Конспект уроку на тему: "Weather. Seasons."

Опис документу:
Тема: Погода. Пори року. Мета: ознайомити з новими лексичними одиницями, активізувати вивчений лексико-граматичний матеріал;розвивати вміння та навички читання, письма, усного монологічного мовлення; логічне мислення, увагу та зорову пам'ять, спостережливість, удосконалювати фонетику та артикуляцію звуків, розвивати усні комунікативні вміння з опорою на наочність;виховувати зацікавленість у розширенні своїх знань, інтерес до країни, мова якої вивчається.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Оберіть документ з архіву для перегляду:
Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися
Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися
Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися
Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися
Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися
Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися
Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися
Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися
Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

S___nny, h___t, ra___ning, c__ld,

fr__sty, w__ndy ,w__rm .

S___nny, h___t, ra___ning, c__ld,

fr__sty, w__ndy ,w__rm .

S___nny, h___t, ra___ning, c__ld,

fr__sty, w__ndy ,w__rm .

S___nny, h___t, ra___ning, c__ld,

fr__sty, w__ndy ,w__rm .

S___nny, h___t, ra___ning, c__ld,

fr__sty, w__ndy ,w__rm .

S___nny, h___t, ra___ning, c__ld,

fr__sty, w__ndy ,w__rm .

S___nny, h___t, ra___ning, c__ld,

fr__sty, w__ndy ,w__rm .

S___nny, h___t, ra___ning, c__ld,

fr__sty, w__ndy ,w__rm .

S___nny, h___t, ra___ning, c__ld,

fr__sty, w__ndy ,w__rm .

Перегляд
матеріалу
Поділитися
Перегляд
матеріалу
Поділитися
Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

W

E

A

T

H

E

R

?

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

When the weather is wet

We must not fret

When the weather is warm

We must not storm

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися
Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Form: 2

Topic: Weather. Season.

Objectives:

  • to develop pupils’ speaking skills on familiar grammar and vocabulary;

  • to encourage pupils to make personal response;

  • to develop pupils’ skills to work in pairs and groups;

  • to develop creative thinking and imagination;

Equipment: handouts, pictures of the seasons

PROCEDURE

INTRODUCTION

T.-Good morning, pupils!

P.-Good morning, teacher!

T.-How are you today?

P.- We are fine .

T. - Good morning guests! Nice to see you at our English Lesson

T.- Take your seats, please.

WARM UP

T. You have to check what do you have on your desks:

A book

an exercise book;

a pencil-case with your pens and pencils ;

3. Рhonetic charge

T. Look at the blackboard. Listen and read the poem:

When the weather is wet

We must not fret

When the weather is warm

We must not storm

- Більшість слів в даному віршику починаються з букви”W” .Згадаємо, як правильно вимовляти звук /w/Отже, губи округлено, нижня губа не торкається зубів. На початку вимови губи не витягуємо “в дудку” ,а наприкінці не розтягуємо в широку посмішку. Потренуймося вимовляти -Let’s train a little bit.

T-Class: reading line-by line

INTRODUCING THE TOPIC AND THE AIM

T: My dear children! I want to start our lesson, but I can't do it. Look at the blackboard. You can see the angry witch  there . She flies here and turns our topic into questions. This witch is very evil and powerful. But I think we'll be able to answer these questions and find out the topic of the lesson. Let's do it together.

1.         What is the English for «білий»? (white)

2.         What is the English for «слон»? (elephant)

3.         What is the English for «яблуко»? (apple)

4.         What is the English for «іграшковий ведмідь»? (teddy bear)

5.         What is the English for «волосся»? (hair)

6.         What is the English for «око»? (an eye)

7.         What is the English for «робот»? ( robot

T: Who guesses? The topic of our lesson is (WEATHER)

            T: Today we’ll speak about the weather .

ІІ. Main part

T : - Look at the blackboard , please. What can you see ?

P: - Погоду ! Пори року!

T : - Yes, seasons and weather ! Warm, what is it ?

P : Тепло?

T : - Yes, repeat, please. Warm !

P: - Warm!

T- Sunny, what is it ?

2) T: - Warm – what is it?

P : - Тепло

RELAXATION

T. :-З якого питання ми починаємо розмову про погоду ? Згадайте, будь ласка

- Правильно - з питання : Яка сьогодні погода?

What is the weather like today?

-Repeat all together, please.

Отже, на питання “What is the weather like today?” ми повинні відповідати: ”It is..:

C) Look at the blackboard match the weather words and the pictures

(з’єднати: слово-малюнок)

Reading РВ р 121, ех 4

D ) T : - тримає в руці фотографію і запитує:Answer my question What is the weather like?” – “It is…”

Фізкультхвилинка

Do you know songs about seasons and weather? It seems to me it's high time to sing. Will you? (Учні співають пісню.)

«Season»

- Listen to me and repeat after me.

Spring is green,

Summer is bright,

Autumn is yellow,

Winter is white.

4.         Writing

T: Look at the board, everybody! I have a problem. I have a telegram but some letters are missing. Can you help me?

Ps: Yes. (Pupils go to the board and write the missing letters in the words).

Look at the words on the board, go and write the missing letters in them.

S_nny, h_t, ra_ning, c _ld, fr _sty, w _ndy ,w _rm .

SUMMING UP

Home assignment

T:Thank you, everybody. Dear children, I hope you enjoyed the lesson. You worked hard and deserve only good marks. Your home assignment is to write a story about your favourite season.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«ZOO-психологія: як навчитися розуміти тварин»
Левченко Вікторія Володимирівна
36 годин
590 грн