Конспект " Імітація косівської тарелі" 7 кл.

Опис документу:
У народі кажуть: гончарі — унікальні люди. Адже вони підкорили одразу три стихії — глину, воду та вогонь. Особливе місце в гончарстві посіла косівська кераміка, центр якої — на Прикарпатті. Її цінність і унікальність вже давно відомі далеко за межами нашої країни.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Тема. Імітація косівської тарелі.

Мета. Навчитися виконувати орнаментацію тарелі з солоного тіста за мотивами косівського керамічного розпису. Розвивати навички та вміння роботи по затвердженому ескізу, поглиблювати естетичне пізнання народного мистецтва. Виховання почуття національної самосвідомості.

Матеріали та приладдя.

для вчителя – презентація зі зразками косівських тарелей, керамічні вироби, зразки дитячих робіт по імітації косівської тарелі.

для учні – ескіз розпису, заготовка під розпис із солоного тіста, пензлик, фарби, баночка для води.

Тип уроку. Комбінований.

Хід уроку

1. Організаційна частина.

Дорогі друзі! Сьогодні на нас чекає захоплююча подорож у світ творчості, краси, уяви, фантазії:

Кожний з нас сприймає світ по-своєму,

Хто в кольорових, хто в чорно-білих снах,

Хто на землі калину п’є настояну,

А хто літає в небі наче птах.

Ми різні всі, дороги різні маємо,

Та матінка-земля у нас одна.

Давайте ж створимо сьогодні , що бажаємо,

Щоб в кожнім серці ожила краса!

Древньокитайські філософи говорили: «Розкажи – і я забуду, покажи – і я пізнаю, дай зробити самому – і я зрозумію».

Адже творячи красу своїми руками ми не тільки оволодіваємо певними навичками, а й починаємо глибше розуміти природу речей їх значення і місце в нашому житті.

2. Уведення в тему уроку. Мотивація навчальної діяльності.

Сьогодні, на час уроку, ми ми з вами станемо майстрами керамічного розпису. Тема нашого уроку: «Імітація косівської тарелі».

Ми розвинемо навички та вміння роботи по затвердженому ескізу. Але виконаємо це не на площині (аркуші паперу), а на заздалегідь підготовленій заготовці з солоного тіста, що передає форму тарілки.

3. Актуалізація опорних знань.

Все ж таки, давайте ще раз повторимо пройдений матеріал.

Які види композиційного розміщення орнаментів в колі ви знаєте? (Центральна симетрія, осьова (дзеркальна) симетрія, асиметричний).

Що ви можете сказати про співвідношення розмірів окремих частин композиції? (Гармонія, простір в композиції, завантаженість площини).

4. Аналіз попередньо підготовлених ескізів розпису.

Для вдалого виконання роботи ви створили ескізи орнаментальних композицій. Я прошу підняти їх над собою. (Вчитель оглядає роботи, відбирає кілька для аналізу). Молодці! Ви добре справились з підготовчим етапом.

(Вчитель проводить аналіз робіт, вказуючи, перш за все, на позитивні моменти. Однак, якщо є характерні помилки, на них потрібно вказати індивідуально учневі і порадити шляхи виправлення).

5. Пояснення послідовності практичної діяльності.

(Вчитель разом з учнями складає план поетапного виконання роботи)

І етап – перенесення ескізу на площину тарелі (лінійна побудова).

ІІ етап – розчиняємо коричневий колір, обводимо всю лінійну побудову, заповнюємо визначені місця в орнаменті коричневим, рухаючись від центру до країв.

ІІІ етап – заповнюємо площини жовтим кольором.

ІV етап – заповнюємо площини зеленим.

(Лінійну побудову можна відразу виконувати коричневою фарбою без олівця – імітація «ритування»).

6. Самостійна творча робота учнів.

Учні виконують завдання. Вчитель допомагає і консультує.

7. Підсумок уроку.

Всі працювали натхненно, досягли цікавих результатів. Сьогодні ви спробували відчути себе в ролі майстрів гончарної справи. І своїми руками створити предмет декоративного мистецтва.

А що найбільше сподобалось на уроці?

Чи можемо ми практично застосувати дану роботу?

Сподіваюсь, здобуті на уроці знання та вміння стануть вам у пригоді.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!
До ЗНО з БІОЛОГІЇ залишилося:
0
4
міс.
1
2
дн.
1
0
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!