Конспект уроку “Britain’s Autumn’s Beautiful”

Опис документу:
Конспект уроку “Britain’s Autumn’s Beautiful” Мета: Повторити та активізувати у мові учнів минулий доконаний час. Підготувати учнів до самостійного висловлювання про осінь в Англії на основі прочитаного тексту. Обладнання: підручник, граматична таблиця «PastPerfectTense», «ExampleSituation» (HO,), висловлювання P. Кіплінга про красу Англії, «Noughtsandcrosses», grid(на дошці), «HenryandhisGuests» (H02).

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Конспект уроку “Britain’s Autumn’s Beautiful”

Мета: Повторити та активізувати у мові учнів минулий доконаний час.

Підготувати учнів до самостійного висловлювання про осінь в Англії на основі прочитаного тексту.

Обладнання: підручник, граматична таблиця «PastPerfectTense», «ExampleSituation» (HO,), висловлювання P. Кіплінга про красу Англії, «Noughtsandcrosses», grid(на дошці), «HenryandhisGuests» (H02).

ХІД УРОКУ

І. ПІДГОТОВКА ДО СПРИЙНЯТТЯ ІНШОМОВНОГО МОВЛЕННЯ

Aim1. Повідомлення теми та мети уроку.

Т: We are going to talk about the beauty of England at any time of the year, and especially in Autumn.

We have to revise the grammar material the Past Perfect Tense.

By the end of the lesson you should be able:

  • to participate in common conversational exchanges about the topic of today’s lesson;

  • to operate the grammar material about the Present Perfect tense, using it in oral speech.

Warm-up2. Уведення в іншомовну атмосферу.

Game «Noughts and crosses». Гра «Хрестики-нолики».

Draw on the board a «Noughts and crosses» grid with nine categories like this: Past Perfect (I had done).

Does?

Were?

Are?

Is?

Has?

Was?

Did?

Would

Could?

Divide the class into two equal teams.

T: Team A plays with О (noughts) and Team В with an X (crosses).

Team A chooses a square (e. g. Could?) and makes a sentence using the word, e.g.

Could you open the window, please?

If their sentence is correct, rub out «Could…?»

and write О in that square; if its wrong, Team В has only one guess to correct it. If this is right, they win the square and you write an X in it. Then it’s Team B’s turn, etc.

The first team to get a straight line of three X3 or three Oa in any direction wins the game.

II. ОСНОВНА ЧАСТИНА УРОКУ

GrammarReview1. Повторення та активізація граматичного матеріалу: PastPerfectTense.

1) Discussinggrammar. Узагальнююче повторення граматичної теми.

(HO1): Example situation.

I went to a party last week. Tom went to the party too. Tom went home at

10.30. So, when I arrived at 11 o’clock, Tom wasn’t there.

When I arrived at the party, Tom wasn’t there.

He had gone home.

This is the past perfect tense:

I/he/she (etc.) had (= I’d/he’d/she’d etc.) gone

I/he/she (etc.) hadn’t gone

Had you/he/she (etc.) gone?

and § 26 of Reference Grammar in your text book.

a) Try to find out the answers to the following questions:

Do we use Past Perfect for a past action which happened before another past action?

Give examples for this rule, using the sentences of § 26.

Do we use Past Perfect for a past action which happened before a stated past time? Give examples for this rule using the sentences of § 26. Which time expressions are used with Past Perfect? в) Tell the rule of building of the Past Perfect Tense using the following scheme.

Past Perfect had

-V (or Past Participle)

2) Languagework. Виконання тренувальних вправ, а) Виконання додаткової вправи.

(H02):

Henry and His guests Henry invited some friends to his flat for a meal. Look at the things that he did and didn’t do, before his guests arrived. Complete the phrases, using the Past Perfect.

 

 

0 He bought the food.

1 He cleaned the flat.

2 He didn’t buy anything to drink.

3 He had a shower.

4 He changed his clothes.

5 He started preparing the meal.

6 He didn’t finish preparing the meal.

 

 

By the time his guests arrived: 0 he had bought the food. 1 2 3 4 5 6

 

в) Finish the sentence in turn. Закінчити речення. Example:

The last time I was pleased was because…

The last time I was pleased was because I had received a present.

Ben could write the letter because… She failed her exam because… She was sad because… His hands were dirty because… He was wet because… They were hungry because They were tired because… He had a black eye because…

Oral Practice 2. Складання діалогів з використанням речення в Past Perfect Tense.

Т: Last Monday you had an argument with you best friend.

However, later you realized that the argument was all your fault. Make up a short dialogue explaining why you behaved in such a way.

Model:

You. I’m sorry we argued last Monday.

But I was angry because I had had lots of problems that day.

Your friend:______________________

You:_______________________________

Reading3. Предявлення тексту для читання «Autumn in England», впр. 29 (стор. 32).

1) Pre-Reading Activities. Етап підготовки до читання тексту.

Problem solving.

Т: What do you think?

Read some lines from a poem of the English Poet and writer Rudyard Kipling «The Glory of the garden» (1911).

Our England is a garden, and such gardens are not made By singing «Oh, how beautiful!» and sitting in the shade! T: Say why England is so beautiful.

2) While-Reading Activities. Етап читання тексту та виконання вправ під час читання.

Т: Read and find the English equivalents in the text. На початку осені сільська місцевість чудова. Наприкінці осені погода стає холодною. На ланах багато корів і овець.

Листя на деревах змінюють свій колір з зеленого на коричневий і червоний. Холодні вітри дмуть з моря.

3) Post-ReadingActivities. Контроль розуміння тексту та виконання післятекстових комунікативних вправ.

Т: Imagine you have just returned from a trip to England. Tell your friends about your impessions from autumn in this country.

III. ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА УРОКУ

Homework1. Домашнє завдання.

Підготувати розповідь про осінь в нашій місцевості.

Summarizing 2. Підбиття підсумків уроку.

T: What have we done today?

When do we use the Past Perfect Tense?

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Інтегрований курс «Мистецтво»: теоретико-прикладний аспект»
Просіна Ольга Володимирівна
36 годин
590 грн