Сьогодні о 16:00
Вебінар:
«
Природотерапія для дітей, що постраждали внаслідок воєнних дій
»
Взяти участь Всі події

Конспект комплексного заняття на тему: "Цікавими лабіринтами гри" (для дітей старшого дошкільного віку).

Дошкілля

18.01.2022

94

8

0

Опис документу:

Розширити та систематизувати знання дітей про іграшки, впізнавати та розрізняти народні і сучасні іграшки, матеріал з якого вони зроблені, знаходити назви іграшок зі звуком [а] на початку слова. Удосконалювати навички орієнтування на площині коректурної таблиці, на сторонах коробок. Вправляти дітей в умінні знаходити зайвий ключ шляхом співставлення та порівняння форми ключів з формою замкової щілини, складати ціле з частин, узгоджувати іменники з числівниками, прикметниками, змінювати слова за допомогою пестливих суфіксів та складати речення. Активізувати словник дітей словами-ознаками, словами-діями, автоматизувати звуковимову звука [ш] в складах. Закріпити знання дітей про небезпечні іграшки, правила поводження з ними. Викликати у дітей бажання створювати іграшки власноруч.Створити сприятливі умови для розвитку мовленнєвої, пізнавальної активності та компетентності, прояву ініціативності, креативності.

Перегляд
матеріалу
Отримати код

6


Конспект комплексного заняття

на тему:

« Цікавими лабіринтами гри »

(для дітей 6-го року життя ).

Мовлення дитини. Дитина в сенсорно-пізнавальному розвитку.

Конструювання.


Освітні завдання.

Навчальні: Продовжувати вчити дітей послідовно називати та розрізняти пори року на картинках; формувати вміння дітей співвідносити і розміщувати зображення характерних ознак пір року на картках з прищіпками, відповідно до їх ілюстрацій на сторонах коробки. Розширити та систематизувати знання дітей про іграшки, впізнавати та розрізняти народні і сучасні іграшки, матеріал з якого вони зроблені, знаходити назви іграшок зі звуком [а] на початку слова. Удосконалювати навички орієнтування на площині коректурної таблиці, на сторонах коробок. Вправляти дітей в умінні знаходити зайвий ключ шляхом співставлення та порівняння форми ключів з формою замкової щілини, складати ціле з частин, узгоджувати іменники з числівниками, прикметниками, змінювати слова за допомогою пестливих суфіксів та складати речення. Активізувати словник дітей словами-ознаками, словами-діями, автоматизувати звуковимову звука [ш] в складах. Закріпити знання дітей про небезпечні іграшки, правила поводження з ними. Викликати у дітей бажання створювати іграшки власноруч.

Розвивальні: Створити сприятливі умови для розвитку мовленнєвої, пізнавальної активності та компетентності, прояву ініціативності, креативності. Розвивати мовлення, слухову та зорову памʼять, творче та логічне мислення, зосередженість, допитливість, увагу, уяву, дрібну моторику пальців рук.

Виховні: Виховувати самостійність, ініціативу, зацікавленість, вміння домовлятися, бережне ставлення до іграшок.

Матеріал та обладнання: відео звернення на флешці, гра-коробка (вміщує в себе шість коробок з іграми-завданнями); демонстраційний та роздатковий матеріал до ігор та завдань: д/ігри «Коли це буває», «Добери ключ», коректурні таблиці «Іграшки» на підлозі, картки, кубики, схема-малюнок будівлі, конструктор «Репʼяхи»; гра з мнемосхемою «Пірамідка»; мікрофон, мультимедійна фізхвилинка «То не є проблема».

Попередня робота:

1) екскурсія до міні-музею народної іграшки;

2) розгляд, порівняння, опис народних і сучасних іграшок, з чого вони зроблені;

3) перегляд презентації «Українська народна іграшка», «Небезпечні ігри та іграшки»;

4) бесіди з використанням картин «Пори року», спостереження в природі за ознаками пір року;

5) дидактичні ігри «Що зайве», «Склади ціле з частин», «Порівняй і знайди однакові»; словесні ігри «Який?яка?Яке?», «Хто що робить?», «Назви одним словом»;

6) бесіди за картинками про правила поведінки з іграшками, в грі, розігрування проблемних ситуацій;

7) читання та обговорення художніх творів;


Хід заняття.

Вихователь: Діти, що це у мене в руці? (Показ флешки). Цю флешку я знайшла сьогодні у нас в групі.

А що таке флешка?

Для чого вона призначена? (відповіді дітей).

Пояснення значення слова «флешка» вихователем. («Флешка від анг. «flash» - мить, миттєвість, сполах. Це запам’ятовуючий пристрій, що використовується в якості носія інформації).

- То, можливо, на цій флешті є якась інформація, чи повідомлення для нас.

- А на чому ми можемо її переглянути? (на комп’ютері, ноутбуці, телевізорі). Тож флешку давайте вставимо в телевізор і дізнаємось, що за інформація на ній і для кого вона. (Вихователь вставляє флешку в телевізор і діти переглядають відео-звернення).

- Привіт! Hello! Вітають вас діти групи «Сонечко». Це ми залишили флешку, щоб ви могли дізнатися про наш сюрприз. А знаходиться він ось у цій грі-коробці. Її ми теж залишили у вас у групі. Гра-коробка відкривається, коли діти з нею граються і виконують різні завдання. Ми вже всі ці завдання виконали і сюрприз свій знайшли. Тож хай вам щастить!До звязку!

- Ну то що, діти, ми зможемо виконати всі завдання і знайти сюрприз.(Так)

- А чому ми зможемо? Бо ми які? (Розумні, уважні, кмітливі, сміливі, творчі, думаючі).

- Діти, тож давайте знайдемо цю гру-коробку у нас в групі. Будемо з нею грати і сюрприз шукати. (Діти знаходять коробку і становлять її на стіл).

- Давайте розглянемо коробку з усіх сторін.

- Що зображено на картинках? (Пори року). Назвіть їх.

- Порахуйте, скільки пір року?

- Яка пора року зараз? (Осінь).


Інтерактивна вправа «Мікрофон».

- Осінь яка?(Золота, різнокольорова, щедра, багряна, дощова…).

- Що робить осінь?(Зриває, кружляє, шепоче, збирає, шелестить…).


Логоритмічна вправа «Що осінь робить?»

- Покажіть, як осінь кружляє? Фарбує? Збирає? Радіє? Шелестить? (Діти відображають рухами, звуками, мімікою зі звуком «ш»).

Вихователь: Кожна пора року має свої ознаки, за якими ми їх розрізняємо.

(Що буває восени? Взимку? Весною? Влітку?).

- Розвішайте картинки-ознаки на прищіпках, відповідно до пори року.


Дидактична гра «Коли це буває». (Діти розвішують картки з ознаками відповідно до ілюстрації пори року на стороні коробки).

- Діти, якщо ви правильно впорались із завданням, то кольори мотузки і прищіпок повинні співпадати.(Діти перевіряють, за потребою виправляють та пояснюють свій вибір).

Вихователь: Завдання виконали, тож спробуємо відкрити коробку. (Відкривають коробку).

- Що це, діти? (Припущення дітей). Так, це, мабуть, частина схеми будівлі, чи споруди, яку нам треба побудувати з конструктора. То це і є сюрприз від наших друзів з групи «Сонечко».

- Чи можемо ми дізнатися, що зображено на схемі за однією частиною? (Ні).

- А що нам треба зробити?(Відповіді дітей). Тож знайдемо всі частини і з них складемо схему, за якою будемо конструювати. Давайте далі коробку діставати, грати і частини схеми шукати. (Діти дістають і розглядають другу коробку, на стороні якої конверт).

Вихователь: Щоб відкрити коробку, треба виконати завдання, яке в конверті. (Вихователь відкриває конверт і розміщує велику коректурну таблицю на підлозі).

- Що це? (Таблиця). Роздивіться цю таблицю.

- Назвіть одним словом предмети, які зображені на картинках в таблиці?(Іграшки).

- А що найбільше люблять робити діти групи «Сонечко» і ми з вами? (Грати).

- З чим ви граєте?

- Тож і допоможе нам дізнатися, що ми знаємо про іграшки, ось ця таблиця.


Робота з коректурною таблицею «Іграшки».

Завдання.

1. Станьте двома ногами на картинки з зображенням народних іграшок.

2. Переступіть на картинки з зображенням сучасних іграшок.

3. Станьте правою ногою на картинку з зображенням предметів, які не є іграшками. Назвіть їх (діти називають предмети, з якими не можна гратися).

- Чому ними не можна грати?

4. Закрийте їх квадратами червоного кольору.

5. Поставте кубики на картинки іграшок, назви яких починаються на звук «а».

6. Знайдіть картинки з зображенням частини іграшки і складіть цілу картинку з частин, яких не вистачає.

- Назвіть іграшки, які склали з частин.

Вихователь: З завданням ми впорались, тому можемо відкрити коробку і дістати ще одну частину схеми. (Діти дістають частину схеми і розміщують її на магнітній дошці).

- Продовжуємо грати і дістаємо ще одну коробку.

- Котра вона за рахунком? (Третя).

- Що зображено на сторонах цієї коробки? (Скрипічний ключ, ноти).

- Як ви думаєте, що ми будемо робити?


Мультимедійна фізхвилинка «То не є проблема».

Вихователь: Так, і справді, будь-яке завдання то не є для нас проблема. (Діти відкривають коробку і дістають ще одну частину схеми та виставляють її на дошці).

  • Ну то що, діти, далі граємо? Тож дістаємо наступну коробку.

Вихователь (здивовано): Ой, діти, та її просто так не відкрити, тут замок висить. Щоб її відкрити, треба підібрати відповідні ключі.

Розвивальна гра «Добери ключ». (Діти, шляхом співставлення та порівняння форми ключів з формою замкової щілини, добирають правильні ключі, знаходять зайвий, яким відкривають коробку).

Вихователь: Всі ключі правильно підібрали, тож коробку відкриваємо і ще одну частину схеми дістаємо. Подивіться на частини схеми, що ми вже знайшли.

- Може хтось здогадався, що за споруда на ній?(Відповіді-припущення дітей).

- То давайте далі грати і наступну коробку діставати.

- Щоб коробку цю відкрити, треба з іграшками різними пограти.


Робота з мнемосхемою «Пірамідка». (Діти, переставляючи фішку по схемі-пірамідці від найбільшого її кільця до найменшого, грають зі словом, назвою іграшки, узгоджуючи його з числівниками, прикметниками, змінюючи за допомогою зменшувальних суфіксів та складаючи з ним речення).

- Завдання виконали і можемо дістати ще одну частинку схеми. (Діти дістають).

- Залишилась у нас з вами остання коробочка.

- Яка вона за розміром? (Найменша).

- Але перш ніж виконати завдання і відкрити коробку, скажіть, звідки беруться іграшки? (Відповіді дітей)

- Так, ще іграшки можна зробити власними руками.

- Ви б хотіли попрацювати і виготовити іграшки власноруч?

То це і буде наше останнє завдання.

А те, з чого треба виготовити іграшку, мабуть, знаходиться у цій коробці.

- Чи можемо ми, не відкриваючи її, впізнати, що там. (Діти, передаючи коробку один одному по колу, висловлюють свої припущення).

- Зараз відкриємо і подивимось, що там?

- Діти, що це? (Конструктор «Реп’яхи»).

- На що схожі його частини? (На каштан, їжачка, реп яхи…).

- Яким чином ми з них будемо конструювати?

Пальчикова гімнастика «Дружні пальчики».

Практична діяльність дітей.

(Діти виготовляють іграшки з конструктора «Реп’яхи»).

- Назвіть свою іграшку?

- Як з нею можна гратися?

- Тож всі завдання наших друзів з групи «Сонечко» виконали і всі частини схеми знайшли. Давайте складемо схему-малюнок з частин.

- Назвіть, що це? (Вежа, замок, башта…).

- З чого збудована вежа? (З конструктора).

- У вечорі ми розглянемо нашу схему і за нею побудуємо з конструктора вежу.


Підсумок заняття.

- А зараз давайте порахуємо по порядку наші коробки.

- Скільки їх?

- Пригадайте завдання, які виконували, відкриваючи ці коробки?



Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.