Сьогодні о 18:00
Вебінар:
«
Цивільний захист у закладах освіти: складаємо мобілізаційний план
»
Взяти участь Всі події

Конспект інтегрованого уроку у 1 класі на тему "Рослини"

НУШ

Для кого: 1 Клас

19.09.2021

80

9

0

Опис документу:

Конспект інтегрованго уроку у 1 класі з Української мови (навчання грамоти) і Я досліджую світ на тему "Рослини" розроблено на засадах діяльнісного та інтегрованого підходів із врахуванням вікових особливостей дітей шестирічного віку.

Перегляд
матеріалу
Отримати код

Тернопільський обласний комунальний інститут

післядипломної педагогічної освіти






Конспект

інтегрованого уроку

з предмету «Я досліджую світ»

і української мови (навчання грамоти)

у 1 класі на тему «Рослини»



Вегери Нелі Семенівни

вчителя початкових класів

НВК «Лисичинський ЗНЗ І-ІІ ст.- ДНЗ»




Інтегрований урок з української мови (навчання грамоти) і «Я досліджую світ» у 1 класі

Тема. Рослини.

Мета. Я досліджую світ. Повторити і узагальнити знання учнів з теми «Рослини», розширити уявлення дітей про різноманітність рослинного світу, вчити групувати рослини за ознаками, розвивати уміння розрізняти види рослин за виглядом, виховувати любов до природи та бажання берегти її.

Навчання грамоти (письмо). Закріпити звукове значення вивчених великих і малих букв, розвивати уміння писати під диктовку, списувати з друкованого тексту, розвивати зв’язне мовлення, спостережливість, збагачувати словниковий запас, виховувати старанність, охайність у письмі.

Обладнання. Кольорові картки із завданнями, картки із зображенням вивчених букв, зображення казкового героя Дюймовочки, фотографії та малюнки до тем: «Види рослин», «Умови життя рослин», «Листяні та хвойні рослин», аудіо запис розповіді.

Хід уроку

І. Організація учнів до уроку.

- Сьогодні у нас буде урок особливий, бо на ньому ми поєднаємо вивчення української мови і предмета «Я досліджую світ», девізом цього уроку стануть слова:

Слухаємо уважно,

Працюємо дружно,

Відповідаємо точно,

Пишемо каліграфічно.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності.

Вчитель.

Сьогоднішній урок особливий тим, що до нас завітала казкова гостя. (Вчитель показує дітям ляльку Дюймовочку).

Багато хто з вас читали казку про Дюймовочку або дивились мультфільм про неї. Як з’явилась ця героїня казки на світ? (Її знайшли у квіточці).

Мабуть, через це вона так любить квіти і рослини взагалі. Тому завітала до нас на урок, щоб з’ясувати, чи добре ви зрозуміли вивчене на уроках предмета «Я досліджую світ» про рослини, чи цікавитесь природою і чи вмієте гарно і правильно писати слова і речення з вивченими буквами.

Отож, Дюймовочка хоче перевірити ваші знання, і для цього підготувала завдання у кольорових конвертах. За вашу активність вона даруватиме вам невеличкі призи з квітами.


ІІІ. Актуалізація опорних знань.

Письмова розминка.

На дошці записані вивчені раніше друковані літери української абетки.

Завдання 1. Списати подані букви в зошит.

п, к, р, и, д, е, і, о, в, т.

Завдання 2. Утворити з поданими буквами склади і записати їх у зошит.

Ро, де, при, кві, тощо.

Завдання 3. Усно утворити з цими складами слова, що стосуються природи. (Рослини, квіти, дерева, природа, роса тощо)


ІV. Закріплення вивченого.

Виконання завдань Дюймовочки.

Завдання 1. Будова рослин.

1) Розгляд завдання із конверта (малюнок «Будова рослини»).

- Діти, ви знаєте, що рослини - частина живої природи. Рослин на планеті дуже багато, вони є різні за величиною і виглядом, але усі вони мають спільну будову.

Розгляньте малюнки від Дюймовочки і назвіть частини рослини.

(Діти називають слова, а вчитель їх записує друкованими літерами на дошці.)

Стебло, квітка, листок, плід, корінь.

- У якому слові є літера, написання якої ми не вивчали? (Корінь)

- Спишіть у зошити назви частин рослин, окрім слова корінь.

2) Списування у зошити надрукованих на дошці слів.

3) Робота в парах. Проблемне питання «Значення для рослини органів»:

1 пара – стебла, 2 пара – листка, 3 пара – квітки.


4) Прослуховування аудіо запису.

1. Розповідь дідуся кореня

Я сьогодні завітав до вас, щоб ви, діти, почули розповідь дідуся кореня. У ґрунті міститься велика кількість коріння. Коріння дерев живуть довго - від 50 до 500 років, а кущів - від 10 до 20 років, а трав - від одного року до 20.

Коріння ростуть упродовж усього життя рослини. Вони рухаються між частинами ґрунту у пошуках води і мінеральних солей. Своїм коренем я закріплюю рослину в грунті, міцно утримую її.

Коренем я дістаю з різних куточків ґрунту воду для рослин з розчиненими в ній мінеральними солями, які відправляю по стеблу до гілок і листя. Чим більша рослина, тим більший корінь.


- Складемо ланцюжок, що продемонструє взаємозв'язок усіх частин рослини.

- Для чого потрібне стебло? (Тримає листя і квітку.)

- Для чого потрібне листя? (Ловить сонячне проміння, листям рослина дихає)

- Для чого потрібна квітка? (У ній утворюються насіння і плоди)

2. Інтерактивна вправа «Обери позицію: так чи ні?»

- Як ви вважаєте, чи зможе рослина існувати без якої-небудь частини?

Висновок. Усі частини рослини взаємопов’язані і важливі. Це єдиний організм.


Завдання 2. Що потрібно рослинам. Вправа «Асоціативний кущ».

Розгляньте малюнки Дюймовочки і скажіть, без чого рослини не можуть існувати? Що їм необхідне для життя?

Тепло, світло, вода.

1) Спишіть ці слова з дошки в зошит.

2) Побудуйте звукові моделі слів вода, тепло.


Завдання 3. Де ростуть рослини?

  1. . Вправа «Мікрофон». Чи є рослини у воді, в пустелі, в холодних місцях?

2. Відгадування загадок і запис відгадок у зошити.

1) Тут всі ростуть, як кажуть, душа в душу

Малина, абрикоси, виноград,

Горіхи, сливи, яблуні і груші.

А все це разом зветься просто … (сад)

2) Взимку чорний, навесні та влітку зелений, а восени жовтий. (Ліс)


3) Якщо ми будемо працювати,

Навіть і при поганій погоді,

Все, звичайно ж ,вродить

На нашому славному … (городі)

Фізкультхвилинка

Ми – берізки і кленці.

В нас тоненькі стовбурці.

Ми в стрункі стаємо рядки,

Випрямляємо гілочки.

Ледь зіп’ялись з корінців,

Дістаємо промінців.

Ми стискаємо їх вогонь

В зелені своїх долонь.

Хилять свіжі вітерці

Вліво, вправо стовбурці.

Ще й верхівки кожен ряд

Нахиляє вперед – назад.

Завдання 4. Види рослин.

  1. Повторення про види рослин

Вчитель. Ми знаємо, що рослини є дуже різні. Розгляньте схему на дошці і доповніть назвами рослин, про які підготувала загадки Дюймовочка.

Рослини


Дерева кущі трави

…… …… ……

…….. ……. ……

- Для цього нам потрібно пригадати, як розрізняють дерева, кущі і трави.

- Які рослини ми можемо побачити з висоти? (Дерева, бо вони високі, найбільші з рослин)

- Що ви побачите в саду? (Кущі малини, смородини, аґрусу)

- Порівняйте стебла дерев і кущів. (У дерев один дерев’янистий стовбур, гілки знаходяться вище і утворюють крону. В кущів відсутній спільний стовбур, але в них є декілька дерев’янистих стебел, що починаються відразу від землі.)

- Що ви знаєте про трави? (У них зелені стебла).

2. Метод «Прес».

- Я думаю, що сосна – дерево, тому що…… . Отже, записую в 1 колонку.

- Я думаю, що суниця – трав’яниста рослина, бо … … . Отже, … .

- Я думаю, що троянда – кущ, бо … … . Отже, … .

Відгадування загадок про рослини, доповнення схеми.

А) Чималеньким виростає,

Міць з роками набирає.

Може жити сотні літ,

Має величезний рід. (Дуб)

Б )Червона, солодка, запашна, росте низько, до землі близько.(Полуниця)

В) У золотому решеті чорних хатинок повно.(Соняшник)

Г) Не гіркий і не солоний,

А солодкий і червоний.

Вигріває круглі боки,

Що смачним налиті соком. (Кавун)

Д) Лист різний із оксамиту,

Соком ягідка налита,

А для хворої дитини

Кращі ліки – чай з … (малини)

Е) Що це за рослина? Не дівчина, а червоні стрічки має. (Калина)

Є) І маленькі, і старенькі,

Влітку, взимку, навесні

Всюди вдягнені гарненько

У зелені сукні всі. (Ялинки)

Завдання 5. Хвойні та листяні дерева.

1) Бліц-опитування.

- Які дерева називаються листяними?

- Що таке листопад?

- Як правильно назвати лист хвойного дерева?

- Яке з хвойних дерев скидає лист на зиму?

2) Доповніть речення словами і спишіть його у зошит:

Сосна з …(голками), а клен з …..(листками).


  1. Гра «Повтори і додай»

Перший учень називає листяне дерево, другий повторює назване і каже свій приклад, наступний повторює два попередніх і додає ще одне і т. д.

Дуб. Ялина.

Дуб, клен. Ялина, сосна.

Дуб, клен, береза. Ялина, сосна, модрина.


V. Рефлексія.

- Покажіть за допомогою смайлика, чи все вдалося вам на уроці.

- Що можна було зробити краще?

- Діти, казкова дівчинка Дюймовочка задоволена вашими знаннями про рослини і вміннями писати слова і речення. За вашу активність і старанність вона підготувала вам квіткові призи.



Список використаної літератури

1. Большакова І. Словникові слова. 1-2 класи: книга для вчителя / І. Большакова,

М. Пристінська. – Київ: Перше вересня, 2016. - 176с. - (Бібліотека «Шкільного світу»).

2. Вашуленко М. Навчально-методичне забезпечення процесу навчання грамоти першокласників за новою програмою / М. В. Вашуленко // Початкова школа. – 2012. - №10. – С.16-20.

3. Володарська М. О., Ривкіна О. О. Усі уроки природознавства. 1 клас – Харків: видавнича група «Основа». - 2012. – 288с.

4. Захарійчук М. Д., Науменко В. О. Книжка для вчителя: методика роботи за «Букварем» (методичний посібник) – Київ: Грамота, 2012. – 240с.

5. Інтегровані уроки в початковій школі / Упоряд. Н. С. Вегера – Тернопіль – Харків: Ранок, 2010. – 160с. (Серія «Відкритий урок».)

6. Кращі конспекти уроків з української мови: 1-4 класи / Упоряд. Н. В. Кобильняк. – Тернопіль – Харків : Ранок, 2011. – 160с. (Серія «Відкритий урок»).

7. Кузняк Л. Ф. На допомогу вчителям початкових класів: інтегровані уроки / Кузняк Лілія Федорівна; відділ освіти Підволочиської райдержадміністрації РМК. – Підволочиськ, 2013. – 24с.

8. На допомогу вчителеві початкових класів 1 клас: для загальноосвітніх навчальних закладів України – Київ: видавничий дім «Освіта», 2016. – 144с.

9. Ярешко Л. Є. Весела абетка. – Чернігів: Десна, 1992. – 78с.


10


Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.