Конспект інтегрованого заняття з пріоритетом емоційно-ціннісного розвитку "Ми такі різні"

Опис документу:
Збагачення внутрішнього світу дитини позитивними емоціями; сприяння опануванню дітьми "азбуки емоцій"; усвідомлення та визначення власного емоційного стану, вираженого зовнішніми ознаками(міміка, жести, динаміка); встановлення зв'язків між різними почуттями та причинами, які їх викликають.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Конспект інтегрованого заняття

з пріоритетом емоційно – ціннісної лінії розвитку

«Ми такі різні»

Мета. Сприяти опануванню дітьми «азбуки емоцій», учити добирати

способи прояву своїх почуттів. Продовжувати вчити дітей визначати емоційний стан, виражений зовнішніми ознаками (міміка, жести, динаміка), встановлювати зв’язок між різними почуттями та причинами, які їх викликають. Вчити визначати, якими емоційними реакціями супроводжуються різні життєві ситуації. Збагачувати внутрішній світ дитини позитивними емоціями, насичувати її життя приємними враженнями. Створювати позитивний психологічний клімат, забезпечувати емоційне благополуччя дошкільника.

Попередня робота. Вивчення загадок, віршів, зображених символами, читання казок і перегляд мультиплікаційних фільмів з радісними, веселими персонажами.

Обладнання. Групова кімната прикрашена повітряними кульками, клоун Боб (доросла людина), схематичне зображення віршів, загадок, площинні зображення (віршів, загадок), голови клоуна з порожніми обличчями, смайлики, парасолька, хустинка, магнітофон, миска з водою, маленькі пластмасові кульки, плоскі зображення квітів з написом «дякую».

Хід заняття

Діти заходять до групової кімнати, стають півколом, вітаються. В кімнаті, забившись в куточок, сидить клоун. Діти підходять до нього.

Етюд «Загубився»

Клоун піднімається, стоїть розгублений, ось-ось заплаче. Не знає куди йти і що робити.

Вихователь. Що трапилось з клоуном? Яким є вираз його обличчя?

Діти. Клоун зляканий. Він чогось або когось боїться.

Вихователь. Чому ви так вважаєте?

Діти. Це зрозуміло з його вигляду.

Вихователь. Діти, давайте станемо у коло і спробуємо прогнати страх.

Конкурс «боягузів»

Діти стають у коло і починають розповідати про те, чого вони бояться. Вихователь починає першою і передає естафетну хусточку по колу. Усі діти зізнаються у своїх страхах. Наприкінці діти, узявшись за руки, промовляють гуртом:

«Страх - страх - страшилко,

Геть, геть котись!

На сміх - сміх - смішинку

Пе - ре - тво - рись!»

Вихователь. Ось і прогнали страх. Подивіться на нашого гостя. Він вже нічого не боїться.

Вправа «Чи корисний страх?»

Вихователь. Діти, чи корисний страх?

Діти. Так!

Вихователь. Якщо немає почуття страху то:

Діти.

  • можна впасти з балкона;

  • пустити в квартиру злодія;

  • потрапити під колеса автомобіля;

  • отруїтися ліками;

  • може покусати собака;

  • можна втопитися у річці;

  • провалитися під лід.

Вихователь. Чи корисний страх?

Діти. Ні!

Вихователь. Тому, що через постійний страх ми:

Діти.

  • не радіємо життю;

  • почуваємось невпевнено;

  • частіше хворіємо;

  • боїмося знайомитися з людьми;

  • менше пізнаємо навколишній світ.

Клоун. Що ж робити?

Вихователь. Бути обачними. Частіше посміхатись. Глузувати з непотрібних страхів. Діти, давайте знайомитись з нашим гостем.

Клоун (вітаючись з дітьми за руку). Мене звуть Боб. А вас як?

Вихователь. Подивіться на Боба. Яким є вираз його обличчя? Чому ви вважаєте, що він здивований?

Діти відповідають.

Клоун (здивовано розглядаючи все навкруги). Як тут гарно! Які чудові діти! Я мабуть потрапив до дитячого садка?

Діти. Так.

Клоун. Діти, що ви робите в дитячому садку?

Вихователь. Боб, ти умієш читати?

Клоун. Звичайно умію.

Вихователь. Ось тобі відповідь на твоє запитання. Тут написано чим займаються діти у дитячому садку (написано символами).

Клоун спочатку жартує, дивується і починає читати. Діти виправляють клоуна, читають.

Вихователь. Діти, хто з вас уміє мімікою відображати здивування? А ти, Боб, умієш? Давай спробуємо разом.

Етюд «Здивування»

Діти за допомогою міміки і жестів показують сценки:

  • Зайчик побачив у лісі Колобка і здивувався;

  • хлопчик побачив «живого капелюха»;

  • Червона Шапочка зустріла в лісі вовка і здивувалася;

  • Язиката Хвеська побачила на дереві бублики;

  • три ведмеді прийшли додому й побачили безлад.

Клоун здивований побаченим.

Клоун. Діти, я вам щось розкажу, а ви спробуйте продемонструвати своє завдання.

Етюд «Круглі очі»

Клоун. Якось хлопчик, повертаючись зі школи, побачив, що у під’їзді бігає ганчірка. Він підняв ганчірку, а під нею кошеня. Як же здивувався хлопчик! Покажіть, як здивувався хлопчик.

Діти показують.

Вихователь. Боб, бачиш, як наші діти демонструють свої емоції? Твоє завдання ми виконали. Спробуй виконати наше.

Відгадування загадок записаних схематично (символами)

Клоун стукає ногами, сердиться, боїться.

Діти. Не бійся, ми тобі їх прочитаємо.

Клоун слухає загадки, дивується, спробує відгадати.

Клоун. Ура! Ура! Все відгадав!

Стає веселим, грає музика. Клоун танцює, показує фокуси з повітряними кульками.

Вихователь. Я бачу на ваших обличчях з’явилась посмішка. Відчуваєте, як заблищали ваші очі, розчервоніли щічки. Звичайно у вас хороший настрій.

Діти, уявіть собі, що у світі не залишилось жодної усмішки. Що сталося б

тоді?

Діти. Люди зробилися б похмурими, злими, а діти зовсім перестали рости.

Вихователь. А чому? Тому, що сміх і радість це сила, завдяки якій росте дитина. Коли до вас приходить радість?

Кожна дитина висловлюється.

Клоун. Ви такі розумні, все знаєте, а чи зможете назвати веселого, радісного казкового героя? Хто назве, отримає ось таку кольорову квіточку, на якій написано «дякую».

Діти називають.

Клоун. Діти, ви знаєте, що я клоун, а це значить, можу мімікою і жестами відобразити різні емоції, спробуйте відгадайте їх.

Діти відгадують емоції і піднімають відповідний смайлик.

Вихователь. А зараз у нас хвилинка сміху.

Діти виконують частівки.

Вихователь. Боб, бачиш ось ці порожні обличчя? Зараз діти відтворять на цих обличчях певний настрій, а ти відгадаєш який.

Діти на плоских зображеннях голови клоуна з порожнім обличчям, за допомогою розрізних носа, очей і рота відтворюють певний настрій.

Клоун. Діти, давайте пограємо гру. Я буду промовляти фрази, а ви будете відображати сказане мною на своєму обличчі.

Гра-релаксація «Приміряємо емоції»

  • О горе, горе!

  • Який чудовий день!

  • Ох, як мені болить!

  • Насупитись як сердита людина, зла чарівниця.

  • Посміхнутись як кіт на сонці.

  • Розізлитись як дитина у якої забрали яблуко.

  • Злякатись, що загубилась у лісі.

  • Відпочити як дитина, що багато працювала.

Вихователь. Ось бачите, які ми можемо бути різними: веселими, сумними, зляканими і сміливими, злими, впертими тощо.

Етюд з парасолькою

Вихователь. Нова парасолька в куточку стояла і сумувала.

Хлопчик. Мабуть хазяйка тебе покарала?

Не бешкетуєш ти і не пустуєш.

Ну а чому у кутку ти сумуєш?

Дівчинка. Я сумую тому - парасолька сказала.

- На дощі..., на дощі я давно не бувала.

Вихователь. Чому сумує парасолька? Чи траплялося з вами щось подібне? Коли вам буває сумно?

Діти відповідають.

Вихователь. Ось і наш Боб засумував. Боб, що з тобою?

Клоун. Добре мені у вас, але час йти до цирку. Не хочеться мені покидати вас. Діти, я не тільки вмію смішити, а й можу виконати будь-яке ваше побажання.

Приносить у групову кімнату велику миску з водою, роздає дітям кульки.

Клоун. Діти, візьміть в руки ось цю кульку і задумайте бажання. Киньте кульку у воду, якщо кулька не потоне, то бажання ваше здійсниться.

Діти загадують бажання.

Вихователь. Боб, у нас для тебе теж сюрприз. В садочку у нас діти живуть дружно, бо дотримуються певних правил. Ці правила ми записали ось такими символами і хочемо подарувати тобі на згадку.

Діти читають за схемою правила і віддають клоуну.

Звучить музика, клоун Боб прощається з дітьми і роздає їм повітряні

кульки.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!
До ЗНО з ГЕОГРАФІЇ залишилося:
0
3
міс.
2
4
дн.
1
6
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!