. Ознайомити з творчістю видатних майстрів української та світової скульптури. Розвивати вміння аналізувати твори візуального мистецтва, інтерпретувати їх зміст та визначати художньо-естетичне значення. Розвивати мислення, художню уяву, естетичне мислення, творчу активність, продумане естетичне ставлення до явищ природи, мистецтва. Розвивати емоційну чутливість. Формувати художній смак учнів. Виховувати почуття краси та гармонії.

Обладнання:комп’ютер (ноутбук), кольорові олівці, зошити-альбоми;

Хід уроку

I.  Стимулювання і мотивація навчально-пізнавальної діяльності. Визначення мети і завдань уроку.

III. Повідомлення теми і мети уроку.

Вчитель виставляє малюнки декоративних вазонів на дошці.

Проводимо гру «Що тут зайве? Чому?»

А що ж таке скульптура?

Скульптура — один з видів образотворчого мистецтва, який художньо відтворює навколишній світ за допомогою об'ємної форми. На відміну від живопису й графіки, скульптура є об'ємною і її можна розглядати з різних боків, вона тривимірна, як речі, що нас оточують у повсякденному житті.

Щоб наблизити скульптурний твір до реальності, його фарбували. Так було, наприклад, у Давньому Єгипті. У європейському мистецтві поряд з фарбованою скульптурою цінували природний колір матеріалу, з якого було встановлено статую. Крім того, є скульптури, виготовлені з різних матеріалів. Вони декоративні, іноді виглядають як коштовна річ. Такою була статуя Зевса з Олімпу — одне із чудес світу, створене зі слонової кістки і золота.

Скульптура буває круглою, її можна обійти навколо, або розміщеною на площині — це рельєф. Існує кілька видів рельєфу: якщо зображення невисоко підіймається над тлом — перед нами барельєф, якщо ж воно видається дуже сильно і стає майже круглою скульптурою — горельєф, а якщо рельєф заглиблений, це — контррельєф.

Скульптура може бути малого розміру — це мала пластика; середнього розміру і мати самостійне значення, на манер живопису й графіки її називають станковою; монументальною, пов’язаною з архітектурною будівлею, природним середовищем (пам’ятники, паркова скульптура та ін.).

Скульптура також відрізняється за технікою виконання. Її можна висікати з твердого каменю, виливати з гіпсу, вирізати з дерева, ліпити з м’якого матеріалу — глини, пластиліну, воску, виготовляти з металу.

1. Пригадайте, які скульптурні пам’ятники є у вашому місті, селі. Який з них здається вам найвдалішим і чому?

2. Пригадайте біографію людини, пам’ять якої вшановано пам’ятником. За допомогою яких засобів скульптор виражає загальнолюдське значення її подвигу? А що має підкреслити індивідуальність цієї людини?

3. Уявіть, що ви маєте спроектувати пам’ятник улюбленому поету чи письменнику. У чому полягатиме ваш задум?

Глина — природний матеріал, її видобувають із землі й розводять до м’якого стану водою. Для ліплення краще придатна глина зеленого або сірого кольору. Вироби з глини, випалені в спеціальній печі за температури 900 °С, називають керамічними.

Пластилін — штучна пластична маса. Він м’який, не висихає, як глина, виліплені з нього предмети не деформуються і не розтріскуються. Пластилін може бути різнокольоровим. Але якщо температура повітря підвищена або предмет з пластиліну стоїть на сонці, пластилін розм’якшується і плавиться.

Для ліплення використовують стеку — дерев’яну або пластмасову лопатку завдовжки 15-20 см, один кінець якої загострений, як олівець, і дощечку, на якій виконують роботу. Стекою зрізують зайву глину або пластилін, зарівнюють поверхню, роблять заглиблення у формі.

IV. Виконання практичного завдання.

V. Перегляд, аналіз та оцінювання учнівських робіт. Підсумок уроку.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»