конспект уроку №17 в 5 класі "Космонавт-першопроходець""

Опис документу:
конспект уроку для 5 класу на тему "космонавт-першопроходець". В конспект додано мистецький словник, в якому є визначення потрібні для уроку; організація сприймання творів мистецтва, є ілюстрації картин

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Тема. Космонавт - першопроходець.

Мета: на первинному рівні ознайомлювати учнів зі скульптурою як видом мистецтва; розвивати навички роботи з пластиліном; збагачувати та закріплювати в дітей уміння сприймати, розрізняти та аналізувати характерні особливості об’ємної форми; розвивати дрібну моторику руки; стимулювати розвиток допитливості; виховувати в учнів естетичне сприйняття навколишнього світу, екологічну культуру.

Тип уроку: засвоєння нових знань і вмінь.

Обладнання: для вчителя – навчальні плакати; зображення творів відомих художників-скульпторів; навчальні роботи з методичного фонду; об’ємні зображення; для учнів - дошка для ліплення; пластилін.

Вузлики напам’ять

Скульптура – вид образотворчого мистецтва, твори якого виконуються в об’ємі з твердих або пластичних матеріалів.

Хід уроку

І. Організаційна частина

ІІ. Актуалізація опорних знань

Ми вже ознайомилися з графікою та живописом. Пригадайте:

Які матеріали та інструменти необхідні для створення графічного зображення?

Які прийоми графічного зображення ви знаєте?

Які матеріали та інструменти необхідні для живопису?

Які виражальні можливості використовують художники для

створення живописних творів?

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності

У далеких зоряних світах є Міжгалактичний космічний заповідник. Там живуть чудернацькі тварини, дивовижні птахи, незвичайні комахи.

  • Як передати вигадливі форми тварин і рослин?

  • Як найліпше зобразити космонавтів – першопрохідців небачених досі світів?

  • Звичайно, за допомогою скульптури.

Погляньте на пам’ятники першому космонавтові планети Юрію Гагаріну. За якими ознаками можна визначити, що це пам’ятник саме космонавту? Підручник ст..112.

ІV. Вивчення нового матеріалу

Слово вчителя

Скульптура — де тривимірний твір мистецтва: об’ємний, а не плаский, як картина. Якщо картина зазвичай висить на стіні, то скульптуру можна поставити на відкритому просторі, щоб глядачі могли обійти її з усіх боків і розглянути під різними кутами. Скульптури можна торкнутися, відчути її текстуру і форму.

З’явилася перша скульптура дуже давно. Це були фігурки тварин, призначені для чаклунства, і зображення богів. Скульптура слугувала і пам’ятником померлим, чиї імена та вчинки люди прагнули зберегти в пам’яті нащадків.

Матеріалом для скульптури може бути будь-що, що подобається її авторові, зокрема пластмаса, скло, цегла, бетон, навіть лід і пісок. Але найпоширенішими і найдовговічнішими, звісно, є деревина, глина, камінь і метал.

Як саме створюють скульптуру? Залежно від обраного матеріалу скульптор може додавати шматочки матеріалу або відтинати їх.

Якщо скульптура починається з грудки безформної глини або м’якого воску, скульптор додає шматочки матеріалу, з’єднує їх разом, збільшуючи поступово розмір зображення. Такий метод створення скульптури називають ліпленням. Ви використовуєте саме ліплення, коли працюєте з пластиліном.

Якщо скульптор створює скульптуру з каменю або деревини, йому необхідно відітнути (видалити) все зайве. Такий вид скульптурної діяльності називають висіканням. Видатний італійський митець Мікеланджело Буонарроті зауважував: «Щоб створити скульптуру, я беру брилу мармуру і відтинаю все непотрібне».

Пам’ятники видатним діячам нерідко виконуються в повний зріст. Полководці часто зображуються верхи на коні. Такі скульптури зазвичай статичні.

Скульптури спорцменів і танцівників переважно динамічні, у них передається краса і пластика руху.

Отже, скульптура наче захована всередині безформного шматка каменю, а скульптор лише допомагає їй вибратися назовні. Проте легкість ця уявна — насправді скульптору потрібно багато знань і хисту для такої творчості.

Організація сприйняття творів мистецтва

Учитель пропонує розглянути скульптурні твори, скласти невеличку розповідь-опис за скульптурним зображенням, що найбільше вразило учнів.

Розповідаючи, слід звернути увагу учнів на загальну форму скульптури, форму та пропорційне співвідношення її частин; прийоми, що використані для відтворення фактури.

V. Практична робота учнів

Створити скульптуру космонавта – динамічну або статичну.

Пояснення до творчого завдання

Дотримуйтесь правильних пропорцій фігури людини.

Спробуйте передати фактуру скафандра, шолома тощо.

Скульптуру космонавта розмістити на основу.

Учитель нагадує учням основні прийоми ліплення, учні повторюють типові рухи.

Робоча поверхня має бути закрита клейонкою або газетою — пластилін може забруднити її.

Усі роботи необхідно виконувати лише на дошці для ліплення.

Зі стеками слід поводитися дуже обережно, не пустувати і не розмахувати ними.

Після роботи необхідно обов’язково ретельно вимити руки з милом (пластилін залишає жирні плями) і вичистити нігті.

Індивідуальна робота за творчим завданням

Учні виконують фігурки самостійно, додаючи за бажанням елементи декору за допомогою підручних матеріалів методом причіплювання або відбитка. Для відбитка можна використовувати олівці, ковпачки, використані стрижні кулькових1 ручок, фактурні тканини, шматочки наждачного паперу та ін.

VІ. Підсумок уроку

Учитель робить виставку робіт учнів, аналізує та оцінює їх.

Домашнє завдання.

Дослідити, які твори скульптури є у твоєму рідному селі.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!
До ЗНО з УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ ТА ЛІТЕРАТУРИ залишилося:
0
4
міс.
0
0
дн.
0
2
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!