• Всеосвіта
  • Бібліотека
  • Дошкілля
  • Конспект інтегрованого заняття з елементами методики Макото Шичида для дітей з особливими освітніми потребами (з матусями) (природа + сенсорика, малювання + логоритміка) «Познайомимо Жабку з друзями Осені»

Конспект інтегрованого заняття з елементами методики Макото Шичида для дітей з особливими освітніми потребами (з матусями) (природа + сенсорика, малювання + логоритміка) «Познайомимо Жабку з друзями Осені»

Опис документу:
Мета: зниження підвищеного тонусу дітей;розвиток правої півкулі мозку. Продовжити знайомити дітей з осінніми явищами природи. Вчити малюків розглядати зображення на картинці, малювати дощові краплинки пальчиком на папері; активізувати словник дітей новими словами: дощ іде, вітер віє.Розвивати сенсорні здібності, дрібну моторику, вміння уважно слухати і розуміти зміст віршованих творів, виховувати пізнавальний інтерес до природи, бажання малювати, гратися з однолітками.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Конспект інтегрованого заняття з елементами методики Макото Шичида для дітей з особливими освітніми потребами (з матусями)

(природа + сенсорика, малювання + логоритміка)

«Познайомимо Жабку з друзями Осені»

Мета: зниження підвищеного тонусу дітей;розвиток правої півкулі мозку. Продовжити знайомити дітей з осінніми явищами природи (вітер, дощ, листопад). Вчити малюків розглядати зображення на картинці, малювати дощові краплинки пальчиком на папері; в знаходженні камінців в мисочці з желе, викладанні доріжки з камінців або башточки;активізувати словник дітей новими словами: дощ іде, вітер віє, листя шелестить,хмара пливе; заохочувати дітей до звуконаслідування: вітер – У-у-у, дощ – Кап – кап - кап, Тук – тук – тук, Бах – бах , листя – Ш- ш – ш;удосконалювати вимову звуків[ В][ ф ], [ ш ] [ ч ] Розвивати сенсорні здібності, дрібну моторику, вміння уважно слухати і розуміти зміст віршованих творів,а також розвивати мовленнєве дихання, зв‘язне мовлення, відчуття ритму, уяву, мислення, пам’ять,спостережливість,потребу передавати свої враження від побаченого і почутого. Виховувати пізнавальний інтерес до природи, бажання малювати, гратися з однолітками.

Матеріал: аудіо-запис звуків: завивання вітру,шуму дощу; пісня – вітання

« Добрий день»,пісні К.Железнова «Жабки», «Листочки», народні пісеньки «Іди, іди дощику», примовка «Диби , диби»; пальчикові вправи « Оцей пальчик в ліс пішов…», « Дощик, дощик кап – кап – кап»;пісенька – гра « Дощ накрапає пісеньку співає»; рухлива гра « Сонечко і дощик», « Ходьба по осінньому листі»; вправа « Моє тіло»; «Знайди та достань камінчик», «Доріжка з камінців», « Виловимо Капітошок», «Будинок для кульок», «Прикрасимо грибочок», «Подуй на вітрячок», «Де сховалось сонечко?»; віршовані вправи на звуковимову; вірш І.Переломов « Затулила хмара сонце»; зонтик, листки з зображенням хмарки для кожної дитини, фарба синя, мисочки з камінцями в желе, грибочки з листочками на гудзиках, сухі листочки в файлах по кількості дітей, флеш карти(овочі) 20 шт, вітрячок, кульки кольорові пластикові. Ємність для кульок, стаканчики з розрізом, кульки - їжачки маленькі, сачки або ложки,намисто – фігурки та шнурки, хмарки картоні та сонечко.

Мотивація: розвеселити Жабку - познайомити її з друзями Осені, подарувати намистечко та портрет Дощика, погратися з Жабкою у веселі ігри.

Для більш ефективної активізації мозкової діяльності включаю фоном музику композиції в альфа-обробці Джеффрі Томпсона.

Хід заняття

  1. Пісня вітання « Добрий день»(діти з мамами стають у коло тримаючись за кольорові стрічки, які закріплені на крузі - дружби)

«Добрий день, добрий день я вітаю всіх в цей день.

Добрий день, добрий день побажаємо в цей день:

Щастя миру і добра, хай радіє дітвора,

Хай звучить веселий сміх, привітаємо ми всіх.

Добрий день Костя,добрий день Ліза, добрий день Аліна..

Добрий день мами …… добрий день всі!

У коло ми сіли - за стрічки візьмися,

та один одному ти посміхнися,

даруємо усмішки друзям своїм

Хай сонечко ясне світить нам всім!»

2.Вправа гра « Моє тіло»

Голова.

В мене кругла голова: ока два і вуха два, ніс один і рот маленький і волоссячко тоненьке.

Щоки.

Гарні щічки в малюків – і гладенькі і м які.

Губи.

Губи на вітрячок дують і матусеньку цілують.

Говоримо дітям, що вони найкращі, особливі,що вони все можуть, що ми їх любимо…( обнімаємось)

3.« Куля енергії»

Матусі сідають напроти своїх діток ,якщо діти самі не можуть робити вправу, беруть своїми руками руки дитини.

Розігріваємо ручки,як тепло долонькам. Збираємо позитивну енергію руками дітей - велиу кулю, від сонечка візьмемо енергію, від неба, від води із повітря. Збираємо, збираємо. Ось. Яка вона велика. Велика. Виливаємо її на себе! Як тепло голівці, ручкам.

А тепер збираємо маленьку кулю ось так, ось так. Маленька,як колобочок, хоп в ротик і з їли - ням! Ням! Ой, як нам добре, тепло.

4.Сюрпризний момент.

  • Знову зустріч чекає малят,зустрічати гостей кожен рад.

  • Хто в куточку заховався?Хто з малятами не привітався?

(вихователь дістає Жабку)

  • Це Жабка. Жабка вітається з дітьми - Ква – ква – ква.

  • Малята,як скаче жабка?(пропоную дітям поскакати, як жабки).

  • Ось були малята, а тепер всі жабенята! Жваві та рухливі по бережку стрибаємо та весело в гру граємо.

Звучить пісня К. Жилізнової « Жабеня»

або В.Ребікова «Жабка»

5.Рухлива імітаційна гра « Жабки»

(діти імітують рухи жабок,довільно пересуваючись по кімнаті навприсядки в ритмі музики та виконуючи звуконаслідування «Ква!»)

  • Малята, ,щось зажурилася наша Жабка?

Вірш

Журилась під осінь малесенька жабка:

Уже потемніла у соняха шапка,

І жовтими стали листочки у клена,

А я іще й досі зелена, зелена…

  • Діти, давайте розвеселимо жабку – познайомимо її з друзями Осені.

(звучить запис завивання вітру)

  • Малята, послухайте, ви чуєте – це вітер віє,дує, шумить,завиває.

Сильний вітрисько У-у-у Гра - звуконаслідування

Вітер дмухав і стогнав: В-в-в!

Гілку дерева зламав.

Дув сердито та бурчав: Ф-ф-ф!

І дерева все гойдав: Ф-ф-ф!

  • Вітерець – це перший друг осені він нам передав вітрячок. Подуємо на нього.

  • Непосиди вітрячки грають з вітром залюбки хутко обертаються, зовсім не спиняються.

6.Вправа на дихання «Подуй на вітрячок» (кладемо вітрячок в корзинку)

-Ой , погляньте скільки листочків натрусив вітерець. Ходімо походимо по листочках, а щоб подружитися з вітерцем заспіваємо йому пісеньку.

7.Ритмічно рухова гра « Віє, віє вітер» (ходячи по листочках співаємо)

Віє, віє вітер віє завиває. З дерева листочки вітерець зриває,і летять листочки з гілки на доріжку,падають листочки прямо нам під ніжки.

  • З дерев листячко летить під ногами шелестить Ш –ш – ш.

  • Як шелестить листячко?

  • Візьмемо листочок з собою.(кладемо в корзинку)

  • Ой, ой, подивіться хмаринка сонечко закрила.

8.Гра на інтуїцію «Де сховалось сонечко?» (вихователь показує дітям дві хмаринка,за однією з них заховане сонечко)

Вірш Затулила хмара сонце голубим плащем.

І на радощах від того бризнула дощем.

І. Переломов

Або Заховалось в хмарі сонце,дощик стукає в віконце.

Дощик людям сум навіяв а я дощику радію.

(Звучить запис шум дощу)

  • Що це накрапає,малята? (дощ)

  • Яку пісеньку співає дощик? Крап-крап-крап (пальчиком по долоні)

  • Дощик крапотить ,стукає по дахах Бах – бах – бах (кулачок об кулачок)

  • Візьмемо палички і покажемо,як дощик стукає по даху. Тук-тук-тук

(діти стукають паличками одна об одну)

Коли діти стукають паличками вихователь читає вірш

Дощик крап, дощик крап –

по даху гуляє тук - тук - тук

і маляток гулять дощик не пускає.

  • Та нічого,я захопила парасольку. Пограймо з дощиком!

9.Рухлива гра « Сонечко і дощик»

  • щоб нам під парасолькою не було сумно пограємось пальчиками

10. Пальчикова гра Дощик, дощик крап – крап – крап.

Ти не крапай довго так.

Змокнуть всі доріжки,

Ми промочим ніжки.

  • Закінчився дощик.

  • Перестав іти,а нам залишив веселих капітошок,пограємо з ними.

  • Дивіться, скільки капітошок,будемо їх ловити.

(діти виловлюють кульки з води сачком чи ложкою і кладуть у пусту коробку)

11. Гра «Вилови кульку з води»

- Візьмемо в корзинку і капітошку.(кладемо кульку до корзинки)

-А ось і ще маленькі кульки - капітошки ,знайдемо для них будиночки?!

12. Гра «Знайди будиночок для капітошки» (діти пальчиками проштовхують кульки в стаканчик відповідного кольору)

- Гляньте, малята, дощик город полив. Подивіться,як все виросло.

13. Флеш карти . 20 шт.(овочі)

- Гарний дощик пройшов,скільки грибочків з явилося!

14. Д/г « Грибочок і листочок» (діти на ґудзик,який на грибочку пристібають листочок)

В кінці гри вихователь співає примовку ,а діти хлопають в долоні

Диби, диби, диби-би пішла баба по гриби, а дід по опеньки в неділю раненько

15. Пальчикова гімнастика

« Оцей пальчик в ліс пішов, оцей пальчик гриб знайшов.

Оцей пальчик гриб зірвав,оцей пальчик жарить став,

А оцей все поїв ось чому він розтовстів.

16. Хороводна пісня гра « іди, іди, дощику»

- Кажуть люди: у природи не буває непогоди,

Хай краплистий дощик ллє, а земелька воду п є.

(малята стають у коло,беруться за руки і ведуть разом з дорослим хоровод у супроводі звучання української народної пісеньки - заклички)

Іди,іди , дощику, зварю тобі борщику в полив янім горщику!

Іди,і ди, дощику,цебром,відром, дійницею над нашою пашницею!

Іди,іди,дощику,зварю тобі борщику!

- Подивіться ,діти,які незвичні озерця.(мисочки з камінчиками,які залиті жилем синього кольору) Що там на дні? Камінці. Давайте їх дістанемо та пограймося ними.

17.Гра «Дістань камінчики». « Виклади доріжку»

18.Логіко-математична гра «Краплі дощу»

Діти розглядають малюнок на якому зображено краплі дощу різного розміру та кольору. Малюкам пропонують виконати ігрові завдання.

- Порахуйте, скільки крапельок, покажіть велику краплю, маленьку. Покладіть на велику краплю таку ж краплинку і на маленьку - маленьку .

19. Малювання «Осінній дощ»

(на вибір дітей:тичком,пальчиком,пензликом)

Вихователь спонукає малюків зобразити незвичний дощ – осінній, веселковий,який дарує нам і жабці Осінь.

Вірш під звучання фонограми п єси М. Руднєва «Дощ»

- Вміє осінь малювати фарбами казковими: жовтими, червоними,фарбами медовими. Або - Іде осінь по стежині пензликом малює, і красу свою чарівну щедро нам дарує. Малята Жабка дякує вам за цікаві зустрічі та гарні малюнки.

20. Прощання. Обнімання.Подяка.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Розроблення і використання цифрового освітнього контенту в освітньому процесі Нової української школи »
Ілляхова Марина Володимирівна
30 годин
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.