Сьогодні відбулась
онлайн-конференція:
«
Освіта проти насильства: методи профілактики та алгоритми реагування
»
Взяти участь Всі події

Конспект уроку предмету"Основи здоровя, 8 кл. на тему ""Соціальні аспекти статевого дозрівання. спілкування хлопців і дівчат"

Основи здоров'я

Для кого: Дорослі

29.09.2021

81

3

0

Опис документу:

Конспект уроку з "Основ здоровя" для учнів 8 класу містить матеріали, які спрямовані на формування поняття про соціальні аспекти статевого дозрівання,розвиток вміння працювати у комманді, знайомить з принципами рівноправного спілкування.

Перегляд
матеріалу
Отримати код

Розділ 4. Соціальна складова здоров’я

Тема 1. Соціальне благополуччя

Урок № 20

Тема. Соціальні аспекти статевого дозрівання.Спілкування хлопців і дівчат. Принципи рівноправного спілкування

Мета: формувати поняття про соціальні аспекти статевого дозрівання, систематизувати знання про спілкування хлопців і дівчат, ознайомити з принципами рівноправного спілкування; розвивати вміння працювати в команді, навички активного діалогу між учасниками навчально-виховного процесу; виховувати мотивацію щодо вивчення соціальних аспектів статевого дозрівання.

Обладнання: малюнок дівчинки, хлопця, тект з ознаками соціального та фізіологічного дозрівання ( порізати на фрагменти),аркуші білого паперу по кількості груп, олівці,старі журнали, ножиці, клей,

Тип уроку: урок -тренінг

Хід заняття

Організаційний момент ( учні сидять по колу)

Привітання, знайомство


Вправа «Я є я »


Учні, сидячи в колі, говорять про себе те, чим хочуть похвалитися перед одноклассниками.


Презентація теми тренінгу вчителем.


Вчитель достає з мішечка предмети, які мають відношення до дорослішання.( дзеркало, губна помада, бритва, гелі для гоління, телефон дівчинки ( в стразах) , телефон хлопця та інше)( біля предметів, які відповідають речам хлопців розмістити малюнок хлопчика і навпаки)

Учні розпізнають предмети , які відповідають дівчатам і хлопцям і разом з вчителем формулюють тему уроку- тренінгу.

Інформаціне повідомлення

Дорослішання є етапом онтогенезу людини, який триває від 11-12 до 20 років і охоплює підлітковий вік, ранню та зрілу юність. Головною його особливістю є перехід від дитинства до дорослості. Період дорослішання характеризується якісними і кількісними змінами у біологічній, психологічній, особистісній і соціальній сферах людини. Підліток і юнак відкривають для себе свій внутрішній світ, ідентифікують себе в соціумі, обирають життєвий шлях на основі ціннісного і професійного самовизначення. Особливо актуальними в період дорослішання є потреби особистості у самоствердженні, самовираженні, самореалізації і саморозвитку


Вправа «Доповідь професора»

Мета: навчити учнів розрізняти ознаки соціального та фізіологічного дозрівання.

Учнів обєднати в 2 групи. Кожна група отримує фрагменти тексту, який потрібно скласти в доповідь. 1 група – ознаки фізіологічного дозрівання, 2 група – ознаки соціального дозрівання.

« Викладач Харківського університету готував доповідь на наукову конференцію на тему : «Ознаки соціального та фізілолгічного дозрівання підлітків», але подув вітер з відкритого вікна і доповідь розлетілася на окремі уривки. Допоможіть викладачу зібрати доповідь.»

Текст :

Підлітковий вік – від 10-11 до 14-15 років . Характеризується переходом до фізичної та соціальної зрілості. Цей «перехід» визначає всі особливості даного періоду. Відбувається інтенсивний фізіологічний розвиток, який викликають гормони росту й статеві гормони, спрямований на формування фізіологічної зрілості.


Збільшуються зріст і маса тіла: в хлопчиків у середньому пік «стрибка росту» припадає на 13 років, а закінчується після 15 років, іноді триваючи до 17 років, а в дівчаток цей «стрибок росту» починається й закінчується на два роки раніше, ніж у хлопчиків.

---------------------------------------------------------------------------------------( 1)

Організм дозріває фізіологічно, але до повної фізіологічної зрілості йому ще далеко, іде соціальне дорослішання, проте соціальна зрілість ще не настала.

----------------------------------------------------------------------------------------(1)

Ознаками фізіологічної зрілості є фізіологічне дозрівання всіх систем організму, їхня готовність до виконання функцій зрілого віку

Ознаки фізіологічної зрілості :

----------------------------------------------------------------------------------------(1)

  • активне включення в трудову діяльність;

  • створення родини;

  • народження дітей.

Але підліток набуває цих ознак поступово.----------------------------------(1)

Соціальна зрілість – це результат життя в суспільстві, результат соціального розвитку й пристосування до спільного життя з іншими людьми Набуття соціальної зрілості так само потребує часу.

----------------------------------------------------------------------------------------(2)

Ознаки соціальної зрілості:

  • уміння знайти своє місце в соціумі;

  • уміння відповідати за свої вчинки; ------------------------------------(2)


  • уміння бути самостійним і прогнозувати свою поведінку в різних життєвих ситуаціях;

  • уміння одержувати потрібну інформацію й аналізувати її згідно зі своїми цілями в різних сферах життя.-----------------------------(2)


У підлітка поступово формується «почуття дорослості». Він починає ставитися сам до себе як до дорослого, претендує на рівноправні стосунки з

дорослими.

Підліток починає розуміти, що соціальна зрілість передбачає відповідальність. Відповідальність – це обов’язкова складова будь-якого зрілого вчинку. Крім того, для соціально зрілої особистості характерний саморозвиток. Людина прагне стати кращою, набути нових якостей, які зроблять її більш індивідуальною й привабливою для інших людей.

----------------------------------------------------------------------------------------(2)

Соціальна й фізіологічна зрілість тісно пов’язані між собою, оскільки соціальна зрілість передбачає фізіологічну.


Кожна з груп робить висновок про ознаки фізіологічної та соціальної зрілості.


Робота в учнівському зошиті

Записати визначення понять «фізіологічна зрілість», «соціальна зрілість».


Інформаційне повідомлення 

В отроцтві почуття дорослості штовхає підлітка до того, щоб освоїти нові для себе «дорослі» види взаємодій. Цьому сприяють бурхливий фізіологічний розвиток і, отже, ідентифікація підлітка з дорослими.  Це суттєво впливає на зміну відносин між хлопчиками і дівчатками: вони починають проявляти інтерес одне до одного як до представника іншої статі. І саме в цей час підлітки розуміють, що дівчатка і хлопці дуже різняться як зовні, так і за характером та поведінкою.


Вправа «Подорож на планету хлопців та дівчат»

Мета: навчити учнів розрізняти риси притаманні хлопцям та дівчатам.

Учнів обєднати в групи хлопців та дівчат.

Завдання групам дівчат: Уявіть, що ви потрапили на планету, жителі якої нічого не чули про хлопців. Ваша задача розповісти жителям планети про хлопців : які вони зовні, які риси характерні для них, чим захоплюються . ( малюнок, колаж)

Завдання групам хлопців: Уявіть, що ви потрапили на планету, жителі якої нічого не чули про дівчат. Ваша задача розповісти жителям планети про дівчат : які вони зовні, які риси характерні для них, чим захоплюються.

( малюнок, колаж)

Групи захищають свої «творчі наробки» і разом з вчителем роблять висновок про відмінні риси хлопців та дівчат.

Вправа «Обява в інтернеті»

Мета : розкрити основні риси, які мають значення під час спілкування підлітків.

Учні продовжують працювати в групах хлопців та дівчат.

Завдання для обох груп: написати 2 обяви в будь -яку соціальну групу про знайомство. Учні обмінюються об’явами і дають відповідь на питання :»Чи відповіли б ви на цю об’яву? ( так чи ні), Обгрунтувати відповідь.»

Інформаційне повідомлення

Принципи рівноправного спілкування

Міжособистісне спілкування підлітка реалізується у спілкуванні з дорослими та з ровесниками, їх роль у формуванні особистості неоднакова. Якщо у спілкуванні з дорослими підліток засвоює суспільно значущі критерії оцінок, цілі та мотиви поведінки, способи аналізу навколишньої дійсності і способи дій, то спілкування з ровесниками є своєрідним випробуванням себе у сфері особистісної, зокрема специфічної моральної, проблематики.

У спілкуванні з дорослими підліток завжди перебуває в позиції молодшого, певною мірою підкореного, а за таких умов не всі морально-етичні норми можуть бути ним засвоєні та апробовані. І лише в стосунках з ровесниками він рівноправний, виконуючи ролі організатора та виконавця, приятеля і суперника, друга, що зберігає чиюсь таємницю і довіряє свою іншим. Спілкування в підлітковому віці ґрунтується на висловленні почуттів дружби, приязні, кохання.













Важливі характеристики спілкування, без яких не можливі гармонійні стосунки з найближчим оточенням:

  • відкритість,

  • рефлексивність,

  • довіра,

  • здатність відгукуватися на внутрішні стани,

  • конструктивність.

Учні продовжують працювати в групах хлопців та дівчат.

Завдання для обох груп: навести приклади спілкування , які основані на формулі трьох «К» - комунікація, кооперація, компроміс.

Вправа «Минуле, теперішнє, майбутнє»

Мета: закріплення отриманих на занятті знань.

Учні сидять по колу і дають відповідь на питання стосовно отриманої інфомації на уроці :

Я ще вчора нічого не знав про.....

Я сьогодні...

Я у майбутньому....

Домашнє завдання.

  • опрацювати матеріал підручника щодо вивченої теми (§ __, с. _____);

додаткові (на вибір, за бажанням):

  • підготувати інформаційне повідомлення «Спілкування хлопців і дівчат у різних країнах»,






Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.