Конспект уроку «Якість та безпека споживчих товарів (7 клас)»

Трудове навчання

Для кого: 7 Клас

28.01.2020

871

22

1

Опис документу:
Мета уроку: Навчальна: навчити знаходити і аналізувати необхідну інформацію для споживача; сформувати поняття – «достовірність інформації»; закріпити знання про джерела інформації, Розвивальна: формувати в учнів комунікативну, інформаційну та інші життєво важливі компетенції. Виховна: сприяти усвідомленню необхідності ведення здорового способу життя (вживати тільки якісні товари).
Перегляд
матеріалу
Отримати код

Конспект уроку
«Якість та безпека споживчих товарів (7 клас)»

Підготувала

учитель вищої кваліфікаційної категорії

Криворізької загальноосвітньої школи І-ІІІ ст. №41

Золотар Ольга Олексіївна

м. Кривий Ріг, 2020

Тема уроку:  Якість та безпека споживчих товарів.

Мета уроку:  

Навчальна: навчити знаходити і аналізувати  необхідну інформацію для споживача; сформувати поняття – «достовірність інформації»; закріпити знання про джерела інформації,

Розвивальна: формувати  в учнів комунікативну, інформаційну та інші життєво важливі компетенції.  

Виховна:  сприяти усвідомленню необхідності ведення здорового способу     життя (вживати тільки якісні товари).

Обладнання: Закон України «Про захист прав споживачів», «Про якість та безпеку харчових продуктів». Упаковки товарів: чаю, кави, круп’яних виробів, напоїв, цукерок тощо. Плакат із класифікацією харчових добавок.

Тип уроку:  комбінований

ХІД  УРОКУ

І. Підготовча частина.

1. Організаційний момент.

2.  Актуалізація опорних знань

2.1.  Поняття «Споживач».

2.2.  Нормативні документи про захист прав споживачів.

2.3. Поняття «Інформація», «джерела інформації» (міжпредметний зв'язок з курсом «Сходинки до інформатики»).

 

ІІ.  Основна частина.

1. Повідомлення теми, задач уроку. Мотивація до вивчання даної теми.

На кінець уроку ми будемо:

        знати і називати джерела інформації, необхідної для споживача;

        оцінювати достовірність інформації, що подається на упаковці товару;

        аналізувати інформацію про товари та послуги, яку надають місцеві газети;

        усвідомлювати значення достовірної інформації про товари та послуги для власного здоров'я та життя.

2. Повідомлення базової інформації

    За даними досліджень, проведеними в Україні останнім часом, інформацію про якість товарів споживачі можуть отримати з упаковки самих товарів. Іншими важливими джерелами інформації щодо якості товарів є інформація друзів та знайомих і продавців. Потім ідуть інформація з телепередач та інформація від незалежних споживчих організацій. Закон України «Про захист прав споживачів» гарантує захист прав споживачів на отримання необхідної, доступної та достовірної інформації про товари (роботи та послуги). Від такої інформації залежить правильний вибір товару.

Сертифікація є найважливішою підсистемою системи управління якістю продукції і в той же час - метою цієї системи управління. Фактичне відповідність якості що поставляється на ринок продукції перевіряється різними організаційно-технічними процедурами, формами і методами. Один з них (найбільш поширений, що виконується, як правило, виробником) полягає в контролі, випробуванні, діагностуванні, аналізі причин браку, відмов, рекламацій та інших невідповідностей. Інший вид контрольних процедур, що забезпечують одержання інформації про якість, - держнагляд у вигляді Держстандарту, Госсанепідем-нагляду та ін Однак в умовах конкуренції завоювати відповідний ринковий сегмент можна тільки в разі надання потенційним споживачам достовірної інформації про якість товару. Органом, який забезпечує достовірну інформацію про якість, є третій вид контролю - сертифікація. Вона здійснюється третьою, незалежною організацією.
Майже у всіх країнах Західної Європи, в США і Японії сертифікація є обов'язковою і пов'язана, як правило, з безпекою, охороною здоров'я і навколишнього середовища.
Сертифікація охоплює економічні та організаційно-технічні аспекти. Поряд із сертифікацією виробництв і продукції ІСО проводить сертифікацію або акредитацію випробувальних центрів, які можуть сертифікувати продукцію. Цим центрам ІСО видає ліцензію на сертифікацію.

Штрихове кодування - це спосіб запису даних, зручний для зчитування машиною.
Частіше трапляється штрихкод, записаний за допомогою смуг різної товщини, який містить інформацію про товар. Також існують штрихові коди, складені з крапок, квадратів та Інших геометричних фігур, які легко розпізнаються машиною. Використовуються не лише в торгівлі для Ідентифікації товару, а й на квитках, документах, авто, у дослідженнях ученими тощо.
За допомогою штрихового коду зашифрована інформація про деякі найістотніші параметри продукції. Найбільш попі прений американський універсальний товарний код UPC та європейська система кодування EAN. Найбільш розповсюджені товарні номери: EAN13, EAN8, UPCA, UPCE та 14-розрядний код транспортної упаковки ITF14. Так само існує 128-розрядна система UCC/EAN128. Відповідно до тієї або іншої системи, кожному виду виробу привласнюється свій номер, що складається частіше за все з 13 цифр (EAN13).

3. Формування поняття «достовірна інформація»

        Проблемне питання: Що ж таке достовірна інформація, як ви гадаєте діти?

        Добір слів-синонімів до слова «достовірна».

        Запис поняття в зошити:

Достовірність інформації – відповідність дійсності поданої інформації про товар.

    Українським законодавством до інформації про товар висуваються певні вимоги: доступність, достовірність, повнота та рівень необхідності. Під необхідною інформацією мається на увазі її повнота, адже у споживача немає достатніх знань про товар, який він бажає придбати або замовляє. Виробник, продавець, фармацевт повинні надавати споживачеві повну інформацію у такому обсязі, щоб споживач мав повне уявлення про товар. На підставі цих даних споживач робить свідомий компетентний вибір потрібного товару.

4. Практична робота

        Розподіл учнів на 3 групи. Визначення  керівника в групі.

        Завдання і інструктаж до виконання роботи:

1 група -  Визначити якість інформації про товари, яку подають споживачам місцеві газети. Заповнити надану таблицю.

2 група -    Визначити, яка інформація міститься на упаковці певних товарів і продуктів, оцінити її повноту й достовірність. За поданим у таблиці планом оцініть упаковки харчових продуктів.

3 група -  Розглянути товар і інструкції до нього. Яку інформацію можна отримати з наданих інструкцій.

        Виконання роботи (10 хвилин).

        Звіт про результати роботи за планом:

1.     Повнота інформації про товар.

2.     Переваги і недоліки упаковки.

3.     Запропонуйте шляхи до покращення інформаційного наповнення упаковки.

ВИСНОВКИ: Якщо інформація про товар недостатня або недостовірна не слід ризикувати своїм здоров'ям – покупати такий товар.

 

ІІІ. Заключна частина уроку.

1.     Обговорення  наступних питань:

-         Чому інформація про товари та продукти є важливою для споживача?

-         Які джерела інформації про товари вам відомі?

-         Як ви розумієте поняття «достовірність інформації»?

-         Якби вам запропонували створити упаковку для харчового продукту (соку, морозива, печива), яку інформацію та дизайн ви б запропонували?

2.       Підсумок уроку ( повертаємось до завдань уроку, які були на початку уроку, аналізуємо їх виконання).

3.     Оцінювання роботи на уроці

4. Домашнє завдання : розробити дизайн упаковки обраного самостійно виду продукції.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.