Конспект на тему "Округлення десяткових дробів"

Математика

14.07.2021

27

0

1

Для кого: 5 Клас
Опис документу:
Конспект на тему "Округлення десяткових дробів" для вчителя математики у 5 класі для того, щоб сформувати поняття округлення десяткового дробу та домогтися засвоєння правил округлення десяткових дробів.
Перегляд
матеріалу
Отримати код

Тема: Округлення десяткових дробів.

Мета: сформувати поняття округлення десяткового дробу; домогтися засвоєння правил округлення десяткових дробів.

Тип уроку: засвоєння нових знань, умінь і навичок.

Використана література:

Математика підручник для 5 кл. закл. заг. серед. освіти / О.С. Істер - 2-е видання - Київ : Генеза, 2018 р.

Математика 5-6 кл. Т.Г. Роєва, Л.Я.Синельник. - Навчальний посібник, 2002 р.

Хід уроку

І. Організаційний етап.

ІІ. Перевірка домашнього завдання.

  1. Перевірка домашнього завдання, заданого за підручником.

ІІІ. Актуалізація опорних знань.

Виконання усних вправ

1) Яка цифра стоїть у розряді тисячних у запису числа: а) 0,1597; б) 132,5769;

в) 1,32?

2) Серед наведених укажіть числа, в яких у розряді сотих стоїть цифра 0:

а) 0,01; б) 3,108; в) 10,001; г) 3,1504; д) 1,5.

3) Наведіть приклади чисел, у яких в розряді десятих стоїть: а) цифра 7; б) цифра 0.

4) У яких з наведених чисел перша цифра, що стоїть після розряду сотих, більша від 4:

а) 35,154; б) 0,015; в) 9,351; г) 75,149; д) 19,99?

ІV. Вивчення нового матеріалу.

План вивчення теми

  • Приклади наближених значень величин.

Згідно з даними перепису 2001 року населення України становило 48 200 000 осіб. Зазначене число є наближеним числом, що обумовлено щоденною зміною кількості населення країни. Наближеними числами ми користуємося часто.

Наприклад, кажемо, що від школи до автобусної зупинки близько 300м, на футбольному матчі було близько 25 000 глядачів тощо.

Яма знаходиться від драндуліта на відстані приблизно 500 метрів. Я поміряв і виявив, що точна відстань 517 м.

Як вважаєш, чи правильно ти вчинив, якщо, округлюючи число 517 до сотень, узяв число 500, а не 600? Поміркуємо разом.

Знайдемо різницю чисел 517 і 500: 517 - 500 = 17. А тепер знайдемо різницю чисел 600 і 517: 600 - 517 = 83. Отже, число 517 розміщене ближче до числа 500, ніж до числа 600, тому ми робимо меншу помилку, округлюючи число 517 до 500, ніж, округлюючи його до 600.

  • Правило округлення десяткових дробів.

Розглянемо округлення десяткових дробів на прикладах.

4,76 ≈ 4,8 — округлили до десятих. При цьому підкреслили цифру 7, що розміщена у розряді десятих, цифру сотих відкинули і не записали на її місці 0, бо вона розміщена після коми, а цифру десятих збільшили на 1, оскільки наступною за нею є цифра 6.

0,5721 ≈ 0,57 — округлили до сотих. При цьому підкреслили цифру 7, що стоїть у розряді сотих, відкинули тисячні й десятитисячні й не записали на їх місцях нулів, бо вони розміщені після коми, а цифру сотих залишили без змін, оскільки наступною за нею є цифра 2.

1,596 ≈ 1,60 — округлили до сотих. При цьому підкреслили цифру 9, що розміщена у розряді сотих, відкинули тисячні, цифру сотих збільшили на 1, бо наступною за нею є цифра 6, тоді одержали 60 сотих. Останній нуль відкидати не можна, оскільки він показує, що округлення виконане до сотих.

328,57 ≈ 330 — округлили до десятків.

Округлюючи десятковий дріб до певного розряду, всі цифри, записані за цим розрядом, замінюють нулями або відкидають, якщо вони стоять після коми.

Якщо першою цифрою за цим розрядом є 0, 1, 2, 3 або 4, то останню залишену цифру не змінюють.

Якщо ж першою цифрою за цим розрядом є 5, 6, 7, 8 або 9, то останню залишену цифру збільшують на 1.

  • Приклади округлення десяткових дробів.

V. Засвоєння нових знань і вмінь.

Робота з підручником. № 1494, 1495 (усно), 1498, 1500, 1501.

VІ. Підбиття підсумків уроку.

Фронтальне опитування

  1. Які з даних величин можуть бути точними, а які наближе­ними?

1) У шкільній бібліотеці 6000 книг;

2) у класі 36 учнів;

3) відстань від Харкова до Києва 500 км;

4) довжина кімнати 6 м;

5) у коробці 18 олівців.

  1. Між якими сусідніми натуральними числами розташований кожний із дробів?

1) 6,89; 2) 1,08; 3) 141,2; 4) 9,106.

  1. Округліть:

  1. до десятих: 17,25; 0,126.

  2. до сотих: 4,028; 2,144;

  3. до цілих: 13,49; 19,61.

  1. Які цифри можна поставити замість зірочки, щоб після округ­лення числа в лівій частині наближеної рівності до десятих воно стало дорівнювати числу в правій частині?

1) 418,5* = 418,6;

2) 43,0* = 43,0;

3) 879,93* = 879,93;

4) 125,* = 126.

VІІ. Домашнє завдання.

Завдання за підручником: § 32, ст. 271-273, № 1499, 1502.







Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Математика

14.07.2021

27

0

1

Для кого: 5 Клас