Конспект уроку "Графіка та виражальні можливості графіки."

Опис документу:
Навчальна мета уроку: розширити знання про графіку як вид образотворчого мистецтва; Розвивальна мета уроку: розвивати уміння працювати графічними матеріалами (олівцем, ручкою), удосконалювати графічну техніку (штрих, лінії, пляма); Виховна мета уроку: виховувати акуратність, точність, дбайливе ставлення до матеріалів та інструментів.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Навчальна: розширити знання про графіку як вид образотворчого мистецтва;

Розвивальна: розвивати уміння працювати графічними матеріалами (олівцем, ручкою), удосконалювати графічну техніку (штрих, лінії, пляма);

Виховна: виховувати акуратність, точність, дбайливе ставлення до матеріалів та інструментів.

ТИП УРОКУ: вивчення нового матеріалу.

ОБЛАДНАННЯ ТА МАТЕРІАЛИ: Олівець, гумка, кольорові олівці, ручки.

ХІД УРОКУ

І. Організаційний момент.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів.

Багато хто вважає, що олівець – малоцікавий художній матеріал. Сірий колір штрихів на папері, звичайно не може зрівнятися з кольоровим розмаїттям живопису. Але і цим інструментом талановитим художникам вдалося створити живу картину світу.

Давайте поглянемо, як вдало використали художники особливості лінії у своїх роботах.

Картини Тараса Григоровича Шевченка передають настрій та реальність того часу який зображено на малюнках.(додатки).

ІІІ. Вивчення нового матеріалу.

Одним із найпоширеніших видів образотворчого мистецтва є графіка. Слово «Графіка» - похідне від грецького «графо» - креслю, пишу, малюю. Цей термін спочатку призначався для позначення письма. Нове значення він отримав наприкінці ХІХ – на початку ХХ ст. у зв’язку з бурхливим розвитком промислової поліграфії, яка дала змогу відтворювати рисунки в багатьох екземплярах за допомогою як різноманітних рукотворних технік, так і за допомогою машин.

Ілюстрації в книгах, замальовки і карикатури в газетах, оформлення упакувань різних товарів, плакати на вулицях – це все витвори художників-графіків. Графіка має різні види й жанри: станкова, книжкова, плакат, промислова, газетно-журнальна тощо.

Як самостійний вид мистецтва рисунок існує з кінця ХV – початку ХVІ ст.ставлення до графіки спочатку було як до підготовчого етапу в роботі над картиною, фрескою, гобеленом.

Але згодом, у процесі історичного розвитку, в графіку почав проникати колір, і вже ми до неї відносимо рисунок виконаний кольоровою крейдою, пастеллю, фарбами та ін.

Рисунок, виконаний художником-графіком, - явище унікальне.

Залежно від техніки виконання графіка розподіляється на такі види:

Лінійна – основну роль відіграє лінія;

Силуетна – основну роль відіграє силует (обрис) об’єктів;

Тонова – основну роль відіграє тон;

Світлотіньова – основну роль відіграє розмежування світла та тіні.

Залежно від того, кого й що ми зображуємо, графіка розподіляється на такі жанри:

Портретний;

Побутовий;

історичний;

Анімалістичний;

Пейзажний;

натюрморт;

батальний.

Розглядаємо приклади малюнків у стилі графіки: (Бєлкіна ст -139-147), (Рубля ст 13-14).

ІV. Творче завдання: Створення композиції «Черепаха».

1. Виконання тренувальних вправ.

Для того щоб досконало опанувати технікою малюнка, необхідно виконати деякі вправи.

Завдання 1. «Лінія на прогулянці».

Намалюйте, не відриваючи олівець від паперу. Лінія повинна йти вільно, начебто вона прогулюється парком чи по узбережжю моря.

Завдання 2. Техніка штриха.

1) Виконайте штрихування квадратів паралельними лініями, зберігаючи напрямик.

2) заповніть квадрат перехресним штрихуванням.

3) заповніть квадрат штрихуванням, намагаючись зобразити плавний перехід від світлого до темного.

Завдання 3. Виконати композицію «Черепаха».

Відгадайте загадку.

Повзе корито,

Панциром накрито,

Навіть, як пірнає,

Води не набирає.

Виконайте малюнок черепахи, використовуючи кольорові лінії та штрихи. Намалюйте навколишній світ черепашки (пісок, трава, сонце, хмари, річка або озеро.)

Черепахи можуть бути будь які, наприклад ось такі. (показую малюнки учнів. Додаток 2)

V. Закріплення нових знань та вмінь учнів.

Бесіда:

- Що означає слово «Графіка» та від якого слова воно походить?

- Які основні елементи графіки ми з вами вивчили?

- Які жанри графіки ви запам’ятали?

V. Організаційний момент.

Перевіряю малюнки учнів, за їх бажанням ставлю оцінки.

VІ. Домашнє завдання.

На наступний урок принести: альбом, простий олівець, гумку, чорну фарбу.

ДОДАТКИ № 1

ДОДАТКИ № 1.

ДОДАТКИ № 1.

ДОДАТКИ № 1.

Картини сучасних митців теж мають реалістичне зображення.

ДОДАТКИ № 1.

ДОДАТКИ № 2

ДОДАТКИ № 2

ДОДАТКИ № 2

13

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!
До ЗНО з ХІМІЇ залишилося:
0
4
міс.
2
1
дн.
0
0
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!