Сьогодні о 18:00
Кабінет психолога:
«
Здатність до саморегуляції – основа духовного розвитку. Нові інструменти й підходи
»
Взяти участь Всі події

Конспект корекційного заняття "Виключення зайвої геометричної фігури"

Інклюзивна освіта

Для кого: 1 Клас, 2 Клас, 3 Клас, 4 Клас

10.02.2020

813

37

0

Опис документу:
На занятті дитина вчиться порівнювати геометричні фігури, виключати зайву серед декількох однакових, розвиває зорове і слухове сприйняття, тактильно-кінетичну чутливість і дрібну моторику. Формуються навички співпраці, доброзичливості.
Перегляд
матеріалу
Отримати код

Тема: Вправи на виключення геометричної фігури

Мета заняття:

Корекційно-навчальна: навчити  порівнювати геометричні фігури, виключати зайву серед декількох однакових.

Корекційно-розвивальна: розвиток зорового та слухового сприйняття і концентрації уваги, тактильно-кінетичної чутливості й дрібної моторики рук, формування планомірності способу дії, уміння виділяти орієнтири порівняння; стабілізація емоційнійного стану, розвиток природної активності дитини. 

Корекційно-виховна: формування навичок співпраці, взаєморозуміння, доброзичливості, ввічливості дбайливого ставлення до природи, вміння працювати з дидактичним матеріалом, розвивати бажання та інтерес розповідати за власним бажанням; виховання творчої активності та вміння уважно слухати.

Хід заняття

1.Привітання. Комунікативна гра «Здрастуйте»

 (Для дітей важливо, щоб такі елементи занять, як вітання, рефлексія, прощання були традиційними. Оскільки вони створюють дружню атмосферу та носять момент готовності дитини до виконання цих вправ).

Метастворення позитивного емоційного настрою, атмосфери довіри та доброзичливості, зняття емоційного напруження.

Здрастуйте, долоньки! Хлоп-хлоп-хлоп

Здрастуйте, ніжки! Топ-топ-топ

Здрастуйте, щічки! Плюх-плюх-плюх

Здрастуйте, зубки! Клац-клац-клац

Здрастуйте, губки! Чмок-чмок-чмок

Здрастуй, мій носик! Бім-бім-бім

Здрастуйте, всім.

2. Вправа“Знайди два однакових предмети”

Мета:розвиток мислення, обсягу уваги, сприйняття форми, величини, спостережливості, формування уміння порівнювати, аналізувати.                      Обладнання:малюнок із зображенням п'яти предметів і більше, з яких два предмети однакові; гостро заточені прості олівці.

Опис.Дитині пропонуються: а) картка із зображенням п'яти предметів, серед яких є два однакові; потрібно їх знайти, показати і пояснити, у чому подібність цих двох предметів; б) картка із зображенням предметів і зразка; необхідно знайти предмет, подібний до зразка, показати його і пояснити, у чому схожість; в) картка із зображенням більше п'яти предметів, із зображених предметів треба утворити однакові пари, показати їх чи з'єднати лініями, проведеними простим олівцем, і пояснити, у чому подібність кожної пари.

Інструкція: а) «Подивися уважно на цю картку і знайди серед усіх намальованих предметів два однакові. Покажи ці предмети і поясни, у чому їхня схожість. Приступай до роботи». б) «Подивися, на цій картці зображені предмети. Кожному з них можна знайти пару. З'єднай лініями кожну отриману пару (два однакові предмети) і поясни, у чому їхня схожість. Приступай до виконання завдання».

3. Вправа “Виключення зайвого”

Мета:розвиток мислення й обсягу уваги.

Обладнання:картка з зображенням предметів, один із яких відрізняється від інших.

Опис.Дитині пропонується знайти з п'яти зображених на картці предметів один, що відрізняється від інших, і пояснити свій вибір.

Інструкція:«Подивися уважно на зображені тут предмети і знайди серед них такий, що відрізняється від інших. Покажи знайдений предмет і поясни, чому він не схожий на інші. Приступай до роботи»

4. Вправа“Нанизування намистинок”

Мета:розвиток концентрації й обсягу уваги, дрібної моторики пальців. 

Обладнання:зразок для нанизування намиста; намистинки, що відповідають зразку, або однаково нарізані шматочки кольорової ізоляції товстого дроту; для ускладнення завдання — великий бісер.

Опис.Дитині пропонують за зразком нанизати намисто.

Інструкція:«Подивися на це намальоване намисто. Ти хочеш сам зібрати намисто? Я дам тобі намистинки і дріт, на який потрібно нанизати одну за одною намистинки точно так само, як вони виглядають на малюнку».

Примітка.Робота з великим бісером часто викликає в дітей ускладнення. Використання великого бісеру можливе тільки у випадку добре розвинутої моторики руки і в якості ускладнюючого елемента гри.

5. Вправа “Танграм”

Мета:закріплення уявлень про геометричні фігури, способи видозміни їх шляхом складання нових геометричних фігур із двох-трьох наявних за зразком.

Обладнання:вирізані геометричні фігури для викладання цілої фігури; зразки фігур-силуетів.

Опис.Дитині пропонують самостійно викласти за зразком фігуру-силует з геометричних фігур.

Інструкція:«Уважно подивися на картку. З усіх геометричних фігур склади поруч зі зразком точно таку саму фігуру».

Примітка.Незважаючи на інструкцію, деякі діти намагаються викладати частини на зразок. Необхідно зупинити дитину і попросити викласти фігуру поруч зі зразком. Зразки фігур-силуетів отримують шляхом розрізування квадрата 7x7 см певним чином. Під час складання фігур-силуетів потрібно використовувати всі частини, приєднуючи одну до одної, не накладаючи їх одна на одну.

6. Вправа“Чотири стихії”

Мета:розвиток уваги, координації слухового і рухового аналізаторів.

Опис.Гравці сидять у колі і виконують рухи відповідно до слів: «земля» — руки вниз, «вода» — витягнути руки вперед, «повітря» — підняти руки нагору, «вогонь» — зробити обертання руками в зап'ясткових і ліктьових суглобах. Хто помиляється, той програв.

Інструкція:«Для цієї гри необхідно сісти в коло й уважно послухати. Якщо я скажу слово «земля», усі повинні опустити руки вниз, якщо слово «вода» — витягнути руки вперед, слово «повітря» — підняти руки нагору, слово “вогонь” – зробити обертання руками в запясткових і ліктьових суглобах. Хто помиляється –програв”.

7. Рефлексія

 

Скоро нам прощатись час.

Похвалити треба нас.

Друже, гарно ми трудились.

Може трішки притомились?

На занятті грали ми,

Що робили повтори

Чи можеш ти повторити, що ми робили на занятті? Що тобі сподобалось? Що було важко? Чому навчився?

8. Релаксація . Техніка «Дощик з піску».

У країні піску може йти незвичайний дощ- дощ з піску і дути вітер з піску. Це дуже приємно. Ти можеш сам влаштувати такий дощ і вітер. Дивись, як це відбувається. (Повільно сипимо пісок з кулачка в пісочницю. Заплющуємо очі і кладемо долоньку з відокремленими пальчиками і сипимо пісок )

 

9. Прощання

- Ось ми і завершили подорож у світ природи, світ ознак предметів разом з динозавриком Тімою.  

Прощавай мій любий друже.
 Піднімися, посміхнись.
 І долоньками торкнись.

 Подякуємо Тімі за допомогу, доторкнемося долоньками до динозаврика.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.