• Всеосвіта
  • Бібліотека
  • Гра
  • Конспект корекційно – розвивального заняття з розвитку слухового сприймання для дітей, які мають затримку психомовленнєвого розвитку на тему: «Транспорт»

Конспект корекційно – розвивального заняття з розвитку слухового сприймання для дітей, які мають затримку психомовленнєвого розвитку на тему: «Транспорт»

Цю сторінку створено користувачем «Всеосвіти», якщо її вміст порушує ваші авторські права, надішліть скаргу у службу підтримки, ми оперативно відреагуємо.

This page was created by the website user. If its content violates your copyright, you can submit a takedown request to our support team, and we will respond promptly.

Поскаржитися / Report
Опис документу:
У конспекті подани ігри, які можна використовувати під час проведення корекційних занять на розвиток слухової уваги, пам"яті та зорового сприймання, з дітьми які мають затримку психічного та мовленнєвого розвитку.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код

Конспект корекційного – розвивального заняття з розвитку слухового сприймання для дітей, які мають затримку психомовленнєвого розвитку

на тему: «Транспорт»

Мета: формувати слухове та зорове сприймання.

Корекційно-навчальні:

Розширити пасивний та активний словник дітей по темі «Транспорт» такими словами: вантажівка, гвинтокрил, вітрильник, пароплав та узагальнюючими словами наземний, повітряний водний.

Формувати вміння складати картинку з 4-х і більше частин,

Формувати вміння розрізняти на слух звуки транспорту.

Корекційно-розвивальні:

Розвивати слухову увагу, пам’ять та зорове сприймання.

Розвивати вміння розрізняти на слух звуки транспорту та співвідносити їх з малюнком або називати.

Розвивати загальну координацію рухів.

Виховні:

Формувати вміння та бажання дітей приймати участь у спільній діяльності поруч з іншими дітьми та не заважати один одному.

Форми та методи роботи: дидактичні ігри, сюрпризний момент, динамічна гра.

Попередня робота: дидактичні вправи «Будь уважним», «Швидкі машинки», «Що звучить?», розгляд ілюстрацій про машини, складання розрізних картинок та пазлів.

Вчитель-дефектолог вітається з дітьми.

Сюрпризний момент

Педагог говорить: «Сьогодні ми зустрічаємо гостей. До нас прийдуть ведмедик, зайчик та лялька». Стук в двері. Заходять гості та говорять, що вони дуже поспішали до діток і кожний добирався різним транспортом. Але вони пропонують вам відгадати на якому транспорті приїхав кожний з них.

Проводиться гра «На чому приїхали гості»

Мета: розвивати гостроту слуху, увагу.

Матеріал: звукозапис літака, потяга, машини та набори картинок на яких зображені літак, потяг, машина для кожної дитини.

Хід гри: педагог включає аудіозапис певного звуку дитина має назвати вид транспорту або співвіднести його з певним зображенням транспорту.

Педагог повідомляє дітям, що гості дуже люблять грати на музичних інструментах, на яких саме вони зараз покажуть. Педагог демонструє музичні інструменти та пригадують назви цих інструментів.

Проводиться гра «Хто грав?»

Мета: вчити дітей розрізняти близькі за звучанням інструменти; розрізняти їх на слух; виховувати слухову увагу.

Матеріал: металофон, бубон і дитяче піаніно, іграшки (ведмедик, зайчик, лялька), ширма.

Хід гри: На столі у педагога сидять лялька, ведмедик і зайчик. Перед кожним з них свій інструмент: перед ведмедиком - бубон, перед зайчиком - металофон, лялька сидить за піаніном. Педагог пояснює дітям, що вони будуть вгадувати, хто грав - лялька, ведмедик або зайчик. Для цього треба уважно слухати. Педагог руками ляльки грає на роялі. Діти бачать, як грає лялька, і чують звучання піаніно. На питання: «Хто грав?» - вони легко відповідають. На інше запитання: «На чому грала лялька?» - педагог уточнює відповідь дітей, повторюючи: «Наша лялька грала на піаніно». Потім грають ведмедик і зайчик, педагог просить запам'ятати, що зайка грає на металофоні, ведмедик грає на бубні. Після цього педагог закриває іграшки ширмою. Тепер вони повинні не тільки визначити на слух звучання того чи іншого інструмента, а й співвіднести це звучання з тим гостем, який грав на цьому інструменті. Спочатку грає, наприклад, ведмедик. Педагог запитує, хто це грав, а діти відповідають. Кожен раз незалежно від того, правильно вони відповіли чи ні, педагог знімає ширму, і ведмедик знову грає, щоб діти перевірили точність своєї відповіді. Педагог уточнює відповідь: «Ведмедик грав на бубні». Знову закриває все ширмою і просить дітей бути уважними.

- Молодці! Ви дуже гарно справилися із завданнями. Кожен з наших гостей приніс у подарунок свою гру. І дуже хоче запросити вас пограти.

Проводиться гра від Ведмедика «Що літає, що плаває, що їздить»

Мета: розвивати логічне мислення, пояснювально-доказове мовлення, розширювати словник дітей узагальнюючими словами наземний, повітряний, водний.

Матеріал: картинки різних видів транспорту (наземний, повітряний, водний), ілюстрації моря, дороги, неба.

  • А зараз наші гості хочуть трішки порухатися і пропонують пограти у гру ось з таким музичнім інструментом. Педагог демонструє бубон та пропонує пригадати назву цього музичного інструмента.

Проводиться динамічна гра «Літаки»

Мета: розвивати слухову увагу, вчити діяти за сигналом.

Матеріал: бубон.

  • А тепер свою гру пропонує Зайчик. Проводиться дидактична гра «Будь уважним»

Мета: розвивати слухову увагу, вміння точно виконувати словесні інструкції.

Матеріал: ігрове поле, яке розбито на 15 ячейок, в кожній з яких у хаотичному порядку зображені різні види транспорту (наприклад: 4 літаки, 2 велосипеди, 4 мотоцикли, 3 машини, 2 кораблі) або предмети, фішки 4-х основних кольорів (червоні, жовті, зелені, сині квадрати) по 5 штук кожного кольору.

Хід гри: Педагог кожній дитині дає ігрове поле на якому у ячейках в хаотичному порядку розташовані різні види транспорту та по 5 квадратиків 4-х основних кольорів. Педагог говорить дитині: «Зараз я буду давати вам вказівки, а ви повинні уважно слухати та виконувати їх». Потім продовжує: «Закрий всі машинки червоним квадратом, всі літаки - жовтим квадратом і т. д.».

  • І лялечка теж принесла свою гру у яку з вами хоче пограти. Вона пропонує вам скласти розрізні картинки та впізнати і назвати транспорт, який ви складете.

Проводиться гра «Склади картинку»

Мета: розвивати дрібну моторику рук, просторові уявлення. Вчити дітей складати пазл або картинку розрізану по діагоналі на 4 і більше частин.

Матеріал: пазли або картинки (вантажівка, вертоліт, потяг). Гості дякують дітям за гарно проведений час та прощаються з ними.

Підсумок

- Хто приходив до нас сьогодні у гості?

- Які цікаві ігри ми з вами сьогодні грали?

- Що найбільше вам сподобалось?

розробила

вчитель-дефектолог

Чорна Людмила Анатоліївна

спеціаліст І категорії

Житомирський дошкільний навчальний заклад № 52

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Сертифікат від «Всеосвіти» відповідає п. 13 постанови КМУ від 21 серпня 2019 року № 800 (із змінами і доповненнями, внесеними постановою КМУ від 27 грудня 2019 року № 1133)

Обрати Курс або Вебінар.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.