Конспект уроку 5 клас. Тема: «Морозний подих зими.»

Увага! Автор матеріалу забороняє відтворення, передрук або розповсюдження іншим способом цього матеріалу з сайту «ВСЕОСВІТА» (тексти, фото, відео тощо). Дозволяється лише гіперпосилання на сам матеріал.

Образотворче мистецтво

Для кого: 5 Клас

24.12.2021

170

0

0

Опис документу:

Мета:Дати поняття про пейзаж;

Навчити учнів передавати плановість відкритого простору та передавати настрій у жанрі пейзаж за допомогою кольору;

закріпити уміння та навички у створенні композиції із зображенням тіней, що падають від об’єктів, як засобу визначення положення джерела світла.

Виховувати любов до рідного краю до природи, уміння бачити прекрасне; виховувати охайність.

Розвивати інтерес до пейзажного живопису.

Завдання; зображення зимового пейзажу, із передачею плановості та освітлення. Творча індивідуальна робота.

Оберіть документ з архіву для перегляду:
Перегляд
матеріалу
Отримати код
Опис презентації окремими слайдами:
Картини художників на зимову тематику у жанрі “ Пейзаж ”
Слайд № 1

Картини художників на зимову тематику у жанрі “ Пейзаж ”

Валентин Меркулов “ Дубки взимку”
Слайд № 2

Валентин Меркулов “ Дубки взимку”

Сергій Шишко “Взимку”
Слайд № 3

Сергій Шишко “Взимку”

Сергій Шишко “ Полудень”
Слайд № 4

Сергій Шишко “ Полудень”

Ігор Грабар «Схід сонця»
Слайд № 5

Ігор Грабар «Схід сонця»

Ігор Грабар “ Лютнева глазур ”
Слайд № 6

Ігор Грабар “ Лютнева глазур ”

На якій картині зображено похмурий день, а на якій навпаки – яскравий? «Зимова дорога» Олексія Саврасова К. Юон «Кінець зими»
Слайд № 7

На якій картині зображено похмурий день, а на якій навпаки – яскравий? «Зимова дорога» Олексія Саврасова К. Юон «Кінець зими»

Перегляд
матеріалу
Отримати код

1

Тема: «Морозний подих зими.»

Мета:Дати поняття про пейзаж;

Навчити учнів передавати плановість відкритого простору та передавати настрій у жанрі пейзаж за допомогою кольору;

закріпити уміння та навички у створенні композиції із зображенням тіней, що падають від об’єктів, як засобу визначення положення джерела світла.

Виховувати любов до рідного краю до природи, уміння бачити прекрасне; виховувати охайність.

Розвивати інтерес до пейзажного живопису.

Завдання; зображення зимового пейзажу, із передачею плановості та освітлення. Творча індивідуальна робота.

  1. Організація уваги учнів. Оголошення теми уроку.

Дітки будь – ласка послухайте загадку.

Хто вночі у лісі, полі

побілив усе довкола?

Хто смереку і ялину


вбрав у сніжну кожушинку? (Зима)

Правильно дітки зима.

Тож тема сьогоднішнього уроку. Морозний подих зими

  1. Актуалізація опорних знань.

А подивіться ось на картинки. Що в них спільного?

( На всіх картинках зображений краєвид, зображення природи)

Так правильно.

-Такі зображення називають пейзажем.

Нікіта Ільчук на сьогодні підготував коротке повідомлення. А саме визначення пейзажу. Нікіта скажи будь ласка нам усім .Що таке пейзаж?

Це жанр образотворчого мистецтва , зображення краєвиду, природи у будь яку пору року.

1(2)

Молодець Нікіта, ми дуже вдячні тобі за повідомлення.

_ Зима одна з найпрекрасніших пір року. Вона дарує нам сріблястий іней , морозну свіжість, візерунки на склі, вкриті пухкою білою ковдрою ліси та поля.

3.Вивчення нового матеріалу.

Відео презентація зимових краєвидів художників.

  • Діти пропоную вам переглянути картин українських художників на зимову тематику.

Коли я дивлюсь на роботу нашого Миколаівського художника Валентина Меркулова. « ДУБКИ ВЗИМКУ» згадую вірш Костецького. В грудні. Його уривком з вірша хочеться сказати про картину Валентина Меркулова. Послухайте будь –ласка.

А змерзлі клени і берези

Ховають ноги в теплий сніг

І затихають обережно

Аж до далекої весни

.







3

 





другий слайд …………..

Сергій Шишко «Взимку» Тут ми бачимо просту передачу простору.

(український художник)

















4



Всього 7 слайдів

Питання - 1. Який настрій передано?

  1. За допомогою яких кольорів?

  2. Зверніть увагу на ці картини та порівняйте( два слайди одразу)

Яка з цих картин передає сонячний день, а яка похмурий?

А як ви впізнали?

_ В похмурому дні сонечко заховалося і все виглядає сірим, а в ясному дні сонечко світить дуже яскраво і на снігові ми помічаємо тіні від предметів які нас оточують.

Ось подивиться наприклад на ці картини.

Скажіть діти з якої сторони світить сонце(зверху, зліва, справа ) деревах сніг



  1. Оголошення завдання.

А тепер давайте спробуємо використати отриманні знання у своїх творчих роботах.

  • Пропоную вам дві техніки для виконання творчих робіт.

Ознайомлення з техніками виконання пейзажу таких як:

змішана «Акварель та білий восковий олівець» який можна замінити парафіновою свічкою;

не традиційна техніка торцювання щіткою.

Ось ви продивились як працювати з різними техніками, в наступних етапах своєї роботи прошу вас проявити свою творчу фантазію.

  • Під час виконання пед.. малюнку розповідаю про плановість:

Предмети які більш наближенні до нас зображуються більш чітко та виразно, а дальні предмети розпливчато, майже зливаються з небом.

6.Фізична хвилинка. Для того щоб з'явилися у нас творчі сили давайте розігріємось за допомогою фізичної хвилинки яку проведе сьогодні Оля Коваленко.

Шишко «Полудедь у зимовому лісі». (український художник)

Зверніть уваги на тіні. Де розташовані тіні, коли сонце світить прямо над нами? ( Під деревами)























5







Ігор Грабар «Схід сонця» Зверніть уваги на тіні, та забарвлення яке дарує нам сонечко. (Російський художник)















6







Ігор Грабар лютнева глазур (Російський художник)

7



«Зимова дорога» Олекія Саврасова (російський художник)





К. Юон «Кінець зими» (російський художник)

8

7. Виконання практичної роботи за планом.

План

  1. Обрання формату. (Вертикаль,горизонталь)

  2. Визначення лінії горизонту

  3. Узагальнене зображення предметів. (не приділяти багато уваги роботі з графітовім олівцем)

  4. Завершення композиції в кольорі.

8. Рефлексія. Влаштування виставки дитячих робіт. ( на дошці)

Діточки наш урок йде до завершення. Поділіться будь – ласка своїми враженнями про свої творчі роботи. Обов’язково дайте назву своїм роботам. Розкажіть нам чи вдалось передати задуманий настрій, передати простір на картині.









Виконання практичної роботи за планом.

План.

  1. Обрання формату. (Вертикаль,горизонталь)

  2. Визначення лінії горизонту

  3. Узагальнене зображення предметів. (не приділяти багато уваги роботі з графітовім олівцем)

  4. Завершення композиції в кольорі.











Завдання уроку:

зображення зимового пейзажу, із передачею Плановості та освітлення. Творча індивідуальна робота.









Тема: «Морозний подих зими.»

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.

Увага! Автор матеріалу забороняє відтворення, передрук або розповсюдження іншим способом цього матеріалу з сайту «ВСЕОСВІТА» (тексти, фото, відео тощо). Дозволяється лише гіперпосилання на сам матеріал.