Конспект інтегрованого заняття для старшої групи з народознавства та аплікації в техніці декупаж

Дошкілля

25.03.2020

784

15

0

Опис документу:
Конспект інтегрованого заняття для старшої групи з народознавства та аплікації в техніці декупаж «Великодня писанка» Мета. Познайомити дітей з писанками як творами декоративно – прикладного мистецтва та їх символікою (знаки сонця, води, землі, дерева). Вправляти у вмінні описувати предмет. Формувати уявлення про народне свято його атрибути (Великдень, паска, писанки). Ознайомити із технікою прикрашання яєць-декупаж. Продовжувати вчити дітей охайно працювати,
Перегляд
матеріалу
Отримати код

Конспект інтегрованого заняття для старшої групи з народознавства та аплікації в техніці декупаж

«Великодня писанка»

Мета. Познайомити дітей з писанками як творами декоративно – прикладного мистецтва та їх символікою (знаки сонця, води, землі, дерева). Вправляти у вмінні описувати предмет. Формувати уявлення про народне свято його атрибути (Великдень, паска, писанки). Ознайомити із технікою прикрашання яєць-декупаж. Продовжувати вчити дітей охайно працювати, розвивати самостійність та уважність. Розвивати емоційно-чуттєву сферу дітей. Виховувати шанобливе ставлення до культурної спадщини народу.

Матеріал. Кошик з звичайними яйцями, крашанками, писанками, схема- карта символів, серветки з великоднім малюнком, яєчний білок, пензлик заздалегідь підготовлені варені яйця.

Хід роботи – Ми розпочнемо наше заняття з відгадування загадок. Я кругленьке і біленьке,

Із усіх сторін гладеньке.

У середині у мене незвичайне є життя

- курки Ряби, дитинча. (Яйце)

Може і розбитись,

Може і зваритись,

А захоче – в птаха

Може перетворитись. (Яйце)

– Як ви думаєте, чому в першій загадці говориться про те, що в середині яйця є незвичайне життя? (Тому що з курячого яйця може вилупитися курчатко)

– Чи можете ви пояснити, чому в другій загадці говориться, що яйце може перетворитись в птаха? (Тому що із яєць вилуплюються пташенята)

– А які тварини теж народжуються з яйця?

Відповіді дітей.

– Ви добре запам'ятали, що з яйця починається життя різних тварин. У мене сьогодні повний кошик яєць. Ось вони.

Викладаю на тацю яйця: звичайні, крашанки, писанки, крапанки – Чи всі вони однакові? Чим відрізняються? – Можливо з вас хтось знає, як називається ці яєчка? Вихователь показує на крашанки і писанки. Якщо ніхто з дітей не дав правильної відповіді, вихователь пояснює: "Ці яєчка називаються "крашанки". Крашанки - красиві, прикрашаються до свята. Давайте повторимо слово "крашанки." Вони пофарбовані, але без візерунка.

Ці яєчка – писанки. Вони так називаються тому, що їх розписали писачком: намалювали на них різні візерунки. Давайте повторимо слово "писанка".

– Хто з вас пам'ятає чим мама або бабуся фарбувала яєчка? Відповіді дітей.

А в які кольори фарбували?

Червоний - мабуть є найбагатозначнішим кольором і найдавнішим. Символізує добро, радість життя, для молодих - надію на щасливий шлюб. Саме червоне яйце є головним символом Воскресіння, жертовності і небесного вогню. Символізує також пролиту за людей кров воскреслого Спасителя і радість життя.

Жовтий - небесне світило, тепло, врожай.

Зелений - означає весняне пробудження природи, надію, життя.

Блакитний - небо, повітря, чистота і здоров'я

Бурий, коричневий - землю і її приховану життєдайну силу.

Чорний - колір ночі, потойбіччя, всього невідомого і таємного. В писанці, будучи тлом, 

– А для чого вони це робили?

(Відповіді дітей)

– І крашанки і писанки готують до свята Пасхи, це свято ще називають Великдень. Колись, дуже-дуже давно, люди вірили в те, що якщо вони будуть шанувати яєчко, святкувати з ним свято, то вони будуть добре жити, в достатку.

Давайте розглянемо писанки, чим вони прикрашені. Діти по черзі розглядають писанки, висловлюють свої враження. Такі писанки виготовляють тільки українці. Ви вірно підмітили , на писанках намальовані квіти, листочки, крапочки, рисочки, прямі і хвилясті лінії. Кожен елемент візерунка – це символ, в якому заховався секрет. Хочете знати секрет візерунка? Тоді слухайте і запам'ятовуйте. Вихователь малює на дошці крейдою коло, а навколо нього крапочки. – Кружечок з крапочками – це символ сонця. Після довгої холодної зими всі люди чекали теплих сонячних днів; співали пісень, водили хороводи, закликали сонце. Люди догоджали сонцю, щоб воно на них не сердилося, а дарувало своє тепло. Тому і малюють на писанках символ сонця. Коли ми з вами малюємо природу, то обов'язково зображуємо землю. На писанках теж зображують землю, бо вона годує людей. Вихователь малює на дошці дві паралельні лінії, а між ними – рисочки. – Цей візерунок – символ землі-матінки, в яку посіяли маленькі зернятка. А що означають ці лінії, ви, мабуть, здогадаєтесь самі. Вихователь малює хвилясті лінії. Діти висловлюють свої пропозиції. –Хвилясті лінії – символ води. – Впізнаєте, що це? Вихователь малює дерево. – Дерево – це символ роду, символ сім'ї, три пагони (вихователь показує їх на малюнку) – це батько, мати і дитина. – А ця частина дерева – гілочка з листочками (вихователь малює гілочку з листочками) – означає пробудження всього живого весною. – Люди з давніх-давен шанували природу. Тому і відображали в візерунках на писанках те, без чого не буде життя: сонце, землю, воду. І робили це з любов'ю, від душі.

А зараз я хочу дізнатись чи всі діти запам’ятали всі ці символи.

Візьміть будь ласка свої карти-схеми і виконаємо завдання.

Вихователь проводить фізхвилинку.

Котилася писаночка – рухи руками "млинок"

Згори на долину,

Прикотилася простесенько – розвести руки в сторони,поклонитися

До нас у гостину.

А за нею Великдень, – повороти вліво , вправо, руки на поясі

Несе білу паску – руками описати дугу згори вниз.

Дзвонить в дзвони – ритмічні махи руками

Розсипає радощі і ласку – нахилитися до сусіда, посміхнутися. Відчиняймо воротоньки – розвести руки в сторони.

Гостей всіх вітаймо – потиснути один одному руки.

Разом з ними дружно

За столи сідаймо. Діти сідають за столи

-Ну, а ми сьогодні з вами познайомимось з новою технікою прикрашання яєць, яка називається декупаж (пропонує дітям прикрасити яєчка разом.)

-Замість клея використовуємо яєчний білок він не шкідливий і має дуже гарну клейкість.

(показ вихователя) Під час виконання роботи можна послухати гарну мелодію.

-Діти а яку нову техніку прикрашання ми з вами використовували сьогодні на занятті.

Відповіді дітей.

Закріпити назву декупаж.

-Діти, готуючись до Великодня можете і вдома самостійно прикрасити яєчка і навчити всю родину.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.