Сьогодні о 18:00
Вебінар:
«
Цивільний захист у закладах освіти: складаємо мобілізаційний план
»
Взяти участь Всі події

Конспект показового уроку з англійської мови у 4 класі на тему "Look Back"

Англійська мова

Для кого: 3 Клас, 4 Клас

04.03.2020

323

1

0

Опис документу:
Цей конспект є презентацією роботи над граматичною темою Past Simple і неправильними дієсловами в англійській мові. До конспекту додається відеододаток із мультиком у Past Simple і документ "Дидактичний матеріал до уроку", в якому знаходиться весь роздатковий матеріал.
Оберіть документ з архіву для перегляду:
Перегляд
матеріалу
Отримати код

У цьому документі знаходиться весь роздатковий матеріал до уроку:

  1. Картинки, зроблені з допомогою Print Screen для хронологічного впорядкування на магнітній дошці;

  2. Фрагменти тексту до мультфільму, які учні мають сполучити з малюнком;

  3. Три форми дієслів, які можна роздрукувати на кольоровому папері;

  4. Картки з текстом для читання;

  5. Картки з кросвордом і завданням до нього.

Little Red Riding Hood lived in a wood with her mother. One day Little Red Riding Hood went to see her granny. She had a nice cake in her basket.

The wolf ran to Granny’s house, and ate Granny up.

Granny, what big eyes you have!”

All the better to see you with!” said the wolf.

On her way Little Red Riding Hood met a wolf.

The wolf ran away, and Little Red Riding Hood never saw the wolf again.

A little later, Little Red Riding Hood reached the house.

The woodcutter hit the wolf over the head.

Granny, what big teeth you have!”

All the better to eat you with!” shouted the wolf.

A woodcutter was in the wood. He heard a loud scream, and ran to the house.

The wolf opened his mouth wide and shouted – and Granny jumped out.

go

is

cook

wash

give

come

teach

see

can

have

went

was

gave

came

could

had

saw

taught

cooked

washed

йти

є

мити

давати

вчити

могти

мати

куховарити

дивитися

приходити

Little Red Riding Hood

Little Red Riding Hood lived in a wood with her mother. One day Little Red Riding Hood went to see her granny. She had a nice cake in her basket. On her way Little Red Riding Hood met a wolf.

Hello!” said the wolf. “Where are you going?”

I’m going to see my grandmother. She lives in a house behind those trees.”

The wolf ran to Granny’s house, and ate Granny up.

He got into granny’s bed. A little later, Little Red Riding Hood reached the house. She looked at the wolf.

Granny, what big eyes you have!”

All the better to see you with!” said the wolf.

Granny, what big ears you have!”

All the better to hear you with!” said the wolf.

Granny, what big nose you have!”

All the better to smell you with!” said the wolf.

Granny, what big teeth you have!”

All the better to eat you with!” shouted the wolf.

A woodcutter was in the wood. He heard a loud scream, and ran to the house.

The woodcutter hit the wolf over the head. The wolf opened his mouth wide and shouted – and Granny jumped out.

The wolf ran away, and Little Red Riding Hood never saw the wolf again.

Little Red Riding Hood

Little Red Riding Hood lived in a wood with her mother. One day Little Red Riding Hood went to see her granny. She had a nice cake in her basket. On her way Little Red Riding Hood met a wolf.

Hello!” said the wolf. “Where are you going?”

I’m going to see my grandmother. She lives in a house behind those trees.”

The wolf ran to Granny’s house, and ate Granny up.

He got into granny’s bed. A little later, Little Red Riding Hood reached the house. She looked at the wolf.

Granny, what big eyes you have!”

All the better to see you with!” said the wolf.

Granny, what big ears you have!”

All the better to hear you with!” said the wolf.

Granny, what big nose you have!”

All the better to smell you with!” said the wolf.

Granny, what big teeth you have!”

All the better to eat you with!” shouted the wolf.

A woodcutter was in the wood. He heard a loud scream, and ran to the house.

The woodcutter hit the wolf over the head. The wolf opened his mouth wide and shouted – and Granny jumped out.

The wolf ran away, and Little Red Riding Hood never saw the wolf again.

Word Search

l

i

k

e

d

j

m

s

a

w

d

e

f

t

a

u

g

h

t

r

w

e

n

t

d

i

d

w

a

s

o

c

h

a

d

n

u

c

a

n

y

s

a

i

d

b

u

y

e

d

c

o

o

k

e

d

w

e

r

e

Circle and write down the words which are used in Past Simple.

  1. .

  2. .

  3. .

  4. .

  5. .

  6. .

  7. .

  8. .

  9. .

  10. .

  1. Word Search

    1. l

    1. i

    1. k

    1. e

    1. d

    1. j

    1. m

    1. s

    1. a

    1. w

    1. d

    1. e

    1. f

    1. t

    1. a

    1. u

    1. g

    1. h

    1. t

    1. r

    1. w

    1. e

    1. n

    1. t

    1. d

    1. i

    1. d

    1. w

    1. a

    1. s

    1. o

    1. c

    1. h

    1. a

    1. d

    1. n

    1. u

    1. c

    1. a

    1. n

    1. y

    1. s

    1. a

    1. i

    1. d

    1. b

    1. u

    1. y

    1. e

    1. d

    1. c

    1. o

    1. o

    1. k

    1. e

    1. d

    1. w

    1. e

    1. r

    1. e

  2. Circle and write down the words which are used in Past Simple.

  1. .

  2. .

  3. .

  4. .

  5. .

  6. .

  7. .

  8. .

  9. .

  10. .

  1. Word Search

    1. l

    1. i

    1. k

    1. e

    1. d

    1. j

    1. m

    1. s

    1. a

    1. w

    1. d

    1. e

    1. f

    1. t

    1. a

    1. u

    1. g

    1. h

    1. t

    1. r

    1. w

    1. e

    1. n

    1. t

    1. d

    1. i

    1. d

    1. w

    1. a

    1. s

    1. o

    1. c

    1. h

    1. a

    1. d

    1. n

    1. u

    1. c

    1. a

    1. n

    1. y

    1. s

    1. a

    1. i

    1. d

    1. b

    1. u

    1. y

    1. e

    1. d

    1. c

    1. o

    1. o

    1. k

    1. e

    1. d

    1. w

    1. e

    1. r

    1. e

  2. Circle and write down the words which are used in Past Simple.

  1. .

  2. .

  3. .

  4. .

  5. .

  6. .

  7. .

  8. .

  9. .

  10. .

  1. Word Search

    1. l

    1. i

    1. k

    1. e

    1. d

    1. j

    1. m

    1. s

    1. a

    1. w

    1. d

    1. e

    1. f

    1. t

    1. a

    1. u

    1. g

    1. h

    1. t

    1. r

    1. w

    1. e

    1. n

    1. t

    1. d

    1. i

    1. d

    1. w

    1. a

    1. s

    1. o

    1. c

    1. h

    1. a

    1. d

    1. n

    1. u

    1. c

    1. a

    1. n

    1. y

    1. s

    1. a

    1. i

    1. d

    1. b

    1. u

    1. y

    1. e

    1. d

    1. c

    1. o

    1. o

    1. k

    1. e

    1. d

    1. w

    1. e

    1. r

    1. e

  2. Circle and write down the words which are used in Past Simple.

  1. .

  2. .

  3. .

  4. .

  5. .

  6. .

  7. .

  8. .

  9. .

  10. .

Перегляд
матеріалу
Отримати код

Конспект показового уроку

з англійської мови

у 4 класі

Урок 50

Тема: Look back!

Тип уроку: Урок повторення і узагальнення вивченого матеріалу.

Мета: закріпити та активізувати вивчений граматичний матеріал до теми; розвивати навички діалогічного мовлення учнів; тренувати учнів у спонтанному читанні; розвивати навички розуміння почутого і прочитаного; поглибити знання учнів до теми; закріпити поняття про вивчене граматичне явище; розвивати пам'ять, слух, увагу, логічне мислення, вимову;виховувати толерантне ставлення до однокласників під час навчального процесу;

Обладнання: підручник, зошит, роздатковий матеріал, монітор, відеододаток до уроку, магнітна дошка, граматичні таблиці, магніти,

Перебіг уроку:

І. Привітання, перевірка присутності учнів.

  • Good morning, children!

  • Tell me, please, who is absent today?

ІІ. Мовна розминка у діалозі.

Учні стають в коло і грають Circle game. Вони кидають один одному м’яч і відповідають на питання

  • What is your name?

  • How old are you?

  • How are you?

  • What day is it today?

  • What is the weather like today?

  • What date is it today?

ІІІ. Фонетична зарядка.

  • Would you like to sing a song?

Учні співають пісню ” I Want To Be a Juggler Song ”.

IV. Перевірка домашнього завдання.

Учні інсценують діалог:

  • Hello, Alex!

  • Hello, Max!

  • How are you?

  • I’m fine, thank you.

  • Were you at the cinema last Thursday?

  • No, I was not. I was ill. But Aline, Denis and Vova were.

  • Did they go there by car?

  • No, they went there by bus.

  • Was the film interesting?

  • Yes, it was. The film was very interesting.

  • What was it about?

  • It was about pirates and crocodiles. I liked it very much.

  • OK. I need to go. I was very glad to meet you. Good-bye.

  • Me, too. See you soon.

V. Граматика: повторення.

  • відмінювання дієслова “to be” у Past Simple;

  • дієслова з “-ed”;

  • неправильні дієслова у Past Simple;

VІ. Робота із лексикою. (Роздатковий матеріал.)

Вчитель пропонує учням сполучити слова у Present Simple та Past Simple. Після цього учні підбирають відповідне слово для перекладу.

  1. go – went - йти

  2. is – was - є

  3. cook – cooked - куховарити

  4. wash – washed - мити

  5. give – gave - давати

  6. come – came - приходити

  7. teach – taught - вчити

  8. see – saw - дивитися

  9. can – could - могти

  10. have – had - мати

VII. Фізкультхвилинка.

  • Stand up!

  • Hands up!

  • Hands down!

  • Hands up! Shake your hands!

  • Hands down! Shake your hands!

  • Hands on hips! Bend left! Bend right!

  • Touch your nose!

  • Touch your cheeks!

  • Touch your eyes!

  • Touch your lips!

  • OK! Sit down please!

VIII. Word search

Now I want you to solve a crossword.

Circle and write down the words which are used in Past Simple.

Обведи і напиши знайдені слова.

l

i

k

e

d

j

m

s

a

w

d

e

f

t

a

u

g

h

t

r

w

e

n

t

d

i

d

w

a

s

o

c

h

a

d

n

u

c

a

n

y

s

a

i

d

b

u

y

e

d

c

o

o

k

e

d

w

e

r

e

  1. liked .

  2. .

  3. .

  4. .

  5. .

  6. .

  7. .

  8. .

  9. .

  10. .

  1. ІХ. Перегляд відео ролика.

  2. Now I have a surprise for you! We will watch a cartoon Little Red Riding Hood.

  3. Х. Фонетична зарядка:

  4. Повторення тексту відеоролика вголос за вчителем.

  5. ХІ. Читання тексту відеоролика.

  6. Вчитель роздає учням текст відеоролика на картках.

  7. Little Red Riding Hood

  8. Little Red Riding Hood lived in a wood with her mother. One day Little Red Riding Hood went to see her granny. She had a nice cake in her basket. On her way Little Red Riding Hood met a wolf.

  9. Hello!” said the wolf. “Where are you going?”

  10. I’m going to see my grandmother. She lives in a house behind those trees.”

  11. The wolf ran to Granny’s house, and ate Granny up.

  12. He got into granny’s bed. A little later, Little Red Riding Hood reached the house. She looked at the wolf.

  13. Granny, what big eyes you have!”

  14. All the better to see you with!” said the wolf.

  15. Granny, what big ears you have!”

  16. All the better to hear you with!” said the wolf.

  17. Granny, what big nose you have!”

  18. All the better to smell you with!” said the wolf.

  19. Granny, what big teeth you have!”

  20. All the better to eat you with!” shouted the wolf.

  21. A woodcutter was in the wood. He heard a loud scream, and ran to the house.

  22. The woodcutter hit the wolf over the head. The wolf opened his mouth wide and shouted – and Granny jumped out.

  23. The wolf ran away, and Little Red Riding Hood never saw the wolf again.

  24. ХІІ. Робота із текстом.

  25. Вчитель пропонує учням обвести усі слова у тексті, які вжиті у Past Simple (минулому часі).

  26. ХІІІ. Розстав картинки у правильному порядку

  27. На магнітній дошці вчитель закріплює картинки з відеоролика, зроблені з допомогою Print Screen. Учні мають їх порозкладати у хронологічному порядку.

  28. ХІV. З’єднай картинки з текстом.

  29. Вчитель пропонує учням порізаний текст відеоролика. Учні на магнітній дошці закріплюють його під відповідною картинкою.

  30. ХV. Гра до відео ролика.

  31. Учням пропонується сполучити малюнок із словом на ноутбуці, всі інші це бачать на екрані.

  32. ХVI. Заключний етап уроку.

  33. Вчитель підводить підсумок уроку, виставляє оцінки.

  34. ХVІI. Домашнє завдання.

  35. Your homework for the next time will be the next: you should be ready for the dictation to the grammar topic “Irregular verbs” and do exercise 7,

  36. page 46 in your copybooks.

  37. Now stand up, please! I thank you for this lesson very much. See you on Monday.

  • Good-bye, children! Have a nice day!

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.

Нещодавно завантажили