конспект уроку №19 в 5 класі "Декоративна краса космічних птахів"

Опис документу:
конспект уроку для 5 класу на тему "Декоративна краса космічних птахів". В конспект додано мистецький словник, в якому є визначення потрібні для уроку. є цікава інтерактивна гра "Давайте сперечатися"". включені ілюстрації картин

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Тема: Декоративна краса космічних птахів.

Мета : - розширити поняття про різноманітність форм і пропорційні особливості будови птахів; удосконалювати навички роботи з пластиліном, уміння передавати форму та пластику птахів, ліпити казкових птахів на основі спостереження за творами декоративно-прикладного мистецтва; активізувати творчість учнів;

- розвивати моторику рук; формувати естетичні почуття, смак;

- виховувати вміння працювати в колективі, узгоджувати свої дії з товаришем, акуратність під час роботи з пластиліном; шанобливе ставлення до природи, птахів, бажання допомагати їм.

Обладнання: Ілюстрації, фото, зразки учнівських робіт; для учнів – пластилін, стеки.

Тип: комбінований.

Хід уроку

І. Організаційна частина

Слова вчителя:

Щоб упоратись із завданням цього уроку, вам слід слухати уважно, працювати старанно.

Наш девіз: Не просто слухати, а чути.

Не просто дивитися, а бачити,

Не просто відповідати, а міркувати,

Дружно і плідно працювати.

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів.

1). Інтерактивна гра «Давайте сперечатися».

  1. Що таке пластилін ?

Це суміш глини, смальцю, олії чи бджолиного воску та барвників. (Так).

  1. Скульптура буває круглою чи рельєфною? (Так)

  2. Круглу скульптуру можна споглядати з одного боку? (Ні, можна обійти з усіх боків).

  3. З одного боку розглядається рельєфна скульптура? (Так)

  4. На минулому уроці ми з вами споглядали рельєфну скульптуру? (Ні, круглу)

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку.

Сьогодні ми будемо з вами вчитись виготовляти рельєфну скульптуру. Щоб дізнатися, який виріб виготовлятимемо, відгадайте загадку:

Прилетіли гості,

Сіли на помості,

Без сокири, без лопати

Збудували собі хати. (Птахи)

ІV. Вивчення нового матеріалу.

1). Слово вчителя:

Справжньою окрасою космічного заповідника є птахи. Вони вразили землян дивовижними стрункими формами, вигадливими силуетами, рельєфним малюнком крил. Пір’я птахів, наче розмальоване художником, нагадувало декоративні орнаменти. Таку гармонію цікаво створити в рельєфі.

Рельєф – це скульптурне зображення на площині. Зазвичай це самостійний (станковий) твір скульптури. Проте він може бути також і частиною витвору архітектури, скульптури, декоративного мистецтва. Нерідко рельєфи включаються в композицію стіни будинку або пам’ятника у вигляді орнаментів, сюжетних багатофігурних сцен, пейзажів.

Рельєф буває низький(барельєф) і високий (горельєф). У барельєфі опукла частина зображення виступає над площиною тла менше, ніж на половину об’єму, а вгорильєфі навпаки – більше, ніж наполовину.

Горельєф Рельєф Контррельєф

2)Робота з підручником.

На пам’ятниках відомим письменникам нерідко можна побачити героїв їхніх творів, що виконані в рельєфі. Наприклад, на одному пам’ятнику І. Крилову тварини з його байок зображені на постаменті, а на другому – окремо, обабіч пам’ятника.

Знайдіть серед зображення барельєф і горельєф. Ст.. 121.

Подивіться до рельєфів, визначте серед них горельєф. Ст.. 122.

Зображення птахів – улюблений образ у народному мистецтві. Не можна не захоплюватися фантастичною красою птахів, намальованих майстрами петриківського розпису. Ст.. 123.

А от і птахи-іграшки. Дерев’яна пташка – виготовлена українськими умільцями з м. Яворова, а глиняна – майстрами з російського с. Димково. Порівняйте яворівську і димківську іграшки. Ст.. 123

.

Перегляд учнями рельєфів у підручнику. Ст.. 124.

А зараз ми перевіримо наскільки добре ви знаєте птах.

Назвіть пташок за їхніми силуетами, впишіть у клітинки. У виділеному стовпчику прочитайте назву птаха, якого ми ї хочемо вам представити. (див.

с 1

о

в

а

п 2

і

в

е

н

ь

л 3

а

с

т

і

в

к

а

г 4

о

л

у

б

ж 5

у

р

а

в

е

л

ь

о 6

р

е

л

Загадка

На подвір’ї ходить птах

І співає по складах .

Шия жовта, хвіст зелений,

Борода, як маків цвіт,

Ходить птах цей по двору,

Співом будить дітвору. (Півник)

V. Практична робота

Інструктаж (послідовність виконання роботи)

Отже, сьогодні ми з вами будемо виготовляти рельєфну скульптуру. Кожна група продовжує роботу над своїм птахом. ст. 125

Для виготовлення рельєфу потрібно:

  • Приготувати дощичку або цупкий папір, пластилін, стеку.

  • Пластилін наліпіть на дощечку рівним шаром завтовшки 5 мм. Це буде тло.

  • Стекою або іншим гострим предметом нанесіть контур рельєфу (обведіть шаблон).

  • Для рельєфного візерунка використовуй пластилінові джгутики різної форми, приплюснуті кульки та овали, ковбаски.

  • Наліплюйте пластилін доти, доки не заповните весь контур малюнка. Стежте за найвищими і найнижчими точками зображення.

  • Стекою вирівняйте площину та контури рельєфу.

  • Пам’ятаючи, що ми створюємо композицію, то повинні визначити розташування у просторі предмета та його зв’язок з іншими предметами.

  • За потреби, композицію можна доповнити рослинними елементами.

  • Виконуючи заглиблений рельєф, зображення птаха продряпай на основі гострою паличкою.

  • Скористайся будь-якими придатними для цього предметами, які при надавлюванні на поверхні пластиліну залишатимуть різні заглиблення. Це можуть бути стека, олівець, кулькова ручка, стержень, ковпачок від ручки тощо.

VІ. Інтерактивна вправа.

Виготовлення рельєфу космічного птаха.

1. Підготовча вправа.

Пластилін я вибираю,

Грію, в пальчиках стискаю.

І в долоньках у теплі розм’якає пластилін.

Зліплю звіра, зліплю птаха,

Занесу до мами й тата.

2. Самостійна робота.

(Грає музика. Учитель контролює роботу учнів, налаштовує їх на співпрацю)

VІІ. Фізкультхвилинка. (За Л.К.Грищенко)

Крильця пташки розправляють. Руки розвести в сторони.

Їх до сонця підіймають. Руки вгору. Потягнутися.

Потім можна політати. Покрутитися. Рухи руками, вгору та вниз.

І комашок поганяти.

На галявину злетілись, Присісти.

Там зернят вони наїлись.

Потім знову полетіли, Рухи руками вгору та вниз.

У гніздечко хутко сіли. Сісти на місця.

VІІІ. Підбиття підсумків.

Перегляд та оцінювання робіт.

Слово вчителя:

Закінчимо роботу і птахи злітаються, щоб похизуватися своєю красою. Давайте проаналізуємо і оцінимо виконані роботи . Зверніть увагу на охайність виконання та вдало підібрані кольори.

Що найбільше вам сподобалося на уроці ? (Відповіді учнів)

А ще я хочу додати своє слово:

Ніколи не робіть шкоди

Тварині у ріднім краю.

Нехай звеселяють природу,

Співають пташки у гаю.

Домашнє завдання.

Спробувати різні способи нанесення фактури.

5

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!
До ЗНО з ІСТОРІЇ УКРАЇНИ залишилося:
0
4
міс.
0
6
дн.
0
2
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!