Конспект інтегрованого заняття по ознайомленню із соціумом та розвитку мовлення "Що приніс нам жовтень?
1. Привітання.
2. Узагальнення знань:
-Діти, яка зараз пора року? (осінь)
-Як ви здогадалися? (діти пригадують основні ознаки осені)
-Чи знаєте ви, який зараз місяць? (відповіді дітей, розмова про походження назви, порівняння з іншими місяцями осені).
3. Дидактична гра "Закінчи речення":
-На зміну літа прийшла... (осінь)
-Восени з дерев падають... (листя)
-Часто дме холодний... (вітер)
-Стелиться... (туман)
-У лісі восени виростає багато... (грибів)
-З неба падає дрібний... (дощ)
-Сонце все рідше виглядає з-за... (хмар)
-Птахи відлітають... (в теплі краї)
4. Дидактична гра "Осінні прикмети"
-Якщо ви почуєте слова, які відносяться до осені, плесніть в долоні:
Листя падає
Звірі роблять запаси на зиму
Дерева розквітають
Земля вкрита теплим сніжним покривалом
На полях збирають врожай
На дорогах калюжі
На вулиці спекотно
Погода дощова і похмура.
5. -Восени погода часто змінюється. Подумайте, якою вона буває. Пограємо у гру "Прогноз погоди".
Якщо пішов дощ, це означає, погода яка? (дощова).
Якщо буде світити сонце, погода буде... (сонячна).
Якщо зранку по землі буде стелитися туман, то погода буде.. (туманна).
Якщо подує вітер, погода стане... (вітряна).
Якщо потягне холодом, погоду назвемо... (холодна).
6. Динамічна фізкультхвилинка "Осінні листочки".
-Коли дме холодний вітер, що відбувається з листочками на деревах? (вони падають)
Уявімо себе осінніми листочками. Подув вітерець і листочки зірвалися з дерева. Вони полетіли, спочатку легенько, повільно, потім сильніше, швидше. Вітер закружляв їх... і тихо опустив на землю.
7. -Ви знаєте, осінь - це дуже красива пора року. Художники люблять її малювати, а поети люблять описувати її красу. Давайте помилуємося на красу осені і послухаємо розповідь, яку написав Г. Скребицький, вона називається "Художниця-Осінь".
"Всі дерева і навіть кущі прикрасила Осінь: кого в жовтий наряд, кого в яскраво-червоний... Одні тільки сосни та ялинки не знала вона, як прикрасити. Адже у них на гілках не листя, а голки, їх і не розмалюєш. Нехай як були влітку, так і залишаться. Ось і залишилися сосни та ялинки по-літньому темно-зеленими. І від цього ще нарядніше зробився ліс в своєму строкатому осінньому уборі".
-Що восени відбувається з деревами?
-Які фарби використала Осінь?
-Які дерева Осінь не змогла прикрасити? Чому?
-Від чого став ще нарядніше ліс?
-Чи можна назвати Осінь художником?