Конспект :Харчування і здоров’я. Значення води і харчування для розвитку і здоров’я підлітків. Поживні речовини

Опис документу:
Для вчителів основ здоров"я

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

6 клас

ЗПР

Урок 5

Тема.

Харчування і здоров’я.

Значення води і харчування для розвитку і здоров’я підлітків. Поживні речовини.

Мета.

Навчальна:

Формувати знання учнів про значення води і харчування для розвитку і здоров’я, ознайомити з поживними речовинами.

Розвиваюча:

Розвиток вміння використовувати здобуті знання на практиці.

Виховна:

Виховання відповідальності за власне життя і здоров’я.

Корекційна:

Корегувати осанку та мовлення.

Тип уроку:

Засвоєння нових знань.

Обладнання:

Зошити, підручники, плакати, фото.

Епіграф уроку: «Ми — те, що ми їмо»

Хід уроку

І. Організаційний момент.

1.

Всі за парти ми сідаємо,

До роботи приступаємо.

Щоб помилок уникати,

Треба пильність розвивати.

2.

Перевірка підготовки учнів до заняття.

3.

Перевірка підготовки класного приміщення до заняття.

4.

Побажання успіху на уроці.(Створення позитивного настрою.)

ІІ. Нервово психологічна підготовка учнів до уроку.

ІІІ. Повідомлення теми і завдань уроку

У людей різні харчові звички і смакові вподобання. Одні є прихильниками домашнього харчування, інші поспішають поїсти в кафе. Одні надають перевагу здоровому харчуванню, інші залюбки вживають усе, що гучно розрекламовано і має привабливу упаковку.

Комусь більше подобаються молочні продукти, а хтось «терпіти їх не може» . Одні люди вживають м’ясо, а інші пропагують вегетаріанство. Дехто з вас любить овочі та фрукти, а деякі діти вживають некорисні напої, штучні продукти: ковбаси з сіллю та консервантами, чіпси, смажені пиріжки, концентровані бульйони, есенційоване морозиво, імпортний, не зовсім якісний шоколад. Багатьох підлітків приваблюють яскраві пакети і пляшки. Але за красивою етикеткою можуть ховатися некорисні, а інколи й небезпечні для здоров’я речовини.

І тема уроку : «Значення води і харчування для розвитку і здоров’я підлітків.

Поживні речовини.»

ІV. Вивчення нового матеріалу.

Розповідь учителя.

Вправа «Ланцюжок».

– Назвіть ознаки здорової людини.

– Які потреби передусім має задовольняти людина?

Учні називають їх, учитель акцентує увагу на потребі в харчуванні.

Раціональне харчування — неодмінна умова нашого життя. Це доцільно організоване та своєчасне постачання до організму людини поживної та смачної їжі, яка містить оптимальну кількість харчових речовин, необхідних для підтримування життя, росту, розвитку та підвищення працездатності.

В основу раціонального режиму харчування покладено такі принципи:

  • Харчування має бути регулярним (приймання їжі у певні години).

  • Приймання їжі має бути розподілене протягом дня на декілька прийомів,,

  • Кожен прийом має бути максимально збалансованим.

  • Кількість їжі має відповідати фізіологічним потребам та бути неоднаковою в різний час доби, тобто в різні прийоми.

Організм дорослої людини на 65 % складається з води, а дитини - на 80 %.

Без їжі людина може прожити не більше 30 діб, без води загине за три-чотири дні.

Ми вже з’ясували, що правильне харчування є складовою здорового способу життя.

Часто ми чуємо від лікарів, учителів, батьків, що діти порушують режим харчування або не дотримуються його.

Що таке режим харчування та яким він має бути?

  • Для дітей віком 11-12 років найраціональнішим вважають чотириразове або п’ятиразове харчування.

  • Потрібно, аби перерви між вживанням їжі не перевищували 3,5-4 год.

  • Вживати їжу бажано в один і той самий час.

  • Не слід споживати страви, температура яких вища за 70 °С.

  • Це призводить до опіків ротової порожнини та стравоходу.

  • Один-два рази на день слід їсти рідку гарячу страву (кашу, суп, борщ).

Важливою складовою раціону людини є вода. З неї складається більша частина нашого організму. Тому надзвичайно важливо підтримувати постійну її кількість.

Потреба у воді на добу становить 1,5-2,5 л. За нестачі води в організмі людина відчуває спрагу.

Сильне зневоднення призводить до зниження тиску крові, млявості.

Пити треба за півгодини до їжі або через дві години після неї. Втамовуючи спрагу у спекотний день, не пийте одразу багато рідини. Краще через кожні 15-20 хвилин робити по кілька ковтків підсоленої, підкисленої або мінеральної води.

Потреба у воді в дітей вища, ніж у дорослих.

  • Потреба у воді в період росту вища, ніж після припинення росту (19-21 рік).

  • Під час інтенсивного фізичного тренування організм витрачає багато води. Тому її необхідно вживати в середньому на 1 л більше від норми.

  • Не можна багато пити перед тренуваннями або одразу після них. Краще денну норму води рівномірно розподілити протягом дня.

Кілька цікавих фактів:

протягом 65-70 років життя людина з’їдає в середньому 100 тонн їжі, зокрема: 5 корів, 24 свині, 874 птиці, 783 кг риби, 7274 кг хліба, 7988 кг картоплі, 218 кг твердого сиру, 12 776 яєць, 160 кг шоколаду;

на споживання їжі людина витрачає 6-7 років життя, проводить 560 діб за готуванням їжі, сідає за обідній стіл 82 тисячі разів;

якби людина мала пташиний апетит, то за день з’їдала б стільки, скільки з’їдає за місяць.

V. Фізкультхвилинка.

«Масажування живота».

Розтерти долоні й покласти їх одна на одну трохи нижче пупка (права долоня зверху лівої). Зробити 12 концентричних обертань за годинниковою стрілкою в нижній ділянці живота.

Вправа сприяє поліпшенню травлення, покращує перистальтику кишечника.

VІ. Закріплення нових знань і вмінь.

1.Робота з підручником ст..27-30

2. Відповіді на запитання ст..36.

  • Які складові харчових продуктів ти знаєш?

  • Яке значення мають білки для організму підлітка?

  • У яких продуктах вони містяться?

  • Чим важливі вітаміни?

  • Чому важливо пити воду?

3.Складіть меню на тиждень для ваших ровесників

4.Робота в зошитах. Користуючись талицями підручника випишіть у зошити продукти, в яких містяться вітаміни А, В, С, Д, залізо, йод, кальцій, фтор.

5.Вправа «Мікрофон».

Назвіть по черзі одну страву, яка вам подобається, і одну — яка не подобається.

Як ви вважаєте, чи завжди те, що подобається, є корисним для здоров’я?

VІІ. Підсумок уроку.

- Чи сподобався вам урок?

– Що нового ви дізнались на уроці?

– Що нам треба завжди пам’ятати?

Рефлексія.

Гра «Що корисного?»

Учитель називає страву, а учні плескають у долоні, якщо вона належить до корисних, і заперечливо хитають головою, якщо її можна вживати зрідка.

Продовжити фразу: „Цей урок допоможе мені в житті, бо я …”.

На цьому ми завершуємо наш урок.

VІІІ. Домашнє завдання.

Читати ст. 27-30 . Відповідати на запитання.

3

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!
До ЗНО з УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ ТА ЛІТЕРАТУРИ залишилося:
0
1
міс.
1
6
дн.
1
7
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!