Сьогодні о 16:00
Вебінар:
«
Сучасні методики засвоєння норм нової редакції "Українського правопису"
»
Взяти участь Всі події

Конспект інтегрованого уроку. Природознавство і образотворче мистецтво. 3 клас

Образотворче мистецтво

Для кого: 3 Клас

18.03.2019

1070

40

0

Опис документу:
ТЕМА. Природознавство. Свійські тварини. Походження свійських тварин від диких. Образотворче мистецтво Анімалістичний жанр. Особливості анімалістичного жанру. Тип уроку: інтегрований. На уроці використано різноманітні технології для розвитку критичного мислення здобувачіва освіти, різні форми роботи з дітьми:групові, індивідуальні, колективні, в парах.
Перегляд
матеріалу
Отримати код

Конспект інтегрованого уроку

Природознавство і образотворче мистецтво

3 клас

ТЕМА.

Природознавство. Свійські тварини. Походження свійських тварин від диких.

Образотворче мистецтво Анімалістичний жанр. Особливості анімалістичного жанру.

МЕТА:

Формувати компетентності:

предметні: : ознайомити учнів із походженням свійських тварин від диких;поглибити знання учнів про свійські тварини та їх значення для людини; розширити знання про походження домашніх тварин від диких ;розвивати уміння аналізувати і порівнювати , удосконалювати вміння доводити і робити висновки, встановлювати причинно – наслідкові зв’язки, здобувати інформацію з підручника; формувати потребу в пізнанні тваринного світу; розвивати спостережливість, мислення;; ознайомити учнів з анімалістичним жанром та його особливостями, елементарною будовою тварин, правилами зображення тварин ; опанувати поняття за темою уроку (анімалістичний жанр, художники – анімалісти), навчити відтворювати характерні особливостей силуету домашньої тварини;розвивати навички зображувати тварин,їх характерні особливості; уміння насолоджуватися творами художників-анімалістів, аналізувати їх; активізувати творчу ініціативу учнів; розширити знання про анімалістичний жанр мистецтва; опанувати поняття за темою уроку («анімаліст», «анімалістичний жанр»), удосконалювати навички роботи з акварельними фарбами та гуашшю; зацікавити художньою діяльністю;

ключові: спілкування державною мовою (уміння усно та письмово висловлювати власну думку, тлумачити поняття та ін.);

уміння навчатися впродовж життя (уміння сприймати й аналізувати інформацію, визначати головне, формулювати, складати алгоритм навчальної діяльності та дотримувати його, організовувати робоче місце, оцінювати результати роботи — своєї та однокласників);

соціальні та громадянські (здатність працювати в групі (команді) на результат, досягати компромісів); загальнокультурну грамотність(формувати естетичні почуття, смак ;здатність розуміти твори мистецтва, естетичний смак; : прищеплювати любов до творів художників-анімалістів.);

екологічну грамотність і здоровий спосіб життя (виховувати бережливе ставлення до тварин і до довкілля;здатність і бажання дотримуватися здорового способу життя).

Обладнання: підручник «Природознавство» 3 клас,Т.Г.Гільберг,Т.В.Сак, друкований зошит, картки; художні матеріали та інструменти: альбоми,акварельні фарби, гуаш( на вибір учнів); підручник «Образотворче мистецтво», 3 клас, О.В.Калініченко, В.В. Сергієнко; наочний матеріал (презентація вчителя, календарі спостереження за погодою,картки, ілюстрації та малюнки тварин, схема малювання тварин, таблиці, робочі зошити),

Зоровий ряд: портрети Сміріна В.М., В. Ватагіна, репродукції творів художників, схеми малювання тварин.

Тип уроку: інтегрований.

Хід уроку:

І. Організаційний момент.

1) Привітання

Продзвенів дзвінок,

Розпочався наш урок.

Сядемо тихо всі за парти,

Щоб почути у кінці,

Що у нашім класі

Усі діти – молодці!

2) Вправа «Синоптик»

- Слухаємо повідомлення синоптика.

(Який місяць? Яке число? Яка температура повітря? Який стан неба? Чи були сьогодні протягом дня опади?Який вітер? Природні явища, які тобі запам’яталися?)

  • Продовжуємо бесіду за спостереженням.

  • Яка зараз пора року?

  • Які зміни відбулися в неживій природі за минулий тиждень?

  • Які зміни відбулися в живій природі за минулий тиждень?

  • Які зміни відбулися в діяльності людей за минулий тиждень?

3) «Хвилинка – цікавинка»

- А чи знаєте ви, що тварини можуть попереджати про зміни в погоді.

Жаби квакають на дощ.

Свиня рохкає, хоч і сита, - на мороз.

Пес на снігу згортається калачиком – на мороз.

Кіт шкрябає підлогу – на вітер, завірюху.

Гуска стоїть на одній нозі чи ховає голову під крило - на холод.

Якщо в морозяний день заспіває півень – потеплішає.

Кінь лягає на землю – перед снігопадом.

  • Які ще прикмети попередження про зміни погоди ви знаєте?

II. Актуалізація опорних знань

1) Інтерактивна гра «Торбинка запитань»

1. На які групи ділять тварин за способом живлення?

2. Наведи приклади тварин за способом живлення?.

3. Що називають ланцюгом живлення?

4. Наведи приклади кількох ланцюгів живлення.

5. Які ланки входять до ланцюга живлення?

6. Поміркуй, чому першою ланкою в ланцюзі живлення є рослина.

2) Робота в групах.

«Складання ланцюгів живлення».

  • У вас є малюнки рослин і тварин. Виберіть потрібні малюнки і складіть ланцюги живлення. Чи правильно складені ланцюги живлення? Поясніть.

3) Перегляньте відео «Як тварини піклуються про потомство» та скажіть яких тварин побачили?

( https://www.youtube.com/watch?v=cJkENmoHZKU)

( https://www.youtube.com/watch?v=XU6kBemVzsE)

- Як звірі готуються до виведення потомства?

- Які навички передають дорослі звірі своїм малятам?

- Поміркуйте: як можна захистити і зберегти звірів на нашій планеті?

III. Повідомлення теми і мети уроку.

  • Давайте зараз відгадаємо декілька загадок про тварин.

1. Він стояв хвостом махав.

- Хто такий? - питаю.

- Гав!

І відтоді, всім скажу,

Я із ГАВОМ тим дружу!

(Собака)

2. I мала, і кучерява,

I тихенька, і ласкава.

Песик її стереже,

Баба доїть і стриже.

Має брата баранця,

Називається ...

(Вівця)

3. Має дуже прудкі ніжки,

Наставляє грізно ріжки

На великого собаку.

Той сховався з переляку.

А дасте ви їй травиці,

Кухлик чистої водиці —

Молочком вас пригостить.

Хто вона? Ану скажіть!

(Кізочка)

4. Стоїть в стайні,

Вівса просить

І на собі

Хлопців носить.

(Кінь)

5. Давно відомий він тобі:

Коли на сонечку дрімає,

Він колискову сам собі

Під ніс тихесенько співає.

Що в пісні тій — ніхто не зна,

І ми про це тут не напишем.

Ми тільки знаєм, що вона

Не до вподоби мишам!

(Кіт)

6. Рожевеньке та жирненьке,

Наче діжечка, кругленьке,

Є на рильці п'ятачок,

Замість хвостика — гачок.

Візьмеш в руки хоч на мить —

Мов скажене, верещить.

Краще не чіпайте.

Хто це? Відгадайте!

(Порося)

  • Про яких тварин йшлася мова? (Домашніх або свійських)

  • А ще яких домашніх тварин ви знаєте?

  • На які дві групи можна поділити тварин?(на диких і свійських)

  • Як ви думаєте, що ми будемо сьогодні вивчати на уроці?

  • Так, дійсно. Сьогодні на уроці ми будемо вивчати свійських тварин і походження свійських тварин від диких. Чим дикі тварини відрізняються від свійських. А також будемо вчитися зображувати ваших домашніх улюбленців за допомогою фарб або гуаші.

  1. Інтерактивна гра «Мікрофон»(слайд 2)

  1. - Сьогодні на уроці я хочу дізнатися…

  • Які є тварини?

  • Від яких тварин пішли собака?

  • Від яких тварин пішли коти?

  • Від яких тварин пішли корови?

  • Як поводитися з дикими тваринами?

  • Як поводитися з домашніми тваринами?

Запис на дошці відповіді дітей.

  1. – Сьогодні на уроці я хочу навчитися…

працювати самостійно

працювати в групі

працювати в парі

Запис на дошці відповіді дітей.

2)Проблемне запитання.

- Як ви думаєте, звідки з’явилися свійські тварини? (Відповіді дітей)

3) Робота з підручником (с. 118–120) .

Читання тексту з позначками на сторінці 118-120.(слайд 3)

!- нова інформація

+-відома інформація

?- інформація, яка вас зацікавила, ви хочете знати про ці факти більше

- Так яких же тварин називають свійськими?(слайд 4)

- Запам’ятайте! Свійськими називають тварин, які живуть в умовах господарства або вдома, приносять користь людям і потребують піклування.

Тисячі років тому люди почали спочатку приручати диких тварин і нарешті одомашнили багатьох, але свійськими стали лише ті, які приносили економічну вигоду.

Однією з перших приручених тварин був вовк. Від вовків людина вивела сотні порід собак, яких ти зустрічаєш щодня на вулиці

Приручення — призвичаювання диких тварин до утримання в неволі в умовах господарства впродовж одного покоління.

Одомашнення — це розведення приручених тварин із господарською метою впродовж багатьох поколінь.

- Розгляньте малюнок 93. Які сучасні породи собак людина вивела від вовків?

- Розгляньте малюнок 94 і 95. Предком яких свійських тварин є дикий буланий кіт? А дикий бик тур?

- Хто є предками свійських свиней і свійських гусей?

Перегляд презентації уроку. «Походження свійських тварин»(слайди 5-10 )

4) Робота в парах(слайд 11)

Скласти прислівя зі слів. Пояснити їх зміст.

Корова у дворі — їжа на столі.

Корова сама молока в дійницю не наллє.

Любиш поганяти — люби й коня годувати.

Пошануй худобу раз, а вона тебе десять раз пошанує.

І тварина розумна, дарма, що не говорить.

Не страши кота салом.

Дивиться, як баран на нові ворота.

  • Кількість по-справжньому одомашнених тварин становить лише близько 25. Люди й зараз продовжують одомашнювати диких тварин: лосів, антилоп канн, соболів, норок, бобрів та риб (лососів і осетрів).

- Який висновок ми можемо зробити з усього вивченого?

- Свійські тварини живуть у господарствах або вдома і приносять користь людям.

- Свійські тварини відрізняються від диких меншою пристосовуваністю до навколишнього середовища.

- Свійські тварини не можуть жити без допомоги людини.

4). Фізкультхвилинка

Гра «Найуважніший»

Вчитель називає назву тварини. Якщо учні почують назву риби – плескають в долоні; назву птаха – махають руками (ніби летять); назву комахи - присідають; назву звіра – крокують на місці.

(Дельфін, сорока, джміль,рись, короп,синичка, оса…) А тепер називайте ви по черзі тварин і виконуйте вправи.

ІV. Закріплення знань, умінь і навичок.

1) Самостійна робота учнів.

Робота в зошитах з друкованою основою, стр.58.

Перевірка виконаної роботи.

2)Гра «Пастухи і мисливці»

- Як називають тварин, які живуть у лісі?

- Як називають тварин, які живуть поруч із людиною?

Учні 1-го ряду - «фермери», 2 ряду - «лісники». Учитель називає тварин. Якщо тварина свійська, то в долоні плещуть «фермери», а дика - «лісники».

Слон, свиня, ведмідь, гуска, вівця, олень, віслюк, білка, кролик, вовк, кіт, собака, лев, мавпа, корова, хом’як, , кінь, їжак, папуга, лисиця, курка, жираф.

3) Робота в групах

Інтерактивна вправа «Письменники».

  • Вдома ви підготували проекти «Домашній улюбленець».

В класі створюються групи:

1 група – розповідь про котів;

2 група – про собак;

3 група - про інших улюбленців;

4 група - «експерти» (вони оцінюють твори учнів)

V. Узагальнення й систематизація знань.

1)Гра «Закінчи речення»(слайд 12)

- Я зараз вам зачитаю початок речення, а ви його продовжите:

- Тварини бувають…

- Свійські тварини відрізняються від диких тим, що…

- Собаки пішли від…

- Дикий предок корівок…

- Буланий кіт – це…

- Людина приручила тварин для того, щоб мати...

2)Перевірка засвоєного.

Виконання завдання на картках.

Встанови відповідність

Бджоли шерсть

Корова мед

Кури молоко, сир, масло

Вівці пух, м’ясо

Гуси яйця, м’ясо

3)Правила поведінки з дикими та свійськими тваринами.

Вправа «Гронування»

- Діти, давайте зараз з вами попрацюємо колективно і складемо памятку про те, як потрібно поводитися з дикими і свійськими тваринами, переглянувши презентацію.

1 - Собака по своїй природі мисливець, тому ніколи не тікайте від нього, бо він може подумати, що вас треба ловити і побіжить за вами. Навіть якщо ви боїтесь собаки, не показуйте йому цього, бо собака не терпить боягузів і може вкусити вас;

- не годуйте чужих собак і не зачіпайте їх під час їжі або сну - вони можуть розгніватись. Адже вам теж не подобається, коли вас будять або забирають улюблену цукерку;

- не наближайтеся до великих собак, їх часто вчать кидатися на людей, які близько підходять;

- ніколи не давайте собаці їжу з руки - він може ненароком вас вкусити за руку;

- не махайте на собаку рукою чи палицею - це може їй не сподобатися і вона вас вкусить;

- по вулицях бігає багато безпритульних собак. Пам’ятайте, що ці собаки часто бувають хворі. Не треба зачіпати таких тварин, вони можуть вас покусати, після чого ви можете тяжко захворіти;

- якщо вас вкусить собака, негайно зверніться до лікаря;

- після кожного спілкування з собакою обов’язково помийте руки з милом.

2. Не можна тягати кота за хвіст або спеціально наступати на нього;

- не можна тягати кота за вуса і вуха;

- не можна гладити кота проти хутра;

- не можна лякати кота;

- після спілкування з котами мийте руки з милом.

3.- Не годуйте гризунів з рук;

- тримайте гризунів подалі від дерев’яних речей.

4) Охорона домашніх тварин

Робота в групах

Кожна група складає правила на тему: «Як ми повинні ставитися до домашніх тварин?»

Зачитування правил ставлення до тварин.

VІІ. Практична робота учнів. Зображення домашнього улюбленця.

1)Актуалізація опорних знань

- Про яких тварин йшла мова на уроці?

- Які з них вам подобаються?

- Назвіть свійських та диких тварин.

2) Оголошення теми і мети уроку.

- Зараз прослухайте вірш і скажіть, про кого йдеться мова у вірші?

Зранку паслись біля сосен

На травиці Ме та Му.

Вигрівався Няв на сонці,

Бе перешкоджав йому.

Поруч Кря в ставку купався,

Рох під кущиком дрімав,

Гав у буді тихо спав.

А тепер ти мусиш друже,

Кожного ім’я назвати,

Я вважаю, їх не дуже

Важко буде розпізнати.

- Про яких домашніх тварин йдеться мова?

  • На уроці природознавства ми з вами вивчали тварин:диких і свійських, тобто домашніх.

  • От сьогодні на уроці образотворчого мистецтва ми й будемо з вами зображувати ваших домашніх улюбленців.

  • Але перед цим давайте подивимося мультфільм – казку про те,як людина приручила тварин. Після перегляду мультика скажете мені, яких тварин людина змогла приручити і кого першого.

3)Перегляд мультфільму «Кіт, який гуляв сам по собі»( по мотивах казки Р.Кіплінга.)

https://www.youtube.com/watch?v=h2P_kWj8bJQ

3)Вивчення нового навчального матеріалу

а) Розповідь учителя(слайд 13)

- Ми вже говорили, що художники зображують те, що їх хвилює, що їм подобається. Так, одні художники зображують пейзажі. Ми їх називаємо художниками -...(пейзажистами). Інших приваблює зображення людей. Таких художників називають художниками -… (портретистами).

- А є художники, які захоплюються життям тварин. Їм подобається спостерігати за тваринами і малювати їх. Саме про таких художників та їхні роботи ми сьогодні говоритимемо.

А називають таких художників художниками-анімалістами, тому що жанр образотворчого мистецтва, де йдеться про життя тварин, називають анімалістичним, «аніма» - тварина.(запис у словнички)

— Де б ми не були — на морському узбережжі, у лісі, у селі чи місті — нас завжди оточують тварини. Пригадайте своїх домашніх улюбленців. У кожного з вас є вдома котики та собачки, корівки, телятка. Які ж вони різні! І за формою, і за кольором, і за поведінкою.

б)Перегляд презентації «Анімалістичний жанр».

а) твори художників - анімалістів;(слайд 14-20)

б) домашні улюбленці;(слайд 21-22)

в) схеми малювання тварин.(слайд 23-26)

в)Фізкультхвилинка

Кря – кря - кря – танцюють каченята,

Няв – няв - няв – ходять кошенята,

Ква – ква - ква – скачуть жабенята,

Хрю – хрю - хрю – шукають поросята,

Гав - гав – гав - сідають собачата,

Кар – кар - кар – літають вороненята,

Все-все-все – закінчили малята!

г)Практична робота учнів. Зображення домашнього улюбленця.

- У кожного з вас є схема зображення тварини. Подивіться уважно і скажіть, з яких частин складається тіло тварини?

- З чого починаємо малювати?

- Як зєднуємо овали?

Самостійне виконання роботи учнями. Роботу учні виконують під музичний супровід

http://s1.muzlishko.ru/files/8/729712ca56a0/Instrumental+naya+muzyka+V+mire+zhivot

д) Виставка дитячих робіт. Оцінювання робіт проводять самі учні. VІІІ. Рефлексія. Вправа «Кубування»

1)Червоний кубик. «Рефлексія змісту навчального матеріалу»

Сьогодні я дізнався… (як з’явилися свійські тварини, з чого починається зображення тварин).

Тепер я навчився..(самостійно опрацьовувати матеріал,складати і пояснювати прислів’я, встановлювати відповідності, малювати тварин).

Мене здивувало те, що… (собаки пішли від вовка, що всі тварини починають малювати однаково – з овалів).

Тепер я знаю…(що свійські тварини пішли від диких способом приручення, зображувати тварин починають з овалів).

Вмію…(поводитися з дикими і свійськими тваринами, малювати тварин, працювати з акварельними фарбами).

Ціную (людей, які дбають про природу та охороняють, примножують її багатства).

2)Синій кубик «Рефлексія емоційного стану»

Я відчув, що… (і діти можуть зробити велику користь для краси нашої природи).

Було цікаво, тому що… (я самостійно опрацював матеріал і намалював свою улюблену тваринку).

Своєю роботою на уроці… (я довів, що можу працювати самостійно й навчати інших, працювати з акварельними фарбами).

Матеріал уроку був… (цікавим, доступним, веселим).

Мій настрій …(піднесений, тому що мені вдалося …).

Урок змусив замислитися… (над тим, що ми можемо збагачувати, прикрашати природу рідного краю).

3)Зелений кубик «Рефлексія діяльності»

У мене вийшло… ( намалювати домашнього улюбленця, скласти прислівя, встановити відповідності).

Я навчився… (зображувати тварин).

Сьогодні на уроці я зміг… (самостійно опрацювати матеріал).

Урок дав мені для життя… (практичне вміння як поводитися з дикими та свійськими тваринами,;якщо мій улюбленець десь зникне, я зможу його намалювати, щоб люди допомогли мені його розшукати).

Мені найбільше вдалося… (попрацювати в парі, групі;скласти прислів’я і пояснити його, намалювати улюблену тваринку).

Після цього уроку я зможу…

ІХ. Повідомлення домашнього завдання.

  1. Опрацювати статтю в підручнику «Природознавство» с. 118-120, відповісти на запитання після статті.

  2. Поспостерігати за своїм домашнім улюбленцем і скласти розповідь.Розповісти на наступному уроці.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.