і отримати безкоштовне
свідоцтво про публікацію
До визначення переможців залишилось:
3
Дня
3
Години
16
Хвилин
30
Секунд
Поспішайте взяти участь в акції «Методичний тиждень».
Щотижня отримуйте приємні подарунки.
Взяти участь
  • Всеосвіта
  • Бібліотека
  • Конспект "Контрольний докладний переказ тексту публіцистичного стилю з творчим завданням (за складним планом)"

Конспект "Контрольний докладний переказ тексту публіцистичного стилю з творчим завданням (за складним планом)"

Передплата на журнал
Бібліотека
матеріалів

Тема: Контрольний докладний переказ тексту публіцистичного стилю з творчим завданням (за складним планом)

Мета: з’ясувати рівень сформованості таких текстотворчих умінь, як уміння визначати темиу й головну думку тексту, підтеми і мікротеми (у процесі самостійного складання плану), добирати адекватні змісту виражальні засоби мови, реалізувати задум (письмово відтворюапти текст), удосконалювати написане; розвивати логічне мислення, писемне мовлення, пам’ять, збагачувати й уточнювати словниковий запас учнів; виховувати повагу до таких рис, як працелюбність, відповідальність, самокритичність; удосконалювати навички самостійної роботи.

Очікувані результати: учні вміють докладно переказувати текст публіцистичного стилю, добирають необхідні мовні засоби; уміють логічно будувати власне висловлювання, точно викладати власні думки.

Внутрішньопредметні зв’язки: орфографія, лексикологія, синтаксис, пунктуація.

Міжпредметні зв’язки: мова

Тип уроку: розвиток комунікативних умінь

Обладнання: підручник, критерії оцінювання, тека “Матеріали до уроків розвитку зв’язного мовлення”.

Хід уроку

І. Організаційний момент

1. Привітання

2. Перевірка присутніх

ІІ. Повідомлення теми і мети уроку

  • Діти, сьогодні на уроці ми з вами будемо переказувати докладно текст публіцистичного стилю, але перед цим вам треба буде скласти складний план до переказу.

ІІІ. Підготовка до роботи над переказом

  1. Пояснення вчителя

Завдання докладного переказу – відтворити якнайповніше зміст вихідного тексту. Цей вид переказу здійснює детальну, розгорнуту, послідовну, близьку до тексту передачу змісту почутого, побаченого чи прочитаного з якнайповнішим використанням лексичних і стилістичних засобів. Докладний переказ дається ще й з метою привернути увагу школярів до виражальних засобів мови письменника.

  1. Ознайомлення з пам’яткою “Як готуватися до докладного переказу текстів”

ІV. Робота над переказом

  1. Читання тексту вчителем

Як знайти своє покликання

Невдовзі кожен з нас має обрати фах, який має визначити долю. Як же страшно помилитися у виборі майбутньої професії! Саме цей вибір для плину нашого життя цілком може стати вирішальним.

Ви помічали, як багато навколо нас халтурників і невмійків? Якщо невмійко – це той, хто чогось не вміє, але може ще колись навчитися, то халтурник – це людина, усвідомлено байдужа до своєї праці. Халтурник – це безвідповідальний і ледачий ремісник, який так і не став і вже не стане майстром.

Кажуть, що майстер – це той, хто знайшов своє покликання у праці. А ще кажуть, що справжнього майстра характеризують три ознаки. Перша – це високе професійне вміння, володіння тими прийомами, які забезпечують щонайвищий рівень роботи. Друга ознака – це творче ставлення до праці, своєрідний і неповторний “почерк”. Це те, що все виконане майстром робить неповторним, а самого майстра – незамінним. І, нарешті, третьою ознакою справжнього майстра є його прагнення прислужитися людям, бути їм по-справжньому корисним.

Ви можете заперечити: хіба ота корисність така вже необхідна? Навчився щось робити вправно, то й роби! Аби платили побільше. Та виявляється, все не так просто. Якщо праця майстра не є корисною людям, то й майстерність виявиться позбавленою смислу, навіть може суперечити інтересам людей, стати аморальною.

Кому спаде на думку визнати майстром кишенькового злодія? Або славетного шахрая, “великого комбінатора” Остапа Бендера? Або здібного вченого – героя роману Герберта Уеллса “Людина-невидимка”, який і не думав про те, щоб його відкриття стало для людей корисним.

Знайти своє покликання – значить виявити себе у праці, яка найкраще відповідала б складові душі, нахилам, здібностям. Пам’ятаєте ідею “сродної праці” Григорія Сковороди?

Самим лише навчанням створити майстра неможливо. Необхідна гармонія особистості з обраною професією. Тобто відповідність того, чого людина прагне, з тим, на що ця людина спроможна.

Як було б прикро поповнити собою лави узаконених дипломами немайстрів! Щоб цього не сталося, потрібно одне: правильно обрати професію, відчувши своє покликання. А для цього необхідно навчитися правильно оцінювати себе. Це тільки на перший погляд просто, а насправді – немає нічого складнішого. Отже, пізнай себе і знайдеш своє покликання! (З посібн.; 330 сл.)

  1. З’ясування значення вжитих у тексті переказу слів, які перебувають у пасивному словнику учнів

  • Аморальний (неморальний, розпусний).

  • Гармонія (співмірність, злагодженість).

  1. Дібрати синоніми до слів:

  • фах (професія, спеціальність, рід занять, кваліфікація, поле діяльности);

  • прикро (сумно, жалісно);

  • шахрай (хитрюга, махляр, махляй, крутій, дурисвіт, ошуканець).

  1. Визначення теми і головної думки тексту

  2. Визначення стилю тексту. З’ясування покладеного в його основу типу мовлення та допоміжних типів мовлення

  3. Колективне складання плану докладного переказу тексту

Орієнтовний план вибіркового переказу:

І. Вибір професії – важливий крок у житті.

1. Невмійки й халтурники навколо нас.

2. Як хочеться стати майстром!

ІІ. Майстер – це той, хто знайшов своє покликання.

1. Три ознаки справжнього майстра.

2. Без усвідомлення корисності своєї праці майстерність може стати аморальною. 3. Покликання справа, що відповідає суті людини, її якостям і нахилам.

ІІІ. Пізнай себе і знайдеш покликання.

  1. Повторне читання вчителем тексту (якщо у цьому є потреба)

  2. Творче завдання до переказу

  • Складіть програму “Важливість пізнати себе та вибір професії за покликанням”

9. Самостійна робота учнів над переказом (на чернетках)

V. Підведення підсумків уроку

1. Заключна бесіда

Чи впоралися ви з роботою?

  • У чому відчули труднощі?

  • Як ви їх подолали?

2. Оцінювання

(оцінка діяльності на уроці, обґрунтування виставлених балів, педагогічні рекомендації щодо вдосконалення навчальної роботи).

VІ. Домашнє завдання

Завершити роботу над переказом

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу

Опис документу:
Мета: з’ясувати рівень сформованості таких текстотворчих умінь, як уміння визначати темиу й головну думку тексту, підтеми і мікротеми (у процесі самостійного складання плану), добирати адекватні змісту виражальні засоби мови, реалізувати задум (письмово відтворюапти текст), удосконалювати написане; розвивати логічне мислення, писемне мовлення, пам’ять, збагачувати й уточнювати словниковий запас учнів;
  • Додано
    26.02.2018
  • Розділ
    Українська мова
  • Клас
    9 Клас
  • Тип
    Конспект
  • Переглядів
    1301
  • Коментарів
    0
  • Завантажень
    0
  • Номер материала
    ZN363631
Збірник методичних матеріалів проекту «Всеосвіта» I видання

Бажаєте дізнаватись більше цікавого?


Долучайтесь до спільноти