і отримати безкоштовне
свідоцтво про публікацію
! В а ж л и в о
Предмети »

Конспект кроку з англійської мови 3-го класу тема «Мій розпорядок дня»

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Конспект кроку

з англійської мови 3-го класу

тема «Мій розпорядок дня»

Тема: Мій розпорядок дня. Повторення матеріалу з теми

Мета:

  • повторити й закріпити ЛО теми;

  • навчити використовувати модальні дієслова в мовленні;

  • виховувати повагу до культури іншої країни.

Хід уроку

І. Підготовка до сприйняття іншомовного мовлення.

1. Привітання та повідомлення теми та мети уроку.( 1 хв.)

Т.: Good morning, children. How are you? Who is on duty today? Who is absent today? What day is it today? What is your favourite day? Why? Сьогодні ми з вами повторимо вивчений матеріал про дні тижня та уроки, повторимо пісеньку та будемо робити багато цікавого.

2. Введення в іншомовну атмосферу.(4 хв.)

Т.: Зараз ви отримаєте картки, на яких вам треба підібрати відповіді на запитання.

1. What day is it today?

2. Which lesson do you like?

3. Which lesson does Bill like?

4. Do you like Music.

5. Does he like Reading.

6. When is Maths?

7. Why do you like English?

a) Because I like speaking, reading and writing English.

b) He likes Maths.

c) It’s Monday.

d) It’s on Monday and Wednesday.

e) I like Art.

f) No, I don’t. I don’t like singing.

g) No, he doesn’t. He doesn’t like learning poems.

Т.: Good for you! And what is your favourite lesson? Why? What day is before Monday? What day is after Monday?

II. Основна частина уроку.

  1. Активізація лексичного матеріалу.(5 хв.)

Скажи, що ти зазвичай робиш у цей час: At seven o'clock I go to the bathroom.

  1. Формування навичок читання. (2 хв.)

 [ æ ] – fat, rabbit, Maths.

[ ju: ] - new, Music, computer, Tuesday.

[ i: ] – teacher, reading, season, clean, please.

  1. Фізкультхвилинка.(2 хв.)

(Вчитель подає відео з фізкультхвилинкою. Учні виконують.)

Put your fingers on your hand!

One, two, three!

Put your fingers on your eyes,

On your nose,

Then bend down and touch your toes!

Stand up! Stand still!

  1. Формування навичок аудіювання. (3 хв..)

Т.: Зараз ви прослухаєте текст і ваше завдання позначити в лівій колонці таблиці, що Едді повинен робити.

What must Eddie do?

Eddie must

wake up at 7 o’clock

wash his face

clean his teeth

go to a football club on Saturday

go to a chess club on Friday

play with his little brother

do the homework in the evening

go to bed at 10 o’clock

T.: Eddie is a schoolboy. He goes to school. The school starts at nine o’clock, so Eddie must get up at seven o’clock. Then he must wash his face and clean his teeth. Eddie has breakfast at 8 o’clock. Then he goes to school. Eddie comes home at 2 o’clock in the afternoon. He has dinner and then he can have a rest: he can watch cartoons, read a book or play with his little brother. But in the evening Eddie must do his homework. Eddie likes football very much and he must to go to a football on Saturday. On Sunday Eddie usually helps Daddy with his car and then they like to play chess together. Eddie must to go to bed at ten o’clock.

Т.: А тепер давайте скажемо, що повинен робити Едді?

Т.: Well, what must Eddie do?

P.: Eddie must wake up at 7 o’clock.

P.: Eddie must wash his face and clean his teeth.

P.: Eddie must do the homework in the evening.

P.: Eddie must go to a football club on Saturday.

P.: Eddie must go to bed at 10 o’clock.

T.: Now we will sing the song. (1,5 хв.)

Учні прослуховують пісню і співають разом.

  1. Фізкультхвилинка для очей. (1,2 хв.)

Подивися на картинку і скажи, що пірат Jack робить кожен день і у який час:

  1. Формування навичок письма.(7 хв.)

Впр. 3 стр.44

Т.: Open your exercise-books at page 44. Your task is to complete the sentences.

III. Заключна частина уроку. (3 хв.)

  1. Домашнє завдання.

Описати свій розпорядок дня і намалювати ілюстрації до своєї розповіді (інд.).

  1. Підведення підсумків.

T.: Do you like our lesson? Що саме вам сподобалось? Що було цікавим? Ви всі молодці, працювали добре, оцінки за урок…

1. What day is it today?

2. Which lesson do you like?

3. Which lesson does Bill like?

4. Do you like Music.

5. Does he like Reading.

6. When is Maths?

7. Why do you like English?

a) Because I like speaking, reading and writing English.

b) He likes Maths.

c) It’s Monday.

d) It’s on Monday and Wednesday.

e) I like Art.

f) No, I don’t. I don’t like singing.

g) No, he doesn’t. He doesn’t like learning poems.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Формування навчальної мотивації в учнів. Теорія і практика»
Черниш Олена Степанівна
72 години
790 грн
395 грн

Бажаєте дізнаватись більше цікавого?


Долучайтесь до спільноти