Конспект Шкідливі та корисні звички, їх вплив на здоров’я людини. Необхідність подолання шкідливих звичок.

Опис документу:
Для вчителів початкових класів

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

4 клас

ЗПР

Урок 13

Тема.

Шкідливі та корисні звички, їх вплив на здоров’я людини. Необхідність подолання шкідливих звичок.

Мета.

Навчальна:

Розширити знання учнів про значення звичок у житті людини; ознайомити із соціальними чинниками формування як корисних так і шкідливих звичок.

Розвиваюча:

Розвивати вміння приймати відповідальне рішення за власне здоров’я.

Виховна:

Виховання уміння долати шкідливі звички.

Корекційна:

Корегувати осанку та мовлення.

Тип уроку:

Засвоєння нових знань.

Обладнання:

Зошити, підручники, кольорові олівці.

Хід уроку

І. Організаційний момент.

1.

Всі за парти ми сідаємо,

До роботи приступаємо.

Щоб помилок уникати,

Треба пильність розвивати.

2.

Перевірка підготовки учнів до заняття.

3.

Перевірка підготовки класного приміщення до заняття.

4.

Побажання успіху на уроці.(Створення позитивного настрою.)

ІІ. Нервово психологічна підготовка учнів до уроку.

ІІІ. Повідомлення теми і завдань уроку

На цьому уроці ви дізнаєтесь:

  • про різницю між корисними та шкідливими звичками;

  • про вплив корисних і шкідливих звичок на здоров’я та спосіб життя людини.

І тема нашого уроку: «Шкідливі та корисні звички, їх вплив на здоров’я людини. Необхідність подолання шкідливих звичок.»Запишіть у зошит.

ІV. Вивчення нового матеріалу.

Розповідь учителя.

Здоров’я - це стан повного фізичного, духовного і соціального благополуччя, а не тільки відсутність хвороб чи фізичних вад.

Відомий німецький філософ А. Шопенгауер (1788-1860) писав: «Здоров’я настільки переважає всі блага життя, що воістину здоровий злидар щасливіший за хворого короля».

І дійсно, якій би цікавій справі ви не присвятили своє життя, власне здоров’я і здоров’я ваших близьких завжди будуть на першому місці. Щоб зберегти здоров’я змолоду, треба виробити у себе звичку до здорового способу життя.

Що таке звичка?

Пригадайте, чи доводилося вам виконувати якісь дії; чи виникало у вас бажання або потреба робити це знову й знову. Це і є звичка - особлива форма поведінки людини, яка виявляється у здатності робити ті чи інші дії, що закріпилися внаслідок багаторазового їх повторення.

Звички бувають корисні - ті, що зміцнюють здоров’я людини і свідчать про рівень її культури, та шкідливі, що сприяють погіршенню здоров’я людини.

Корисні звички виробляються на основі природних потреб, під час навчання та виховання у сім’ї, дитячому садочку, школі та інших дитячих колективах (спортивних, хореографічних, музичних) . Це, наприклад, звички дотримуватися правил гігієни - мити руки перед їжею і після неї, після відвідування туалету та повернувшись із прогулянки, двічі на день чистити зуби, регулярно митися під душем.

Дуже допомагають у житті звички спати з відчиненою кватиркою, робити вранішню гімнастику, дотримуватися режиму дня. Вони сприяють фізичному та психічному розвиткові людини, підвищують її працездатність, зміцнюють здоров’я.

До корисних звичок належать також пунктуальність, охайність, чесність і ввічливість, які завжди поважали у суспільстві.

Чим раніше сформувалися корисні звички, тим легше людині уникнути шкідливих звичок.

Шкідливі звички і здоров’я

Знання про потенційну небезпеку шкідливих звичок сприяє виробленню позитивного ставлення до здорового способу життя. Адже набагато легше запобігти захворюванням, ніж потім їх лікувати.

Наприклад, у школі, на вулиці, в автобусах чи тролейбусах вам доводиться братися руками за поручні, дверні ручки та інші речі, яких торкаються також сотні і тисячі людей. Відомо багато мікроорганізмів, які вражають шкіру, очі, органи травлення. Такі хвороби в народі називають «хворобами брудних рук». Виробивши у себе звичку регулярно мити руки з милом, ви уникнете багатьох цих захворювань.

Вам, мабуть, траплялися люди, які гризли нігті, голосно плямкали та сьорбали під час їжі, облизували пальці, колупалися в носі, кидали на підлогу сміття. Дивитися на них не дуже приємно. Чи не так? Таких людей називають невихованими. Подібних шкідливих звичок зазвичай можна легко позбутися, якщо стежити за собою, прислухатися до думки інших людей.

Багатьох звичок набуваєш, спостерігаючи за оточуючими людьми. Якщо близькі тобі дорослі й однолітки дбають про чистоту тіла, дату, житла, додержуються правил раціонального харчування, у тебе самого змалку сформуються відповідні корисні звички. Спостерігаючи за людьми, які переходять дорогу, ти поступово звикаєш до певних правил і дієш так само.

Шкідливих звичок позбутися важко. Але можна. Якщо усвідомлюєш, що маєш шкідливу звичку, виріши, як її позбутися. Для збереження життя і зміцнення здоров’я треба набувати корисних звичок.

V. Фізкультхвилинка.

VІ. Закріплення нових знань і вмінь.

  1. Робота з підручником, с.56-57

  2. Відповіді на запитання.

  • Що таке звичка?

  • Які бувають звички?

  • Назвіть корисні звички, характерні для ЗСЖ. (Чистота тіла; чистота і порядок у домі, у власних речах, правильна постава і хода; рухливість, жвавість; правильне харчування; чергування праці та відпочинку; безпечна поведінка; дотримання режиму дня; гарні манери; добрий настрій; корисне проводження вільного часу.)

  • Назвіть шкідливі звички?

  • Чим корисні звички відрізняються від шкідливих?

  1. Гра «Корисно-шкідливо»

( учні плескають в долоні, коли я називаю корисну звичку).

Гра проводиться у швидкому темпі.

Допомагати слабшим, малим, хворим...

Гризти нігті...

Брати до рота всілякі предмети: ручки, олівці, монети...

Вітатися під час зустрічі...

Говорити неправду...

Довго сидіти перед телевізором...

Колупатися в носі...

Чистити зуби...

Доглядати за нігтями...

Смоктати палець...

Виконувати ранкову гімнастику...

Палити...

Дражнитися...

Доглядати за власним одягом і взуттям...

Вживати алкогольні напої...

Ходити босоніж...

Дотримуватись правил гігієни...

Лягати пізно спати... їсти багато солодкого...

Вчиняти бійку...

Сваритися...

Бути доброзичливим...

4.Намалюйте людину, яка дотримується корисних звичок і людину, яка дотримується шкідливих звичок.

VІІ. Підсумок уроку.

- Чи сподобався вам урок?

– Що нового ви дізнались на уроці?

– Що нам треба завжди пам’ятати?

На жаль, шкідливі звички формуються набагато швидше, ніж корисні. А от позбуватися їх зазвичай дуже тяжко. Зате, сформувавши в себе за допомогою сили волі такі корисні звички, як бути завжди охайним, ввічливим, чесним, наполегливим у навчанні, дбати про своє здоров’я, ви поставите надійний заслін шкідливим звичкам.

На цьому ми завершуємо наш урок.

VІІІ. Домашнє завдання

3

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

До ЗНО з АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ залишилося:
0
3
міс.
0
5
дн.
2
0
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!