Сьогодні о 18:00
Вебінар:
«
Сучасні підходи до соціалізації дошкільника
»
Взяти участь Всі події

Конспект корекційно-розвиткового заняття з дітьми з особливими освітніми поребами

Інклюзивна освіта

Для кого: 8 Клас

13.10.2021

3763

164

0

Опис документу:

Тема заняття: Арт-терапія у моєму житті.

Цільова аудиторія: 13-14 років.

Мета: Створення позитивного еміційного настрою, розвиток комунікативних вмінь та навичок, навичок співпраці. Розвиток пізнавальних процесів: пам`ять, уява, мислення.

Обладнання: Пензлі, палітра, вологі серветки, вода, мильний розчин, гуашеві фарби, аркуш альбомного паперу, відповідний посуд.

Методи, прийоми: Заняття з елементами арт-терапії з використанням вправ на розвиток дрібної моторики рук, зняття емоційного напруження.

Форма проведення: індивідуальне заняття.

Час проведення: 25 хвилин.

Перегляд
матеріалу
Отримати код

Конспект корекційного заняття з дітьми з особливими освітніми потребами

підготувала практичний психолог Опорного ЗЗСО І-ІІІ ст. №6 Жмеринської міської ОТГ

Баланюк Ганна Юріївна


Спостереження за діями, реакцією учня

Тема заняття

ЗАНЯТТЯ 7. Арт-терапія в моєму житті


Цільова аудиторія

13-14 р.


Мета заняття

Створення позитивного емоційного настрою, розвиток комунікативних вмінь та навичок, навичок співпраці. Розвиток пізнавальних процесів: пам’ять, уява, мислення.


Обладнання

Пензлі, палітра, вологі серветки, вода, мильний розчин, гуашеві фарби, аркуш альбомного паперу, відповідний посуд.


Методи, прийоми

Заняття з елементами арт-терапії з використанням вправ на розвиток дрібної моторики рук, зняття емоційного напруження


Хід заняття



Зміст

Тривалість

Обладнання


Вступ





Вправа привітання «Добрий день».

Мета: створення позитивного емоційного настрою, атмосфери довіри та доброзичливості, зняття емоційного напруження.

Практичний психолог та дитина спілкуються про те, чому цей день їм здається добрим.

2 хвилини

-


Основна частина





Вправа «Як пальчики та фарби стали друзями»

Мета вправи:

  • Формувати вміння сприймати кольори та форми, створювати образ, малюючи пальцями та долоньками

  • Розвивати творчу уяву та фантазію

  • Зміцнювати дрібні м’язи рук, розвивати дотикову чутливість, координацію рухів та загальну моторику

  • Учити дітей висловлювати почуття і враження від створених власноруч малюнків

  • Виховувати естетичний смак.


Технологія: дитина вмочує в фарбу ребро долоньки або долоньку чи пальчики і відбиває на папері необхідний малюнок; потім фарбу з долоні й пальчиків витирає серветкою.

Зачитується казка «Якось працьовиті пальчики милувались яскравими блискучими фарбами, такими красивими, що захотілося до них доторкнутися, познайомитись із ними ближче. Раптом коробочка із фарбами відкрилася, і до пальчиків лагідно посміхнулася Жовта фарба, Червона — голосно розсміялася, а Блакитна була чомусь сумна. Усіх заспокоїла Зелена. Адже фарби також мають свій характер і настрій.

Доторкнулися пальчики до фарб, а вони виявились гарними, ніжними, шовковими, ласкавими. Пальчики з великим задоволенням пірнали в баночки з фарбами, а потім торкалися аркуша паперу, на якому несподівано з´являлася дивовижна кольорова казка. Оживали малюнки з півниками, весняними і зимовими деревами, зі святковими феєрверками, із диво-квітами, гронами ягід. Пальчики вирішили трішки відпочити, озирнулися навколо і зрозуміли, що світ такий красивий і радісний тому, що він різнокольоровий:

«Люблять дуже пальчики гарно

малювати,

В баночки із фарбами весело пірнати:

Залишають пальчики після себе слід

І стає навколо кольоровим світ»

8 хвилин

Аркуш альбомного паперу, фарби гуашеві, пензлі, палітра і вологі серветки.


Фізкультхвилинка «Їжачок»

Мета вправи: розвиток дрібної моторики рук.


Їжак, їжак де живеш?

(показуємо «колючки», переплітаючи пальці в замок),

Я живу в густому лісі!

(Кладемо кисті рук навхрест і поперемінно міняємо ту руку, що знаходиться зверху)

Їжак, їжак, що несеш?

(Знову показуємо «колючки»)

В нірку яблучка несу!

(Стукаємо кулак об кулак)

Буду яблучка складати,

(Ребром правої долоні стукаємо по лівій долоні),

Діточок пригощати!

(Теж саме, міняємо долоні)

2 хвилини

-


Вправа «Пригоди кольорових бульбашок»

Мета вправи:

*ознайомити дітей із технікою малювання кольоровими бульбашками;
* сприяти розвитку фантазії і асоціативно-образного мислення;
* розвивати уяву під час сприймання казкового твору;
* установлювати зв´язок між казкою, настроями і барвами;
* формувати вміння сприймати кольори й образи;
* удосконалювати кінестетичні відчуття та загальну моторику рук;

*заохочувати дітей до створення власних казкових сюжетів,виховувати естетичний смак.

Технологія: у посудині круглої чи овальної форми готуємо такий розчин: у воду додається невелика кількість мильного розчину і гуашевої фарби. Дитина дмухає через трубочку для коктейлю в цей розчин, утворюючи мильні бульбашки, їх відразу слід накрити аркушем паперу. Утвориться відбиток цікавої форми, а дитина домальовує певний образ за уявою.

«Жили собі веселі Бульбашки. Створювали їх маленькі дітки, коли дмухали трубочкою в мильний розчин. Бульбашок було багато — красиві, легенькі та блискучі. Вони весело булькотіли, воркотіли, розлітались по всій кімнаті. У кожній бульці з’являлася райдуга - і блищало сонечко. Веселка вирішила зробити їх ще красивішими — різнокольоровими, додавши в мильний розчин свої фарби. З´явились Бульбашки червоні, зелені, жовті... Діти дуже цьому зраділи.-

Але потім якось усім стало сумно від того, що деякі Бульбашки лопалися, і від них нічого не залишалося. Зажурилися дітки, Бульбашки сумно забулькотіли, а веселий Альбомчик вирішив прийти їм на допомогу. Він запросив різнокольорові Бульки присісти до себе на білі аркуші. Вони грайливо погодилися. Закружляли у веселому таночку і легенько опустилися на біле тло аркуша. І сталося диво. На папері виникали невагомі, пухнасті малюнки. Усім одразу стало весело і тепло на від того, що можна ще довго милуватися красивими бульбашковими картинками.

«Дітки дмухали на бульки

Розлетілись мильні кульки.
Ми їх аркушем накрили
І малюнки утворили.»



9 хвилин

Вода, мильний розчин, трубочка "для коктейлю, гуашеві фарби, аркуш альбомного паперу, відповідний посуд.


Підсумок





Вправа «Рефлексія»

Мета вправи:

фіксація результатів проведеного заняття та покращення ефективності корекційно-розвиткових занять


Технологія. Психолог надає дитині можливість висловитися про те, що їй сподобалось на занятті. Відмічає її успіхи, хвалить, зацікавлює до участі в новому занятті.


«Ой заняттю вже майже кінець,

Ти був справжній молодець!

Що сподобалось – хвалися,

Засмутило – пожалійся!»


2 хвилини



Вправа «Сонячний зайчик» /релаксація/

Мета вправи:

зняти розумове навантаження, викликати позитивні емоції, гарний настрій, що веде до поліпшення засвоєння матеріалу.

Технологія. Дитині пропонується заплющити очі та під словесний супровід практичного психолога уявити собі сонячного зайчика: «Сонячний зайчик зазирнув тобі в очі. Заплющ їх. Він побіг далі по обличчю, ніжно погладь його долонями, по лобику, по носику, по ротику, по щічках, по підборіддячку. Погладжу ніжно щоб не злякати. Погладь голову, шию, руки, ноги… Він скочив тобі на животик – погладь його там. Сонячний зайчик любить тебе, подружися з ним.»

2 хвилини









Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.