Конспект на тему "Порівняння десяткових дробів"

Математика

15.07.2021

31

0

1

Для кого: 5 Клас
Опис документу:
Конспект для вчителя математики у 5 класі для того, щоб домогтися засвоєння правила порівняння десяткових дробів та сформувати вміння виконувати завдання, в яких передбачено застосування правила порівняння десяткових дробів.
Перегляд
матеріалу
Отримати код

Тема: Порівняння десяткових дробів.

Мета: домогтися засвоєння правила порівняння десяткових дробів; сформувати вміння виконувати завдання, в яких передбачено застосування правила порівняння десяткових дробів.

Тип уроку: засвоєння нових знань, умінь і навичок.

Використана література:

Математика підручник для 5 кл. закл. заг. серед. освіти / О.С. Істер - 2-е видання - Київ : Генеза, 2018 р.

Математика 5-6 кл. Т.Г. Роєва, Л.Я.Синельник. - Навчальний посібник, 2002 р.

Хід уроку

І. Організаційний етап.

ІІ. Перевірка домашнього завдання.

  1. Перевірка домашнього завдання, заданого за підручником.

  2. Математичний диктант.

1) Довжина відрізка 12 м 17 см у метрах виражається так:...

2) 7 кг 180 г у кілограмах виражається так:...

3) Дріб у вигляді десяткового дробу записують так:...

4) Дріб 0,35 звичайним дробом можна записати так:...

5) Число сорок дев'ять цілих сорок дев'ять тисячних записують так:...

6) Запишіть назву числа, поданого на дошці: 207,0207.

7) Число 2,3 неправильним дробом можна записати так:...

8) Неправильний дріб десятковим дробом записують так:...

9) Запишіть дріб з чисельником 805 і знаменником 10 000. Подайте запис цього числа у вигляді десяткового дробу.

10) Частка 30 105 : 10 000 у вигляді десяткового дробу записується так:...

11) Число, у якого цілих — нуль, сотих — три і тисячних п'ять, десятко­вим дробом записують так:...

12) Число 29,1036 за розрядами розкладають так:...


ІІІ. Актуалізація опорних знань.

Виконання усних вправ

1) Порівняйте числа:

а) 40 198 і 40 918; б) 135 795 і 135 895; в) 1 010 010 і 1 001 001.

2) Укажіть найбільше з чисел: 13 331; 311 331; 1 113 333.

ІV. Вивчення нового матеріалу.

План вивчення теми

  • Властивість запису десяткових дробів.

Який шматок дроту довший — завдовжки 0,7 м чи 0,70 м?

0,7 м = 7 дм; 0,70 м = 70 см. Оскільки 7 дм = 70 см, то 0,7 м = 0,70 м.

Якщо до деякого десяткового дробу дописати праворуч нуль (або кілька нулів), то одержимо дріб, який дорівнює даному.

Якщо деякий десятковий дріб закінчується нулями, то ці нулі можна відкинути й отримаємо дріб, який дорівнює даному.

Десяткові дроби записують за тими ж правилами, що й натуральні числа. Тому порівнювати десяткові дроби можна за правилами, аналогічними до правил порівняння натуральних чисел.

  • Правило порівняння десяткових дробів:

а) з різними цілими частинами

Поміркуймо, який із дробів —15,4 чи 11,32  більший.

Ціла частина першого дробу дорівнює 15, а другого — 11.

Оскільки 15 > 11, то 15,4 > 11,32.

Якщо число десятих однакове, то більшим буде той дріб, у якого більше число сотих, і т. д.

б) з однаковими цілими частинами.

А зараз поміркуймо, який із дробів —15,41 чи 15,28 — більший.

Дроби 15,41 і 15,28 мають однакові цілі частини, але перший з них має більше число десятих: 4 > 2.

Тому 15,41 > 15,28.

Дроби 15,41 і 15,43 мають однакові цілі частини й однакове число десятих, однак перший із них має менше число сотих (1 < 3), тому 15,41 < 15,43.

Порівняємо дроби 3,42 і 3,423.

Запишемо перший дріб так: 3,42 = 3,420.

Оскільки 3,420 < 3,423, то 3,42 < 3,423.

Отже, із двох десяткових дробів більший той, у якого більша ціла частина.

Якщо десяткові дроби мають однакові цілі частини, то більшим буде той дріб, у якого більше число десятих.

  • Приклади порівняння десяткових дробів.

Десяткові дроби, як і звичайні, можна зображати точками на координатному промені. Знайдемо, наприклад, на координатному промені точку, що відповідає десятковому дробу 0,7. Для цього поділимо одиничний відрізок координатного променя ОХ на десять рівних частин. Кожна частина становить 0,1 одиничного відрізка.

V. Засвоєння нових знань і вмінь.

Робота з підручником. 1090, 1091(усно), 1099, 1102.

Додаткові завдання:

Підкресліть найбільше й обведіть кружечками найменше з по­даних чисел: 4,075; 4,057; 4,507; 4,705; 40075.

VІ. Підбиття підсумків уроку.

VІІ. Домашнє завдання.

Завдання за підручником: § 24, ст. 212-213, № 1101, 1100


Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Математика

15.07.2021

31

0

1

Для кого: 5 Клас