Конспект «Імітація косівської кахлі з анімалістичним сюжетом».

Опис документу:
Важливо, щоб ви відчули, які можливості має декоративно – ужиткове мистецтво у сучасному світі, для чого його потрібно оберігати, розвивати та популяризувати.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Тема. Імітація косівської кахлі з анімалістичним сюжетом.

Мета. Навчитись створювати імітацію косівської кахлі з анімалістичним сюжетом. Розвивати уміння і навички по формуванню декоративної композиції у живописній техніці. Виховувати потребу у творчому самовираженні та естетичному самовдосконаленні .

Матеріали і приладдя:

  • для вчителя - таблиці (презентація) із зображенням анімалістичних композицій у косівській кераміці ; таблиця з елементами розпису гуцульської кераміки; зразки дитячих робіт; таблиця послідовності виконання;

  • для учнівплитка 100х100 з солоного тіста,альбом з ескізом, фарби, пензлик, баночка для води, зооморфні шаблони, картки з елементами косівського керамічного розпису, копіювальний папір.

Тип уроку. Урок використання знань, умінь і навичок.

Хід уроку.

1.Організаційна частина.

Юні друзі, відчути на собі чудодійну силу перевтілення звичайної людини у Творця можна, якщо сміливо втілювати в життя омріяне. Коли помилки та невдачі не зупиняють, людина стає майстром.

Колір підкоряється сміливим,

Лягає на цнотливо біле тло.

Думки, бажання, настрій невловимий

Кладе мазком митець на полотно.

Народжується нове , невідоме,

Як синтез суперечливих ідей.

Кипить душа і серце б’ється дзвоном.

Ти сам один,хоча серед людей.

2. Перевірка попереднього завдання, коригування опорних знань, умінь, навичок.

Ви могли відчувати щось подібне, коли працювали над створенням ескізу кахлі. Пригадаймо,

  • Який тип композиції ви використовували? (Асиметричну).

  • Якими кольорами користувалися? (Жовтим, зеленим, коричневим).

  • Перевагу якому кольору надавали? (Зеленому).

  • Чому коричневий колір окреслює всі елементи композиції? (Коричневий колір відтворює технологію «ритування»).

(Під час опитування вчитель перевіряє виконані ескізи, корегуючи наявні помилки.)

3. Уведення в тему уроку. Мотивація навчальної діяльності.

Продовжимо і ми, розпочате на минулому уроці, подальше знайомство з косівським керамічним розписом. Бо тема нашого уроку: «Імітація косівської кахлі з анімалістичним сюжетом.». Перед нами стоїть завдання : створити імітацію косівської кахлі з анімалістичним сюжетом, ескіз якої ви розробляли на попередньому уроці; розвивати уміння і навички по формуванню декоративної композиції у живописній техніці.

4. Пояснення послідовності практичної діяльності учнів.

Отже, розроблений та затверджений ескіз орнаментальної анімалістичної композиції за мотивами косівського керамічного розпису, ми переносимо на підготовлену «кахлю» з солоного тіста. Це можна зробити шляхом перемальовування, або методом перебивання завдяки копіювальному паперу. Ті з вас, хто скористається другим способом повинен пам’ятати, що в жодному разі не можна рухати ескіз під час перенесення малюнку на плитку – відбудеться зміщення зображення.

Коли контур композиції відтворено на плитці з солоного тіста, переконайтеся, що нічого не пропустили, акуратно виправте помилки.

Фарба, для вирішення завдання в кольорі, повинна мати густину питного йогурту. Спочатку обводимо все зображення коричневим контуром та тим же кольором заповнюємо заплановані площини. Наступний крок – жовтий колір, а за ним і зелені площини. Стараємось працювати акуратно, завжди чистим, для нового кольору, пензликом. Якщо під час виконання зелена чи жовта фарби вийшли за межі коричневого контуру, не потрібно панікувати. Пригадайте, як під час випалу кахлі утворюються патьоки на її площині.

( Вчитель акцентує вагу учнів на слайдах презентації з анімалістичними композиціями).

5. Самостійна творча робота учнів.

Учні працюють. Учитель слідкує за їх роботою і, в разі потреби, консультує школярів.

6. Підведення підсумків.

Наш урок добігає кінця. Він не перший у вашому знайомстві з косівською керамікою. З кожним разом, про це свідчать сьогоднішні роботи, ви стаєте вправнішими у виконанні розпису.

А що вам найбільше:

  • запам’яталось?

  • сподобалось?

  • вразило?

Важливо, щоб ви відчули, які можливості має декоративно – ужиткове мистецтво у сучасному світі, для чого його потрібно оберігати, розвивати та популяризувати.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!
До ЗНО з ХІМІЇ залишилося:
0
4
міс.
2
6
дн.
0
1
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!