і отримати безкоштовне
свідоцтво про публікацію
Предмети »
  • Всеосвіта
  • Бібліотека
  • Конспект "Контрольний докладний переказ тексту публіцистичного стилю з творчим завданням (за складним планом)"

Конспект "Контрольний докладний переказ тексту публіцистичного стилю з творчим завданням (за складним планом)"

Перегляд
матеріалу
Отримати код

Тема: Контрольний докладний переказ тексту публіцистичного стилю з творчим завданням (за складним планом)

Мета: з’ясувати рівень сформованості таких текстотворчих умінь, як уміння визначати темиу й головну думку тексту, підтеми і мікротеми (у процесі самостійного складання плану), добирати адекватні змісту виражальні засоби мови, реалізувати задум (письмово відтворюапти текст), удосконалювати написане; розвивати логічне мислення, писемне мовлення, пам’ять, збагачувати й уточнювати словниковий запас учнів; виховувати повагу до таких рис, як працелюбність, відповідальність, самокритичність; удосконалювати навички самостійної роботи.

Очікувані результати: учні вміють докладно переказувати текст публіцистичного стилю, добирають необхідні мовні засоби; уміють логічно будувати власне висловлювання, точно викладати власні думки.

Внутрішньопредметні зв’язки: орфографія, лексикологія, синтаксис, пунктуація.

Міжпредметні зв’язки: мова

Тип уроку: розвиток комунікативних умінь

Обладнання: підручник, критерії оцінювання, тека “Матеріали до уроків розвитку зв’язного мовлення”.

Хід уроку

І. Організаційний момент

1. Привітання

2. Перевірка присутніх

ІІ. Повідомлення теми і мети уроку

  • Діти, сьогодні на уроці ми з вами будемо переказувати докладно текст публіцистичного стилю, але перед цим вам треба буде скласти складний план до переказу.

ІІІ. Підготовка до роботи над переказом

  1. Пояснення вчителя

Завдання докладного переказу – відтворити якнайповніше зміст вихідного тексту. Цей вид переказу здійснює детальну, розгорнуту, послідовну, близьку до тексту передачу змісту почутого, побаченого чи прочитаного з якнайповнішим використанням лексичних і стилістичних засобів. Докладний переказ дається ще й з метою привернути увагу школярів до виражальних засобів мови письменника.

  1. Ознайомлення з пам’яткою “Як готуватися до докладного переказу текстів”

ІV. Робота над переказом

  1. Читання тексту вчителем

Як знайти своє покликання

Невдовзі кожен з нас має обрати фах, який має визначити долю. Як же страшно помилитися у виборі майбутньої професії! Саме цей вибір для плину нашого життя цілком може стати вирішальним.

Ви помічали, як багато навколо нас халтурників і невмійків? Якщо невмійко – це той, хто чогось не вміє, але може ще колись навчитися, то халтурник – це людина, усвідомлено байдужа до своєї праці. Халтурник – це безвідповідальний і ледачий ремісник, який так і не став і вже не стане майстром.

Кажуть, що майстер – це той, хто знайшов своє покликання у праці. А ще кажуть, що справжнього майстра характеризують три ознаки. Перша – це високе професійне вміння, володіння тими прийомами, які забезпечують щонайвищий рівень роботи. Друга ознака – це творче ставлення до праці, своєрідний і неповторний “почерк”. Це те, що все виконане майстром робить неповторним, а самого майстра – незамінним. І, нарешті, третьою ознакою справжнього майстра є його прагнення прислужитися людям, бути їм по-справжньому корисним.

Ви можете заперечити: хіба ота корисність така вже необхідна? Навчився щось робити вправно, то й роби! Аби платили побільше. Та виявляється, все не так просто. Якщо праця майстра не є корисною людям, то й майстерність виявиться позбавленою смислу, навіть може суперечити інтересам людей, стати аморальною.

Кому спаде на думку визнати майстром кишенькового злодія? Або славетного шахрая, “великого комбінатора” Остапа Бендера? Або здібного вченого – героя роману Герберта Уеллса “Людина-невидимка”, який і не думав про те, щоб його відкриття стало для людей корисним.

Знайти своє покликання – значить виявити себе у праці, яка найкраще відповідала б складові душі, нахилам, здібностям. Пам’ятаєте ідею “сродної праці” Григорія Сковороди?

Самим лише навчанням створити майстра неможливо. Необхідна гармонія особистості з обраною професією. Тобто відповідність того, чого людина прагне, з тим, на що ця людина спроможна.

Як було б прикро поповнити собою лави узаконених дипломами немайстрів! Щоб цього не сталося, потрібно одне: правильно обрати професію, відчувши своє покликання. А для цього необхідно навчитися правильно оцінювати себе. Це тільки на перший погляд просто, а насправді – немає нічого складнішого. Отже, пізнай себе і знайдеш своє покликання! (З посібн.; 330 сл.)

  1. З’ясування значення вжитих у тексті переказу слів, які перебувають у пасивному словнику учнів

  • Аморальний (неморальний, розпусний).

  • Гармонія (співмірність, злагодженість).

  1. Дібрати синоніми до слів:

  • фах (професія, спеціальність, рід занять, кваліфікація, поле діяльности);

  • прикро (сумно, жалісно);

  • шахрай (хитрюга, махляр, махляй, крутій, дурисвіт, ошуканець).

  1. Визначення теми і головної думки тексту

  2. Визначення стилю тексту. З’ясування покладеного в його основу типу мовлення та допоміжних типів мовлення

  3. Колективне складання плану докладного переказу тексту

Орієнтовний план вибіркового переказу:

І. Вибір професії – важливий крок у житті.

1. Невмійки й халтурники навколо нас.

2. Як хочеться стати майстром!

ІІ. Майстер – це той, хто знайшов своє покликання.

1. Три ознаки справжнього майстра.

2. Без усвідомлення корисності своєї праці майстерність може стати аморальною. 3. Покликання справа, що відповідає суті людини, її якостям і нахилам.

ІІІ. Пізнай себе і знайдеш покликання.

  1. Повторне читання вчителем тексту (якщо у цьому є потреба)

  2. Творче завдання до переказу

  • Складіть програму “Важливість пізнати себе та вибір професії за покликанням”

9. Самостійна робота учнів над переказом (на чернетках)

V. Підведення підсумків уроку

1. Заключна бесіда

Чи впоралися ви з роботою?

  • У чому відчули труднощі?

  • Як ви їх подолали?

2. Оцінювання

(оцінка діяльності на уроці, обґрунтування виставлених балів, педагогічні рекомендації щодо вдосконалення навчальної роботи).

VІ. Домашнє завдання

Завершити роботу над переказом

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу

Опис документу:
Мета: з’ясувати рівень сформованості таких текстотворчих умінь, як уміння визначати темиу й головну думку тексту, підтеми і мікротеми (у процесі самостійного складання плану), добирати адекватні змісту виражальні засоби мови, реалізувати задум (письмово відтворюапти текст), удосконалювати написане; розвивати логічне мислення, писемне мовлення, пам’ять, збагачувати й уточнювати словниковий запас учнів;
  • Додано
    26.02.2018
  • Розділ
    Українська мова
  • Клас
    9 Клас
  • Тип
    Конспект
  • Переглядів
    11604
  • Коментарів
    0
  • Завантажень
    86
  • Номер матеріала
    ZN363631
  • Вподобань
    3
Курс:«Розвиток особистості на всіх вікових етапах життя»
Черниш Олена Степанівна
36 годин
1400 грн
590 грн

Бажаєте дізнаватись більше цікавого?


Долучайтесь до спільноти

«Методичний
тиждень 2.0»
Головний приз 500грн
Взяти участь