конспект уроку №26 в 5 класі "Архітектура космічного міста "

Опис документу:
конспект уроку №26 для 5 класу на тему "архітектура космічного міста". В конспект додано мистецький словник, в якому є визначення потрібні для уроку. є розповідь види архітектури; правила користування з ножицями та з клеєм; фізкультхвилинка. є ілюстрації картин

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Тема. Архітектура космічного міста.

Мета: • ознайомити учнів із об’ємним зображенням будівель, навчити правил передавання просторового явища у зображенні архітектурних об'єктів; ознайомити з видами та призначеннями архітектури;

• розвивати естетичні почуття, смак, зацікавленість творами митців, уяву та фантазію, активізувати ініціативу учнів;

• виховувати повагу до людської праці; охайність у роботі і дотримання техніки безпеки під час користування гострими предметами

Тип уроку: вивчення нового матеріалу.

Обладнання: для вчителя – Таблиці, ілюстрації, малюнки, фотографії; для учнів – папір, ножиці, клей.

Вузлики на пам'ять

Архітектура – це мистецтво проектування та спорудження будівель і споруд, що гармонійно формують просторове середовище людини.

Паперопластика – створення об’ємних форм з паперу.

Будівлі – каменя народження друге!

Вежі, будинки, келії, мости...

Архітектура – краси застигла оправа,

І каменя тіло може рости.

Арій

Хід уроку

І. Організаційна частина

Всі почули ви дзвінок.

Він покликав на урок.

Кожен учень так старався,

До уроку готувався.

Тож часу тепер не гаємо,

Працювати починаємо.

ІІ. Актуалізація опорних знань і вмінь

  • Як ви думаєте, що таке архітектура?

  • Чим відрізняється житловий будинок від культової споруди?

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності

Нарешті ми прибули у величезне космічне місто, де відбуватиметься Міжгалактичний мистецький фестиваль. Це справді казкове місце. Щоб передати враження про нього, треба зобразити його в об’ємі. Для цього створимо зображення фантастичних будинків у техніці паперопластики та складемо з них космічне місто.

ІV. Вивчення нового матеріалу

  1. Розповідь вчителя.

Архітектура – це мистецтво проектування та спорудження будівель, а також комплексів. Твори архітектури – будинки, ансамблі – формують середовище для життя і діяльності людей відповідно до законів краси. Адже в архітектурі користь, міцність та краса взаємопов’язані.

В залежності від архітектура поділяється на такі види:

1. Об’ємна – конструкція одного об’єму

2. Комплексна – кілька будівельних споруд, об’єднаних спільними ознаками (зовнішніми і за призначенням)

3. Містобудівельна - планування вулиць, кварталів, мікрорайонів, тощо

4. Ландшафтна - планування місцевості навколо споруд, парків, скверів, площ і т.п.

В залежності від призначення архітектурні споруди діляться на такі види:

1. Житлова

2. Громадська

3. Промислова (індустріальна)

4. Культова

Засоби виразності архітектури: простір, композиція, масштаб, пропорції, ритм, пластика об’єму, фактура, колір.

Архітектура взаємодіє з іншими видами мистецтва: скульптурою, живописом, декоративним мистецтвом, утворюючи своєрідний мистецький синтез.

Ось ми і в центральному аеропорту галактики. Його архітектурні споруди вражають своїми грандіозними розмірами. Їх форми – прості й пластичні, підкреслені ритмом та декором. Масивні частини будівель чергуються з ажурними.

  1. Сприймання творів мистецтва

Аеропорт нагадує справжнє місто, пронизане наземними та повітряними магістралями. Ст..167

  1. Розповідь учителя

Споглядаючи дивовижні архітектурні форми далеких світів хочеться пригадати пам’ятки архітектури рідного краю: урочисті палаци, величні храми. В їхніх формах гармонійно поєдналися архітектура, скульптура, живопис і декоративне мистецтво. Адже палаци і храми прикрашені рельєфами, статуями, розписами, мозаїками і вітражами.

  1. Сприймання творів мистецтва ст..168

Синтез мистецтв у храмі, окрім архітектури, декоративного та образотворчого мистецтва, включає музику, хоровий спів. Така взаємодія справляє на глядачів незабутнє враження.

Подивіться на шедеври архітектури України. Ст.. 169

Погляньте, яке чудове зображення міста створеного з паперу. Ст..170

Фізкультхвилинка.

Раз, два, три, чотири - Як торкнетеся підлоги.

Всі підняли руки вгору. Раз, два, три, чотири –

П’ять, шість, сім, вісім - Всім треба знову прямо встати.

Всі схилилися додолу. П’ять, шість, сім, вісім –

Не згинайте, діти, ноги, Можемо спочатку починати.

V. Практична робота

Створіть фантастичний будинок у техніці паперопластики.

Правила користування ножицями

1. Ножиці для ручної праці повинні мати заокруглені кінці.

2. Клади ножиці чи ніж так, щоб вони не виступали за край робочого місця.

3. Не працюй тупими ножицями, а також ножицями зі слабким кріпленням.

4. У процесі різання уважно слідкуй за розміткою.

5. У процесі роботи тримай матеріал пасивною рукою так, щоб пальці знаходились осторонь від гострого леза.

6. Не розмахуй ножицями, під час різання не ходи, а також не підходь занадто близько до того, хто ними працює.

7. Після роботи ножиці тримай складеними, бажано в чохлі.

Правила роботи з клеєм

1. Під час роботи використовуй тільки клей ПВА.

2. Зберігай клей закритим.

3. Для нанесення клею на виріб користуйся пензликом, після роботи пензлик промий теплою водою.

4. Якщо клей потрапив на шкіру, промий її водою з милом.

5- Якщо клей потрапив в очі, промий їх чистою водою та звернись до лікаря.

Спочатку виконайте кілька ескізів майбутнього будинку. За основну форму візьміть одне з геометричних тіл: куб, паралепіпед, призму, піраміду, конус, циліндр. Накресліть розгортку, виріжте її та склейте основну форму. Доповніть її іншими обємними елементами. Для уточнення форми та її декорування використай пластичні властивості паперу: можливість згинання, складання, кручення тощо. Для виготовлення симетричних елементів застосуйте техніку витинання.

VІ. Актуалізація набутих знань і вмінь

  • Що таке архітектура?

  • Що таке паперопластика?

  • До якого міста ви сьогодні потрапили?

  • Які засоби виразності в архітектурі?

VІІ. Підсумок уроку

Оцінювання діяльності учнів на уроці, аналіз робіт, демонстрація кращих робіт.

5

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!
До ЗНО з АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ залишилося:
0
4
міс.
0
4
дн.
0
3
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!