Конспект уроку «Будиночок майстра».

Опис документу:
Це буде помешкання майстра. Ви запитаєте: «Що то за майстер?». У тому то й цікавинка, що майстра та його професію ви обираєте самостійно.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Тема. Будиночок майстра.

Мета. Навчитися створювати напівоб’ємну композицію. Розвивати уміння і навички праці з кольоровим папером, ножицями та вимірювальним інструментом. Удосконалювати просторове бачення та творчу уяву. Виховувати естетичний смак, бажання самовираження.

Матеріали і приладдя:

  • для вчителязразок роботи, схема послідовності побудови;

  • для учнів – альбом, ножиці, клей, кольоровий папір, лінійка, олівець .

Тип уроку. Комбінований.

Хід уроку.

1.Організаційна частина.

Юні друзі! Ті, хто цього немає, мріють про нього. Хто володіє, бажає покращити. Що ж це? … А це будинок.

В мене є хороша пилка —
Ріже дерево  і  сталь.
Є  цвяшки,  червоні  брилки,
Скельця  світлі,  мов  кришталь.
Я  збудую  школу,  залу
І вокзал  коло  містка
Й  сам  поїду із вокзалу
До бабусі без квитка.

Так багато будувати ми не плануємо. Але один будиночок зробимо.

2. Уведення в тему уроку. Мотивація навчальної діяльності.

Тема сьогоднішнього уроку - «Будиночок майстра». Перед нами стоїть завдання: навчитися створювати напівоб’ємну композицію; розвивати уміння і навички праці з кольоровим папером, ножицями та вимірювальним інструментом; удосконалювати просторове бачення та творчу уяву.

3. Актуалізація опорних знань.

Оскільки ми працюємо сьогодні з вами в техніці паперопластики є необхідність повторити правила користування ножицями та клеєм.

  • Нагадайте, в якому напрямку ми ріжемо папір? (Різати папір ножицями тільки від себе.)

  • Як потрібно передавати ножиці один – одному? (Передавати ножиці ручками вперед, а зімкнуті леза тримати в долоні.)

  • Як наносимо клей на папір? (Клей наносимо пензликом, по периметру заготовки. На великих площинах клей наносимо ще і по діагоналях.)

  • Якщо клей вийшов за межі заготовки? ( Ми його прибираємо серветкою.)

  • Що робимо в кінці уроку? (Після завершення роботи прибираємо своє робоче місце.)

4. Подання нового матеріалу.

А для кого ми зведемо будинок? Це буде помешкання майстра. Ви запитаєте: «Що то за майстер?». У тому то й цікавинка, що майстра та його професію ви обираєте самостійно. Тож чи не скажите ви мені, які прфесії вам відомі? (Учні називають професії.)

  • А чи можемо ми візуально відрізнити людей різних професій? (Звичайно.)

  • А за якими ознаками ми це робимо? (Спецодяг, інструменти, приладдя тощо.)

Ось ці всі, притаманні тільки певній сфері діяльності речі, ми називаємо – атрибути професії.

Атрибут – це невід'ємна, необхідна для забезпечення цілісності об'єкта (предмета) або суб'єкта (людини) властивість, його частина, додаток.

Для того, щоб взнати, що ж за майстер буде проживати у вашому будиночку, ви самостійно оберете один із атрибутів професії та розмістите його на краєчку даху. Саме час розпочинати споруджувати оселю майстра.

5. Пояснення послідовності виконання завдання та практична діяльність учнів.

Використовуючи схему, розміщену на дошці, поетапного виконання завдання вчитель пропонує учням працювати разом з його поясненням.

Етапи роботи:

  • альбомний аркуш, у горизонтальному розміщенні, згинаємо навпіл, як книжку;

  • витинаємо смужку блакитного, синього кольору шириною 7 см і довжиною, що відповідає розміру кольорового паперу по горизонталі;

  • приклеюємо цю смужку у верхній частині розгорнутого альбомного аркуша, формуючи небо;

  • вимірюємо білу частину, що залишилася після виклеювання неба, переносимо отримані результати на зелений аркуш та вирізуємо по контуру;

  • приклеюємо зелений прямокутник під площиною неба (площина землі);

  • витинаємо смужку, один із теплих кольорів, шириною 5 см і довжиною, що відповідає розміру кольорового паперу по горизонталі;

  • згинаємо її тричі навпіл по довжині;

  • малюємо на утвореному прямокутнику ламану лінію (лінія серцебиття) і по ній витинаємо;

  • утворену заготовку розвертаємо і приклеюємо поверх лінії стику неба і землі, формуючи стилізований лісок;

  • прибираємо серветкою залишки клею та згинаємо аркуш навпіл, як у першому етапі (основа композиції готова);

  • витинаємо прямокутник для основи будиночка розміром 6 см Х 12см (колір за вибором);

  • згинаємо його по довшій стороні навпіл;

  • на краях кожної половинки загинаємо смужку шириною 5мм (місця для приклеювання;

  • приклеюємо на основу будиночка вікна, двері;

  • приклеюємо будиночок на розгорнуту основу на відстані 3 см від нижнього краю аркуша у вигляді трикутної призми (слідкуємо, щоб лінія згину на основі будиночка співпадала з лінією згину на основі композиції);

  • витинаємо квадрат 9 см Х 9 см для даху;

  • згинаємо квадрат по діагоналі в трикутник, зрізуємо один гострий кут та прямий для формування смужок приклеювання

  • приклеюємо дах поверх основи будиночка (слідкуємо, щоб верхівка даху співпала з лінією згину основи композиції);

  • приклеюємо до будиночка емблему майстра, що там проживає.

Учні виконують етап за етапом. Учитель слідкує за їх роботою і, в разі потреби, консультує школярів. Завершити роботу учням вчитель пропонує самостійно - добавити біля будиночка дерева, квіти, кущі, будинки другого плану тощо.

(Якщо будиночок розміщено і приклеєно якісно, то композиція легко закривається як книжка та при відкриванні створює ефект об’ємного зображення.)

6. Підведення підсумків.

Наш урок добігає кінця. Сьогодні ми ще раз згадали який різноманітний світ професій нас оточує. Кожна з них нам потрібна, а відповідно шанована, якщо в цій царині є майстер. І саме для справжнього майстра ви придумали і створили будиночок, навчившись формувати напівоб’ємні композиції.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!
До ЗНО з ІСПАНСЬКОЇ МОВИ залишилося:
0
4
міс.
0
7
дн.
0
9
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!