Конспект уроку на тему " Корисні і шкідливі звички"

Опис документу:
Матеріал уроку сформований у вигляді подорожі, де на кожному етапі учні знайомляться із новими знаннями та виконують певні завдання. Складено у відповідності до чинної програми. Може використовуватись, як у початковій, так і в середній школі. Учні матимуть змогу у цікавій формі поглибити свої знання про корисні та шкідливі звички.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Тема. Корисні і шкідливі звички.

Мета. Формувати в учнів уявлення про корисні та шкідливі звички;

викликати бажання засвоювати корисні звички, протидіяти шкідливим,

вести здоровий спосіб життя; виховувати бережливе ставлення до

власного здоров’я та здоров’я інших людей.

Обладнання: схема маршруту, екран альпініста, індивідуальний роздатковий матеріал.

Хід заняття

І. Організаційний момент.

- Доброго ранку!-

Мовлю за звичаєм.

  • Доброго ранку!-

Кожному зичу я.

  • Доброго дня вам! –

Людям бажаю.

І посміхаються

В відповідь люди:

Добрі слова ж бо

Для кожного любі.

ІІ. Повідомлення завдань заняття.

- Діти, сьогодні у нас незвичайне заняття. Ми з вами побудемо альпіністами і відправимося у подорож на гору « Здоров’я». Шлях цей дуже важкий і небезпечний. Але, якщо до кінця уроку ми встигнемо піднятися на вершину, то зможемо дізнатися щось дуже важливе для збереження нашого здоров’я. Стежка , що веде до вершини , проходить біля «Важкого каменя». « Дупла мудрої сови», « Станції Чомучок», « Гірської бібліотеки», « Готелю Звичок». Крім того, ми візьмемо участь у полюванні на лева і побуваємо в гостях у Вінні - Пуха. У горах нас може чекати несподіванка, отож, треба бути дуже уважним. Під час подорожі учні нашого класу будуть отримувати залікові очки, які я проставлятиму на екрані альпініста. Найкращі альпіністи одержать в кінці уроку високі бали за кількістю залікових очок.

ІІІ. Зупинка « Важкий камінь».

Щоб пройти на гірську стежину, нам необхідно прийняти з неї « Важкий камінь»( відповісти на питання).

  • Що найдорожче для людини?

  • Що таке здоров’я ?

  • Від чого залежить стан нашого здоров’я ?

  • Що таке « здоровий спосіб життя»?

( Ставлю дітям залікові очки, приймаю « Важкий камінь», а під ним написане ключове слово «звички»). У дорогу беремо ключове слово ( звички).

І\/. «Дупло мудрої сови».

У цьому дуплі мешкає мудра сова, яка знає все про звички і хоче нам розповісти , бо вважає, що життя і здоров’я людей великою мірою залежить від звичок. Від того, який настрій, які бажання, яка поведінка людини, залежить її самопочуття і здоров’я. Дуже часто людина робить якісь вчинки, не задумуючись над ними, тому, що вони увійшли в звичку. Звички бувають корисні і шкідливі. Корисні – це ті, які приносять користь для здоров’я, а шкідливі – шкоду. Виконання ранкової гімнастики, чищення зубів двічі на день, догляд за одягом і взуттям, дотримання режиму дня – корисні звички. Шкідливі звички – гризти нігті, забувати чистити зуби, вживати алкоголь, наркотики, курити цигарки.

Шкідливі звички переростають у хвороби, заволодівають тілом людини, її душею, а здоров’я покидає людину назавжди. Куріння може викликати таку хворобу як рак легень, вживання алкоголю – алкоголізм. Перейняти шкідливу звичку легко, а позбутися – важко, часто – неможливо.

Питання сови:

  1. Як називаються звички, що приносять шкоду життю та здоров’ю?

  2. Як називаються звички, що приносять користь для здоров’я ?

  3. Назвіть найбільш небезпечні звички.

( Нараховую залікові очки).

\/. « Станція « Чомучок».

На цю станцію при ходить дуже багато листів і майже кожен лист розпочинається словом: чому? Через те ця станція і має таку назву. Тут живе професор Всезнайка, який і дає відповіді. Ось який лист одержав професор від хлопчика Михайлика:

Шановний професоре!

Чому люди вживають наркотики, спиртне, курять?

Адже все це дуже шкідливо.

З повагою Михайлик.

Професор Всезнайка посилає Михайликові ось таку шифрограму і просить мене пояснити Михайликові і всім дітям її зміст.

( На дошці овал або круг, поділений на сегменти, де на кожному написані причини виникнення та формування шкідливих звичок:

  • Спадкова схильність;

  • Цікавість;

  • Бажання зректися дійсності;

  • Прагнення виділитись;

  • Наслідування;

(Вчитель зачитує і пояснює зміст кожного словосполучення )

Професор Всезнайка просить нашої допомоги. Ми виготовимо шифрограми на заздалегідь зроблених заготовках. Чия краща – тому залікове очко.

( Дітям роздаються заготовки, де діти мають записати причини виникнення шкідливих звичок, які запам’яталися дітям)

( Діти записують причини поганих звичок на заготовках).( Виставлення очок дітям).

\/І. « В гостях і Вінні – Пуха».

Нарешті ми прийшли до Вінні – Пуха, який хоче нам розповісти нам історію зі свого життя, бо йому цікаво знати, чому на нього образився Кролик – братик?

( Вчитель розповідає історію гостювання Вінні – Пуха у Кролика – братика).

Бесіда після слухання.

  • Чому образився Кролик на Вінні – Пуха?

  • Як треба було поступити Вінні – Пухові?

\/ІІ. Полювання на лева. ( Фізкультхвилинка).

Гра « Ми полюємо на лева».

Діти проговорюють

Ми полюємо на лева, : ( Сидячи, діти плескають руками по ногах).

Ми його не боїмось,

В лісі лева ми знайдемо

І відправимо в полон.

Та що це? ( Рука дашком біля лоба).

Та це ж ріка. ( Показ хвильок руками)

Над нею не пролетіти, ( Руки вверх)

Під нею не проповзти, ( Рухи руками внизу)

ЇЇ не обійти, ( Кругові рухи руками в сторони)

То ж рушимо вперед ( Показують рукою рух вперед)

Ми полюємо на лева, : ( Сидячи, діти плескають руками по ногах).

Ми його не боїмось,

В лісі лева ми знайдемо

І відправимо в полон.

Та що це? ( Рука дашком біля лоба).

Та це ж гора. ( Показ руками гори)

Над нею не пролетіти, ( Руки вверх)

Під нею не проповзти, ( Рухи руками внизу)

ЇЇ не обійти, ( Кругові рухи руками в сторони)

То ж рушимо вперед ( Показують рукою рух вперед)

Ми полюємо на лева, : ( Сидячи, діти плескають руками по ногах).

Ми його не боїмось,

В лісі лева ми знайдемо

І відправимо в полон.

Та що це? ( Рука дашком біля лоба).

Та це ж пісок. ( Показ піску)

Над нею не пролетіти, ( Руки вверх)

Під нею не проповзти, ( Рухи руками внизу)

ЇЇ не обійти, ( Кругові рухи руками в сторони)

То ж рушимо вперед ( Показують рукою рух вперед)

Ми полюємо на лева, : ( Сидячи, діти плескають руками по ногах).

Ми його не боїмось,

В лісі лева ми знайдемо

І відправимо в полон.

Та що це? ( Рука дашком біля лоба).

Та це ж … лев ( Показ хвильок руками)

Ой-ой-ой-ой! ( Похитування головою зі сторони в сторону з

підпертими руками)

( Імітація того, як діти перебігають через річку, пісок, гору).

Ху-у-у-у-у! Прийшли!

\/ІІ. « Гірська бібліотека».

Ми наближаємося до гірської бібліотеки. У гірській бібліотеці нам пропонують прочитати оповідання В. Сухомлинського « Хлопчик веде додому п’яного батька».

Питання перед читанням:

- Чому Мишко почував себе дуже нещасним?

Бесіда після читання:

  • Яка шкідлива звичка була у Михайликового тата?

  • Що можна порадити Мишковому татові?

( Залікові очки).

\/ІІІ. « Готель звичок».

На карточках записані корисні і шкідливі звички, на дошці два будиночки: « Корисні звички»( на даху сонечко), « Шкідливі звички»( на даху хмаринка, що плаче). Завдання: поселити звичку у відповідний будиночок.

( Виставляння залікових очок).

ІХ. Сигнал « SOS»

Сигнал « SOS» - це сигнал небезпеки. Хтось потребує порятунку. ( Дітям роздаються ілюстрації з зображенням звичок). Розгляньте малюнки і визначте у кого з дітей є шкідливі звички?

-У кого корисні звички?

Х. « Вершина».

Молодці, діти! Ми дійшли до вершини гори « Здоров’я» і зараз ми дізнаємося щось дуже важливе для нашого здоров’я. ( Робота в парах). ( Дітям роздаються конверти, де знаходяться карточки зі словами, з яких треба скласти прислів’я: « Все добре переймай, а злого уникай»).

( Залікові очки дітям, які справились).

ХІ. Підсумок уроку. Підрахунок очок, виставлення оцінок.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Інтернет-ресурси для опитування і тестування»
Левченко Ірина Михайлівна
24 години
490 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.